شارژ اپل آیدی با خرید گیفت کارت آیتونز

شارژ اپل آیدی با خرید گیفت کارت آیتونز

اگر کاربر یکی از دستگاه‌های مک، آیپد و تلفن همراه آیفونی هستید، مطمئناً می‌دانید که برای دسترسی به کلیه مزایای سرویس‌های اپل اعم از اپ استور، Game Center، Face Time، iCloud و غیره باید حساب اپل یا همان Apple ID شما دارای اعتبار کافی باشد. این موضوع با توجه به وجود تحریم‌های مالی و عدم دسترسی کاربران ایرانی به حساب‌های بانکی بین‌المللی به یک معضل تبدیل شده است.

احتمالاً تاکنون این اتفاق برای شما نیز رخ داده باشد که قصد خرید یک اپلیکیشن پولی از اپ استور را داشته‌اید و به دلیل عدم دسترسی به حساب پی‌پال یا کردیت کارت، نتوانسته‌اید اپلیکیشن مورد نیاز خود را خریداری و دانلود کنید. خوشبختانه رواج استفاده از گیفت کارت‌ها تا حد قابل قبولی این مشکل را برطرف ساخته است. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در ارتباط با شارژ اپل آیدی از طریق گیفت کارت آیتونز در اختیارتان قرار دهیم.

استفاده از گیفت کارت آیتونز برای شارژ Apple ID

برای افزایش اعتبار اپل آیدی لازم است که کاربران از حساب‌های بین‌المللی نظیر PayPal یا کارت‌های اعتباری بین‌المللی همچون مسترکارت و ویزا کارت استفاده نمایند؛ نکته بغرنج ماجرا نیز در همین نکته است که کلیه سرویس‌های مالی بین‌المللی یاد شده به دلیل تبعیت از تحریم‌های مالی موجود علیه ایران، هیچگونه ارائه خدماتی به کاربران ایرانی ندارند. چنین مسئله‌ای سبب شده تا کاربران ایرانی برای برطرف نمودن نیازهای خود و دسترسی به کلیه امکانات سرویس‌های اپل به سراغ راه‌حل میانبر دیگری بروند؛ این راه‌حل میانبر استفاده از گیفت کارت آیتونز است.

این ویژگی عدم نیاز به استفاده از حساب پی پال یا وارد نمودن اطلاعات حساب بانکی همان چیزی بوده که مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است. لازم به ذکر است که گیفت کارت آیتونز در قیمت‌های مختلفی عرضه شده و از ارزهای کشورهای مختلفی پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال اگر سری به مجموعه جیب استور و بخش خرید گیفت کارت اپل آن بزنید با لیستی از کشورهای مختلف (از ترکیه و روسیه گرفته تا چین، انگلیس، استرالیا، آمریکا و غیره) مواجه خواهید شد که با انتخاب هر یک از آن‌ها گیفت کارت‌های آیتونز با  ارز همان ریجن به نمایش در می‌آید.

 

هماهنگی ریجن گیفت کارت و ریجن اکانت

در شارژ اپل آیدی حتماً باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که کشور انتخاب شده برای گیفت کارت و همچنین ریجن حساب کاربری اپل یا همان اپل آیدی شما یکسان باشد. به عنوان مثال اگر ریجن اکانت شما بر روی کشور چین قرار دارد باید گیفت کارت با ریجن چین را از مجموعه جیب استور خریداری کنید. در چنین حالتی قادر نخواهید بود از گیفت کارت ریجن آلمان برای شارژ اکانت با ریجن چین استفاده کنید؛ چراکه ارز پشتیبانی شده در حساب کاربری شما یوآن چین است و حال آن که گیفت کارت ریجن آلمان دارای اعتبار یورویی است.

به طور کلی اگر در قدم اول کشورهای موجود در لیست جیب استور را تغییر دهید متوجه می‌شوید که گیفت کارت‌ها در ریجن‌های مختلف با قیمت‌های مختلفی نیز عرضه شده‌اند؛ به عنوان مثال در ریجن ایالات متحده گیفت کارت‌های آیتونز از قیمت 2 دلار شروع شده و تا 500 دلار ادامه پیدا می‌کنند و این درحالیست که با انتخاب ریجن ترکیه گیفت کارت‌ها از قیمت 25 لیر شروع شده و گران‌ترین گیفت کارت موجود در این ریجن هزار لیر اعتبار دارد.

