«بازی» همچنان صدرنشین جستجوی موضوعی در گزارش فصلی کافه بازار
کافه بازار به رسم هر فصل، گزارشی از عملکرد اپلیکیشنها و رفتار کاربران منتشر کرده است. در این گزارش نکات جالبی وجود دارد. از تمایل کاربران به استفاده از یک برند خاص تلفن همراه تا روزها و ساعتهایی در هفته که کاربران بیش از زمانهای دیگر به نصب برنامه روی گوشی خود روی میآورند.

کافه بازار به رسم هر فصل، گزارشی از عملکرد اپلیکیشنها و رفتار کاربران منتشر کرده است. در این گزارش نکات جالبی وجود دارد. از تمایل کاربران به استفاده از یک برند خاص تلفن همراه تا روزها و ساعتهایی در هفته که کاربران بیش از زمانهای دیگر به نصب برنامه روی گوشی خود روی میآورند.
گزارشهای فصلی کافه بازار نشان میدهد که برنامههای فینتکی و دسته بازی توانستهاند در بین کاربران محبوبیت خاصی پیدا کنند. همانطور که میدانید صنعت بازی در ایران در بین بازیهای کنسولی جایگاه چندانی ندارد و به جز یکی دو مورد، تاکنون یک بازی ایرانی برای کنسولها ساخته نشده است. در واقع باید اذعان کرد که رشد صنعت گیمینگ در ایران مدیون رشد بازیهای موبایلی است و در این وادی تیمهای قدرتمندی مشغول به کار هستند که کاربرانی چند میلیونی را به سمت خود جذب کردهاند. با توجه به گزارش پاییز کافه بازار، صنعت بازی در ایران هنور هم جای خالی زیادی دارد و این موضوع را سهم بالای جستجوی موضوعی در بازار نشان داده و بر آن مهر تایید می زند. کلمه بازی در گزارش فصل تابستان کافه بازار نیز در صدر جدول کلمات برتر عرض اندام میکرد و همین نشان دهنده این موضوع است که توسعه دهندگان هنور نتوانسته اند دست بر تولید آنچه کاربران در پی ان هستند بگذارند.
بر اساس این گزارش، ۳۱ درصد از کاربران اندرویدی که تا پایان فصل پاییز بازار را روی دستگاه خود نصب داشتهاند، از بازار خرید کردهاند. سهم کاربران کافه بازار از برند گوشی سامسونگ ۶۲ درصد، هواوی ۲۱ درصد، ال جی و سونی ۳ درصد، نوکیا، شیائومی و لنوو ۲ درصد و اچ تی سی و موتورولا ۱ درصد است.
سهم درآمد برنامهها و بازیها از برندهای گوشی نیز از دیگر مواردی است که در این گزارش فصلی آمده است. بر این اساس، سهم درآمدی گوشیها از برنامههای کاربردی در سامسونگ ۶۳ درصد، هواوی ۱۸ درصد، ال جی ۴ درصد و سهم درآمد از بازیها؛ ۶۴ درصد سامسونگ، ۱۸ درصد هواوی و ۳ درصد متعلق به ال جی است.