استخراج ارز دیجیتال توسط دولت ممنوع است

رسانه کلیک - رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا امروز به کشف 72 هزار ماینر در ایران اشاره کرد و گفت: استخراج ارز دیجیتال توسط دولت ممنوع است. از استخراج ارز دیجیتال در سازمان های دولتی خبر داریم و با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

استخراج ارز دیجیتال توسط دولت ممنوع است

به گزارش کلیک، به نقل از همشهری آنلاین؛ سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا درباره برخورد پلیس با استخراج ارز دیجیتال توسط دولت گفت:

در مورد دستگاه‌های ماینر یا همان استخراج رمزارزها باید بگویم که این دستگاه‌ها قاچاق هستند. علاوه بر آن، استخراج ارز دیجیتال توسط سازمان های دولتی تبعات سوئی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی را به همراه دارد و قطعی برق هم جزو این تبعات محسوب می شود. ازاین‌رو پلیس با این موارد برخورد جدی خواهد کرد.

از ابتدای گسترش رمزارزها در جهان، در ایران تاکنون حدودا 72 هزار دستگاه ماینر کشف شده است که پلیس بعد از ضبط این دستگاه‌ها، آن‌ها را به حوزه‌های مربوطه تحویل داده و با متخلفین برخورد کرده است. استخراج این ارزها به 3 صورت انجام می‌شود خانگی، نیمه‌صنعتی و صنعتی. موضوعی که دراین‌بین بسیار اهمیت پیدا می‌کند، تامین برق برای استخراج ارز دیجیتال توسط دولت یا افراد عادی است. رئیس پلیس ایران در این مورد به این نکته اشاره کرد:

دستگاه‌های استخراج رمزارز نو نیستند و حتی برای استخراج ارز دیجیتال توسط دولت نیز به صورت دست دوم و به عنوان دستگاه خارج از استفاده، وارد کشور می‌شوند. طبیعی است که چنین دستگاه‌هایی عمر مفید خود را طی کرده و عملکرد مثبتی ندارند. علاوه بر آن، هزینه‌بر هستند و برق بیشتری هم مصرف می‌کنند.

وی در مورد استخراج ارزهای دیجیتال اضافه کرد:

استخراج ارز دیجیتال توسط دولت، گاه با مجوز همراه است، یعنی برقشان را هم خودشان تولید می‌کنند و برای تامین برق، باری به شبکه‌های سراسری وارد نمی‌کنند. این موارد در فضاهایی که ایجاد کرده‌اند در حال فعالیت هستند. پلیس با موارد غیرقانونی برخورد می‌کند.

برق مصرفی برای استخراج بیت کوین

اما سوال اینجاست که برق مصرفی برای استخراج ارز دیجیتال توسط دولت یا افراد عادی چگونه تولید می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال لازم به ذکر است که وزارت نیرو ماه پیش به چهار روش تامین برق مراکز استخراج رمز ارز اشاره کرده بود. این چهار روش به‌قرار زیر است:

  • تامین برق از طریق سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی
  • تامین برق از طریق نیروگاه‌های تجدید پذیر
  • اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق
  • تامین برق با نصب و بهره‌برداری از مولدهای حرارتی
ارسال نظر