نکته مهم: به هنگام ردیم (Redeem) کد 16 رقمی گیفت کارت آیتونز هیچگونه کارمزد یا مالیاتی از شما کسر نخواهد شد و اگر گیفت کارت 500 روبلی ریجن روسیه را خریداری کرده باشید، حساب کاربری شما به میزان 500 روبل شارژ خواهد شد.

 

مطلب پیشنهادی:‌ نحوه خرید برنامه های اپ استور با استفاده از گیفت کارت اپل

 

ویژگی های گیفت کارت آیتونز

گیفت کارت آیتونز به سبب داشتن برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد در میان کاربران ایرانی محبوب شده است که این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

  • تاریخ انقضا نداشته و فرد متناسب با نیاز خود در هر بازه زمانی که بخواهد می‌تواند از اعتبار این گیفت کارت‌ها برای خرید اپلیکیشن در اپ استور یا انجام پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده نماید.
  • تنوع قیمتی بالایی داشته و کاربران به هنگام خرید گیفت کارت می‌توانند متناسب با قیمت اپ مورد نظر گیفت کارتی را خریداری نمایند و لزومی به صرف هزینه بیشتر وجود ندارد.
  • کاربر به هنگام ردیم گیفت کارت و استفاده از اعتبار آن موظف به وارد کردن اطلاعات حساب مالی بین‌المللی نبوده و با وارد کردن کد موجود بر روی گیفت کارت اعتبار حساب کاربری وی شارژ می‌گردد.

 

نحوه استفاده از گیفت کارت آیتونز برای شارژ اپل آیدی

برای کارسازی اعتبار گیفت کارت در حساب اپل آیدی خویش در قدم اول باید وارد App Store شده و سپس بر روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید. توجه داشته باشید که اگر قبلاً وارد حساب کاربری خود نشده باشید، در چنین حالتی به جای عکس پروفایل، آیکن آدمک نشان داده خواهد شد که باید با کلیک بر روی آن نام کاربری و رمز عبور خور را وارد کنید.

شارژ اپل آیدی با خرید گیفت کارت آیتونز

در قدم بعدی در منوی موجود گزینه «Redeem Gift Card or Code» را انتخاب و از میان گزینه‌های موجود در صفحه بعدی نیز بر روی گزینه «You can also enter code manually» کلیک کنید. در نهایت کد 16 رقمی گیفت کارت آیتونز خود را وارد کنید و با انتخاب گزینه «Redeem» موجود در بالای صفحه سمت راست، حساب اپل آیدی خود را به شکل کاملاً قانونی و مطمئن شارژ کنید.

 

آیا امکان خرید گیفت کارت iTunes در ایران وجود دارد؟

اپل در عرضه گیفت کارت آیتونز تلاش نموده تا تمامی ریجن‌ها و ارزهای آن‌ها را مورد پشتیبانی قرار دهد؛ اما این موضوع درباره ایران صادق نبوده و عملاً هیچ گیفت کارت اپل آیتونزی با ریجن ایران و ارز ریال عرضه نشده است! حال سوال اینجاست که ما در مطالب فوق به این موضوع اشاره کردیم که کاربران ایرانی برای دور زدن محدودیت‌های تحریمی و عدم دسترسی به حساب‌های مالی بین‌المللی به سراغ استفاده از گیفت کارت آیتونز رفته‌اند و از سوی دیگر گفتیم که هیچ گیفت کارتی با ریجن ایران عرضه نشده و خرید گیفت کارت سایر ریجن‌ها و کشورها نیز نیازمند پرداخت ارزی است، چنین موضوعی تناقض ندارد؟!

