برای سفر به دبی چه ارزی ببریم؟

برای سفر به دبی چه ارزی ببریم؟

یکی از پرسش‌های پرتکرار گردشگران تور امارات این است که واحد پول دبی چیست و برای سفر گردشگری به این شهر، چه پولی با خود ببریم؟ دبی، مهم‌ترین شهر امارات و حاشیه خلیج فارس، از مدرن‌ترین شهرهای جهان است و هرساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. بنابراین امکان خرید با واحدهای پولی دلار و یورو نیز در آن وجود دارد. اما واحد پول رسمی این شهر عربی نه دلار است و نه یورو! اگر قصد سفر گردشگری با پرواز تهران دبی را دارید، مطلب زیر را بخوانید تا بدانید چه مقدار پول و چه ارزی با خود ببرید.

واحد پول دبی چیست ؟

دبی یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور امارات متحده عربی به شمار می‌رود؛ از این رو واحد پول دبی با واحد پول امارات یکسان است. واحد پول دبی یا همان پول رایج در امارات، «درهم امارات» است. پول دبی را با کد ایزو  AEDنشان می‌دهند. البته علایم اختصاری دیگری نیز برای اشاره به درهم امارات وجود دارد؛ برای مثال، Dh، Dhs و DH علائمی هستند که در زبان انگلیسی برای اشاره به درهم امارات استفاده می‌شوند. واحد پول خرد در دبی نیز فلس یا فلسا (fils) بوده و هر درهم برابر با ۱۰۰ فلس است.

اسکناس ها و سکه های پول دبی

در سال ۱۹۷۳ زمانی که درهم به صورت رسمی به عنوان واحد پول کشور امارات برگزیده شد، اولین سکه‌های کشور امارات با واحد پولی جدید ضرب شدند. سکه‌های پول رایج در دبی اکنون به شرح زیر هستند:

  • سکه ۱ فلسی: با طرح 3 نخل به همراه سال ضرب سکه به صورت میلادی و هجری؛
  • سکه ۵ فلسی: سال ضرب سکه به همراه طرحی از ماهی شعری؛
  • سکه ۱۰ فلسی: طرحی از کشتی‌ای به نام جهاز با سال ضرب سکه؛
  • سکه ۲۵ فلسی: با طرح آهو به همراه سالی که سکه در آن ضرب شده؛
  • سکه ۵۰ فلسی: سکه‌ای هفت ضلعی به همراه طرح سه دکل نفتی و سال ضرب سکه؛
  • سکه ۱ درهمی: طرحی از قهوه‌جوش عربی به همراه سال ضرب سکه.

 

سکه 50 فلسی امارات با شکل هفت‌ضلعی و طرح سه برج

photo1717936459

اغلب سکه‌های دبی امروزه به‌ندرت استفاده می‌شوند. به‌عبارت دقیق‌تر، بیشتر از سکه‌های ۲۵ فلسی در دبی استفاده می‌شود. سکه ۱ فلسی نیز ارزشی در خرید و فروش‌های روزمره ندارد. بنابراین، برای خریدوفروش در این شهر بیشتر از اسکناس‌های دبی استفاده می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • اسکناس ۵ درهمی
  • اسکناس ۱۰ درهمی
  • اسکناس ۲۰ درهمی
  • اسکناس ۵۰ درهمی
  • اسکناس ۱۰۰ درهمی
  • اسکناس ۲۰۰ درهمی
  • اسکناس ۵۰۰ درهمی
  • اسکناس ۱۰۰۰ درهمی

ارزش پول امارات چقدر است؟

اگر می‌خواهید قیمت واحد پول دبی را بدانید، باید بگوییم در زمان نگارش این مطلب، یعنی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، هر درهم امارات صد و شصت و پنج هزار و پانصد ریال است. ارزش واحد پول دبی در برابر دلار نیز برابر ۰.۲۷ دلار و دربرابر یورو، معادل ۰.۲۵ یورو است.

