ناسا از مطالعات در مورد اثرات زیست محیطی اپیدمی کرونا حمایت می کند

رسانه کلیک - صحبت‌ها و نظریه‌های زیادی در خصوص تمیز شدن شرایط آب و هوایی جهان وجود دارد. این در حالی است در طول همه‌گیری وبروس کرونا، اکثر افراد در خانه مانده‌اند. اما واقعا اوضاع چقدر بهبود یافته است؟ دانشمندان برای ادامه تحقیقات از ناسا کمک گرفته‌اند.

ناسا از مطالعات در مورد اثرات زیست محیطی اپیدمی کرونا حمایت می کند

آژانس فضایی آمریکا در حال تأمین بودجه چهار پروژه تحقیقاتی است تا به کمک ماهواره‌ها و منابع اطلاعاتی مختلف بر چگونگی تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه حاصل از آن بر آلودگی کره‌زمین پی ببرند.

در یکی از این پروژه‌ها از اطلاعات ماهواره‌ای مانند آب‌وهوا، ترافیک و ... برای تحقیق در راستای میزان کیفیت هوا در سراسر جهان استفاده می‌شود. در تحقیقی دیگری، با داده‌های ماهواره‌ای و هواشناسی، میزان تاثیر آلودگی هوا بر جو کره زمین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پروژه سوم به تحقیق در رابطه با ارتباط آلودگی هوا و تاثیر آن بر آلودگی آب‌ها خواهد پرداخت و آخرین پروژه به تغییر سبک زندگی افراد و تاثیرات شرایط اقتصادی جدید جهان و همچنین بررسی اثربخشی سفارشات آنلاین از خانه اختصاص دارد.

نتایج این تحقیقات مدت‌ها بعد از همه‌گیری ویروس کرونا مشخص خواهد شد. بررسی و سنجش کیفیت هوا می‌ةواند سیاست‌های حوزه حمل‌ونقل را برای بهبود سلامت جامعه تغییر داده و مطالعه کیفیت آب به مقررات زیست محیطی تاثیرگذار است.

همچنین می‌توان گفت این همه‌گیری و اتفاقات پس از آن می‌تواند سبب تغییر سبک زندگی اجتماعی افراد شود که این موضوع نیز می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد. باید دید ناسا تا چه زمانی از چنین کارهای تحقیقاتی و پژوهش‌هایی حمایت خواهد کرد.

ارسال نظر