مدیرعامل تلگرام سخنان محمود واعظی را تکذیب کرد!

رسانه کلیک - مدیر عامل پیام رسان تلگرام، پاول دروف در حساب رسمی توییتر خود انتقال سرورهای تلگرام به ایران را تکذیب کرده است. 

مدیرعامل تلگرام سخنان محمود واعظی را تکذیب کرد!

به گزارش کلیک , مدیر عامل پیام رسان محبوب تلگرام در حساب رسمی توییتر خود خبر انتقال سرورهای تلگرام به ایران که از سوی محمود واعظی، وزیر فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران گفته شد را تکذیب کرد و گفت: هیچ سروری از تلگرام وارد ایران نخواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم رونمایی از اولین پارک علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات از مذاکره با مدیران تلگرام و انتقال سرورهای تلگرام به ایران خبر داد.

مدیر عامل تلگرام انتقال سرورهای تلگرام

پاول دروف، مدیر عامل تلگرام در ادامه افزود: شبکه CDN ها در ایران برای افزایش سرعت دسترسی کاربران پیاده سازی شده است اما ما وارد هیچ توافق یا تفاهمی با دولت‌ها در رابطه با درخواست‌های دولت‌ها برای انتقال اطلاعات خصوصی به قلمرو آن‌ها نشده‌ایم. ما هیچ‌گاه سرورهایمان را به کشوری با سابقه سانسور اینترنتی (ایران) انتقال نمی‌دهیم. تنها هدف استفاده از CDNها این است که کیفیت اتصال در مناطق با تقاضای بالا، که تلگرام نمی‌تواند سرورهای خود را به آنجا منتقل کند، با روشی ایمن، افزایش یابد

وی خاطر نشان کرد: اگر کشوری تصمیم به دست‌کاری CDN در منطقه خودش بگیرد، به چیزی جز پایین آوردن کیفیت اتصال شهروندان خودشان دست نمی‌یابد - و تلگرام هیچ چیز با ارزشی را از دست نخواهد داد.

ارسال نظر