اختصاص 1240 میلیارد ریال برای حمایت از کسب و کارهای نوپا در بحران کرونا
رسانه کلیک - شیوع کرونا در کشور باعث شد بسیاری از کسب و کارهای نوپا تا مرز تعطیلی پیش بروند، بر این اساس، برای حمایت از کسب و کارهای نوپا، با برنامهریزی وزارت ارتباطات و سازمانهای تابعهاش یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

ویروس کرونا ۷۲ درصد از کسب و کارهای نوپا را دچار مشکل کرد. مهم ترین مسالهای که آنها را درگیر کرد، کاهش مشتریان بود. این کسب و کارها بیش از نیمی از مشتریان خود را از دست دادند. روزهای سختی بر آنها گذشت و برای تامین حقوق و دستمزد کارکنان، پرداخت حق بیمه، اجارهبها، مالیات و بازپرداخت وامها بار مالی بزرگی بر آنها تحمیل شد.
در تازهترین گزارشی که از سوی وزارت ارتباطات منتشر شده است، در پی شیوع ویروس کرونا و در مسیر تحقق «ایران هوشمند» تاکنون حدود ۱۲۴ میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای نوپا هزینه شده است. در چنین شرایطی برای ۶۲ درصد از شرکتها، تابآوری کمتر از سه ماه پیشبینی شد و این اتفاق اخراج و ورشکستی برخی را رقم زد. در این بین سازمان فناوری اطلاعات ایران برای حمایت از کسب و کارها، پرداخت وام با بهره ۹ درصد را در دو فاز برنامهریزی کرد.
در فاز اول که اسفند ۹۸ آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ادامه داشت، ۵۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان در قالب وام به شرکتهایی که استحقاق داشتند و درخواست دادند پرداخت شد.
فاز دوم توزیع وام از خرداد و با پرداخت ۷۰ میلیارد تومان وام به شرکتهای فعال IT در حوزههای گردشگری، برگزاری رویدادها، فروش بلیت و تخفیف، مشاغل خانگی و حمل و نقل و شبکه توزیع آغاز شد که همچنان ادامه دارد.