در ظاهر شاید عبارات فوق همدیگر را نقض کنند؛ اما در واقعیت به دلیل وجود موسسات مالی واسط که در حوزه پرداخت‌های ارزی  فعالیت دارند، چنین تناقضی اصلاً رخ نمی‌دهد. به عنوان مثال مجموعه جیب استور که یکی از مشهورترین موسسات مالی فعال در پرداخت‌های بین‌المللی است در چند سال گذشته عرضه گیفت کارت‌های آیتونز را نیز به خدمات خود اضافه کرده و به هنگام استفاده از خدمات این مجموعه هیچگونه نیازی به پرداخت ارزی نخواهید داشت، بلکه با پرداخت هزینه ریالی معادل می‌توانید کاملاً قانونی خرید گیفت کارت آیتونز را تجربه کنید.

ناگفته نماند که با توجه به گسترش سطح کلاهبرداری‌ها در عرضه گیفت کارت حتماً در انتخاب موسسات واسط به موارد زیر توجه کافی داشته باشید:

  • فروشگاه مورد نظر دارای نشان اعتماد الکترونیک باشد؛ این نماد از سوی وزارت صمت در اختیار فروشگاه‌های معتبر مجازی قرار می‌گیرد.
  • دارای تیم پشتیبانی حرفه‌ای باشد؛ برخی از فروشگاه‌های کلاهبردار صرفاً به ظاهر وب‌سایت خود می‌رسند تا از طریق حفظ ظاهر جذب مشتری نمایند ولی هیچگونه توجهی به بخش بلاگ یا تیم پشتیبانی ندارند. به همین علت حتماً قبل از خرید بخش پشتیبانی مجموعه مورد نظر را ارزیابی کنید.

 

چرا جیب استور را برای خرید گیفت کارت آیتونز انتخاب کنیم؟

مجموعه جیب استور در کلیه پارامترهای گفته شده برای یک فروشگاه معتبر عرضه کننده انواع گیفت کارت، بهترین نمره را دریافت کرده است. از سوی دیگر مزایایی که کاربران به هنگام استفاده از خدمات این مجموعه از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند به قدری بوده که جیب استور را سرآمد مجموعه‌های فعال در صدور گیفت کارت نموده است. از مزایای استفاده از خدمات جیب استور می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • قیمت مناسب: مجموعه جیب استور تمامی قیمت‌های گیفت کارت‌های را متناسب با نرخ روز ارز بروزرسانی می‌کند و با کاهش نرخ ارز، قیمت گیفت کارت‌ها نیز روند نزولی به خود می‌گیرند. از سوی دیگر، این مجموعه در ازای صدور گیفت کارت‌ها هیچ هزینه‌ای را از بابت کارمزد از کاربران دریافت نمی‌کند.
  • شفافیت عملکرد: این مجموعه بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه پرداخت‌های ارزی و عرضه گیفت کارت داشته و اطلاعات کامل اعم از شماره تماس و آدرس را در وب‌سایت خود درج نموده است. تیم پشتیبانی این مجموعه زبانزد مشتریان بوده و در طول 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات و برطرف نمودن مشکلات احتمالی آنان است.
  • تحویل آنی سفارش: پس از ثبت سفارش، سفارش شما به صورت اتوماتیک از سوی سرورهای مجموعه پیگیری شده و بلافاصله کد گیفت کارت مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد و به هنگام خرید از این مجموعه هیچگونه معطلی و اتلاف وقت را تجربه نخواهید کرد.

 

گیفت کارت آیتونز را از جیب استور بخرید!

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، بهترین راه‌حل موجود در شرایط تحریمی فعلی برای شارژ اپل آیدی استفاده از گیفت کارت‌های معتبری بوده که از طریق مجموعه جیب استور و به صورت کاملاً قانونی تهیه شده‌اند. با خرید گیفت کارت آیتونز دیگر نگرانی خاصی از بابت انجام پرداخت‌های درون برنامه‌ای آیفون یا خرید اپلیکیشن‌های پولی اپ استور نخواهید داشت؛ بنابراین اگر شما هم به دنبال خرید امن گیفت کارت آیتونز هستید، همین الان به وب‌سایت جیب استور رفته و قیمت‌ها و نحوه خدمات رسانی این مجموعه را با سایرین مقایسه کنید.

 

ارسال نظر