گردهمایی طرح رایاد برکت در راستای توانمندسازی معلمان برگزار شد

رسانه کلیک - گردهمایی طرح رایاد برکت همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف توسعه عدالت آموزشی با حضور جمعی از معلمان و نماینده موسسه دانش بنیان برکت در روز پنج شنبه مورخ 19بهمن ماه در سالن فجر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

گردهمایی طرح رایاد برکت در راستای توانمندسازی معلمان برگزار شد

به گزارش کلیک ؛ این طرح که با تمرکز بر حوزه های اصلی محتوا و خدمات آموزشی الکترونیکی، هدف غایی توسعه عدالت آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته را از طریق بهبود آموزش الکترونیکی دنبال می‌کند، با حضور آقای مهندس کلانتری نماینده موسسه دانش بنیان برکت، آقای دکتر حسینی مدیر اجرایی کارگزاری طرح رایاد برکت و جمعی از مسئولین و فرهیختگان از 12 مدرسه اسلامشهر برای اولین بار در این شهرستان کلید خورد.

آقای مهندس کلانتری با بیان اهداف اصلی واقدامات موسسه دانش بنیان برکت در راستای توسعه عدالت آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، درمورد چشم انداز و اثرگذاری این طرح در این مناطق توضیحاتی را بیان کردند.

در ادامه، آقای نیافرد دیبر ریاضی مدارس اسلامشهر، تجارب خود در مورد استفاده از آموزش الکترونیک در مدرسه را تبیین و بر نتیجه‌بخش بودن این طرح برای یادگیری بهتر دانش آموزان و بازدهی بیشتر نسبت به روش های قبلی تاکید کردند.

در ادامه، آقای دکتر حسینی جزئیات طرح رایاد برکت را تشریح نمودند که در آن به ایجاد شبکه و توانمندسازی معلمان، گسترش و تامین همه جانبه عدالت آموزشی، ارائه یارانه هدفمند به مناطق کمتر توسعه یافته جهت بهره‌مندی از محتوا و خدمات آموزش الکترونیک و تامین و توزیع محتوای الکترونیک با کیفیت پرداخته می‎شود. سپس، نحوه استفاده از ربات تلگرامی را تبیین کردند و ملزومات عضویت طرح رایاد برکت برای معلمان علاقه‌مند را شرح دادند که شامل دسترسی به حداقل یک ابزار الکترونیکی جهت استفاده از محتوا و خدمات آموزشی الکترونیکی ارائه شده، اتصال به شبکه اینترنت با سرعت مناسب (حتی اینترنت تلفن همراه) و قرار داشتن محل تدریس در یکی از مناطق کمتر توسعه یافته به لحاظ برخورداری از امکانات آموزشی و منابع در دسترس دانش‌آموزان می‌باشد.

همچنین، در این گردهمایی 6 شرکت معتبر در حوزه آموزش الکترونیک، محصولات و خدمات خود را به حضار معرفی و ارائه نمودند که در ادامه به آن اشاره شده است: 1-شرکت هدایت فرهیختگان جوان (سامانه‌های سمیم و هشت)، 2-شرکت نورنگار (ویدئوهای آموزشی علوم ابتدایی و بدن انسان)، 3-کمان آکادمی (ویدئوهای آموزشی برای مقطع دبستان 2 و متوسطه1)، 4-لرنیتو (آزمون ساز و بانک سوال متوسطه اول)، 5-میشا و کوشا (ویدئو و محتوای آموزشی دروس دبستان2 و متوسطه1)، 6- شرکت رهاورد دانش (ویدئو و محتوای آموزشی دروس دبستان2).

قابل ذکر است که بخش انتهایی این گردهمایی به تبادل نظر مستقیم و گفتگوی آزاد بین شرکت‌های مذکور و معلمان حاضر در مراسم اختصاص یافت.

[lightgallery images="153963,153965,153966,153967,153968,153969,153970,153971,153972,153973,153974,153975"]

ارسال نظر