افزایش 3 برابری ثبت تخلف استفاده از موبایل هنگام رانندگی

رسانه کلیک - معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش اعمال قانون خودروها به دلیل صحبت‌ با تلفن همراه در حین رانندگی خبر داد.

افزایش 3 برابری ثبت تخلف استفاده از موبایل هنگام رانندگی

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا؛ سرهنگ مسعود جبارزاده معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، اظهار داشت: صحبت با تلفن همراه، ارسال پیامک و اقداماتی نظیر آن از جمله مواردی است که انجام آن از سوی راننده حین رانندگی تمرکز و تسلط راننده را به شدت کاهش داده و سبب افزایش حوادث و تصادفات رانندگی به ویژه تصادف با عابران پیاده می‌ شود.

وی عنوان کرد:‌ در همین راستا نیز قانون، صحبت‌ با تلفن همراه در حین رانندگی را تخلف تشخیص داده و مبلغ 100 هزار تومان جریمه برای آن پیش بینی شده است؛ ضمن اینکه صحبت با تلفن همراه، ارسال پیامک و غیره هنگام رانندگی در سرعت های بالای 60 کیلومتر در ساعت علاوه بر جریمه 100 هزار تومانی سه نمره منفی برای خودروهای شخصی و 5 نمره منفی برای خودروهای عمومی در پی دارد.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: در هفته گذشته برابر آمارها اعمال قانون خودروها به دلیل استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 برابر افزایش داشته است.

جبار زاده از رانندگان خواست که هنگام رانندگی به هیچ عنوان با تلفن همراه صحبت نکرده و نیز اقدام به ارسال و خواندن پیام و محتوا در تلفن همراه خود نکنند، چرا که آنالیز تصادفات رانندگی نشان می‌ دهد بسیاری از تصادفات به دلیل صحبت با تلفن همراه و بی‌ توجهی راننده رخ داده است.

ارسال نظر