مقدار پول لازم برای سفر به دبی

بر اساس تجربیات مسافران، هزینه سفر به دبی در یک روز تقریباً ۲۵۰ دلار  معادل ۹۱۸ درهم امارات خواهد بود. بنابراین اگر سه روز در این شهر اقامت داشته باشید، باید حدود 750 دلار معادل 2754 درهم به همراه ببرید.

سفر به دبی با دلار ارزانتره یا درهم؟

حالا که با واحد پول دبی و قیمت آن آشنا شدید، احتمالاً این سوال برایتان پیش آمده که در سفر به دبی چه پولی همراه خود داشته باشیم؟ به صورت کلی با توجه به اینکه دلار یک ارز جهانی است و در سراسر جهان اعتبار دارد، بهتر است بودجه سفر خود را به دلار تبدیل کنید و با خود دلار ببرید. سپس در صرافی‌های دبی آن را به درهم تبدیل کنید. در این صورت ارزش پول شما حفظ می‌شود و درصورت باقی‌ماندن پول نیز می‌تواند پس‌انداز شود. بااین‌حال اگر از ایران سفر کنید، باید قیمت تور دبی را به ریال بپردازید.

photo1717936481

اسکناس 200 درهمی؛ از پرکاربردترین اسکناس های دبی

بهترین صرافی های امارات برای تبدیل پول دبی

با توجه اینکه بهتر است در سفر به دبی پول خود را به صورت دلار یا یورو ببرید و در آنجا به درهم تبدیل کنید، بد نیست با برخی از بهترین صرافی‌های دبی برای تبدیل ارز آشنا شوید:

  • صرافی الانصاری: یکی از بهترین صرافی‌های دبی که به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های مالی خاورمیانه برگزیده شده است. این صرافی بیش از ۷۰ شعبه در شهر دبی دارد. معروف‌ترین شعبه‌های صرافی الانصاری را می‌توانید در مرکز خرید دیره، دبی مال، بازار الفهیدی یا البرشا پیدا کنید. این صرافی امکان تبدیل ریال ایران به درهم و بالعکس را ندارد.
  • صرافی الفردان: یکی دیگر از صرافی‌های مشهور و برتر دبی با 16 شعبه در این شهر که در مناطق دیر، قصیص و بُر قرار دارند. این صرافی نیز امکان تبدیل ریال ایران به درهم و بالعکس را ندارد.
  • صرافی الرستمانی: یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های دبی، صرافی الرستمانی است که ۱۷ شعبه در شهر دبی دارد. در مناطق دیره، مارینا، جاده شیخ زاید و... می‌توانید به شعب این صرافی مراجعه کنید.
  • صرافی نوبخت: از معروف‌ترین صرافی‌های ایرانی که در شهرهای بسیاری نمایندگی دارد. شما می‌توانید برای تبدیل ریال به درهم و بالعکس، به این نمایندگی در منطقه دیره، خیابان بانیاس مراجعه کنید.

خرید تور دبی با بهترین قیمت از تریپ

اطلاع از واحد پول دبی ممکن است کاربردهای مختلفی داشته باشد. شما می‌توانید کارگزار بورس باشید، در صرافی مشغول به کار باشید و یا بخواهید برای تجارت یا گردشگری به دبی سفر کنید. در صورتی که قصد سفر گردشگری به این شهر مدرن را دارید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما خارجی با قیمتی ارزان، در مدیریت هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید.

آژانس هواپیمایی تریپ با سال‌ها تجربه در حوزه توریسم و صنعت گردشگری برون‌مرزی، بهترین مرجع خرید بلیط ارزان هواپیما برای مسافران عزیز ایرانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت www.trip.ir بلیط موردنظر خود را به هر مقصدی که مدنظر دارید خریداری کنید. اما برای گردشگران تازه‌وارد به امارات، پیشنهاد می‌کنیم با تور امارات همراه شوید. مقصد گردشگری شما می‌توانید یکی از دو شهر محبوب دبی یا ابوظبی باشد و خاطراتی فراموش‌نشدنی را برایتان رقم بزند.

 

ارسال نظر