تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا به 69 هزار نفر رسید

رسانه کلیک - حدود 50 روز از کشف و مشاهده علائم مربوط به ویروس کرونا می گذرد. حال خبر رسیده که شمار افراد مبتلا به این ویروس در این مدت از مرز 69 هزار نفر نیز عبور کرده است.

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا به 69 هزار نفر رسید

آخرین روزهای دسامبر بود که زمزمه های شیوع ویروس کرونا در جهان بر سر زبان ها افتاد. این ویروس نخست در کشور چین یا به طور دقیق تر شهر ووهان مشاهده شد و در مدت زمان بسیار کوتاه، راه خود را به سمت کشورها و قاره های دیگر باز کرد. بیماری جدید که در حال حاضر هزاران نفر را آلوده کرده، با نام مخفف 2019-nCoV (بیماری ویروس کرونای 2019) نیز شناخته می شود.

تعداد قربانیان و افراد مبتلا به ویروس کرونا

اخبار جدید حاکی از آن هستند که تعداد مبتلایان به کرونا امروز به مرز 69000 نفر رسیده است. تعداد قربانیان این اپیدمی نیز فعلا برابر با 1669 نفر گزارش شده که البته بخش عمده ای از آن ها همان شهروندان چین بوده اند. متاسفانه پزشک چینی که خود از برای نخستین بار از علائم ویروس کرونا خبر داده بود نیز از این بلا جان سالم به در نبرد. دکتر لی ونلیانگ اولین فردی بود که علیرغم پنهان کاری های دولت چین در خصوص این بیماری، مردم را از خطر شیوع سریع آن در جهان آگاه کرد و پس از فوتش، مردم را در موجی از خشم و تاثر فرو برد.

نخستین قربانی ویروس در اروپا یک توریست چینی بود که چند روز پس از بازدید از کشور فرانسه، در بیمارستان قرنطینه شد. مامورین بهداشت روز شنبه از فوت این پیرمرد 80 ساله خبر دادند اما حال دختر 50 ساله وی که او هم جزو مبتلایان است رو به بهبودی است. این اولین مرگی است که خارج از قاره آسیا گزارش شده؛ پیش از این تنها سه کشور آسیایی هنگ کنگ، فیلیپین و ژاپن شاهد این فاجعه بوده اند.

2019-nCoV به جز چین در 26 کشور دیگر نیز گسترش یافته و بیش از 500 نفر را آلوده کرده است. این بیماری تا قاره آمریکا نیز پیشروی کرده و 15 نفر را در ایالات متحده آمریکا و 7 نفر را در کانادا زمین گیر کرده است. تعداد مبتلایان حال حاضر را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

با این حال کشور چین اکنون از کاهش تدریجی شمار مبتلایان برای سومین روز متوالی خبر داده و اظهار داشته که می تواند این بیماری را تحت کنترل درآورد.

شیوع بیماری کرونا، وضعیت دنیا را از جهات بسیاری تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها فعالیت خود را به طور موقت متوقف کرده اند و اوضاع اقتصادی و تجاری اکنون به خطر افتاده است. تلاش برای درمان و مقابله با این بیماری از هفته ها قبل آغاز شده و خوشبختانه دانشمندان در اقصی نقاط جهان به نتایج مطلوبی دست یافته اند؛ به امید اینکه 2019-nCoV نیز به زودی ریشه کن شود. در پایان باید خاطر نشان کنیم که تا این لحظه، تنها دو درصد از مبتلایان جان خود را از دست داده اند و بیش از 80 درصد، بدون از سر گذراندن مشکلات وخیم درمان شده اند.

ارسال نظر