علت و دلیل شارژ نشدن گوشی همراه چیست؟

مهمترین دلایل شارژ نشدن گوشی همراه چیست؟ چرا موبایل شارژ نمی‌شود؟ چه دلایلی در شارژ نشدن و تبلت موثر هستند؟

تعمیرات تخصصی موبایل از حساس ترین انتخاب های افراد بوده؛ زیراکه اگر سرویس گوشی خود را به دست افراد ناشی بسپارند نتیجه عکس خواهد داشت. هرچقدر که تکنولوژی پیشرفت کرده، به همان نسبت تعمیرات موبایل نیز کار پیچیده تری شده است. به همین منظور یک امر تخصصی بوده که نیازمند مهارت بالایی می باشد.

دلیل شارژ نشدن گوشیپیشنهاد ما این است که برای تعمیرات موبایل خود به هر جایی مراجعه نکنید؛ چون برخی از آن ها عیب یابی خوبی انجام نمی دهند و شما دچار دردسر های بعدی می کنند. اگر تعمیرات موبایل خود را به دست چند نفر بسپارید مصداق بارز ضرب المثل آشپز که دوتا شد می شود و نتیجه خدمات اصلا مورد پسند شما نخواهد بود.

باتری تلفن همراه غیرقابل تعویض است بر این اساس حفظ سلامت باتری و نحوه صحیح شارژ کردن آن اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که اگر شارژ کردن موبایل به درستی انجام نشود به باتری آسیب وارد شده و بدین ترتیب باید به فکر خرید تلفن همراه جدید باشید. در ادامه این مقاله اصلی‌ترین دلایلی که باعث شارژ نشدن موبایل می‌شوند را بررسی می‌کنیم، همراه ما باشید.

مهم ترین دلایل شارژ نشدن گوشی

شارژ نشدن موبایل به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، بدین ترتیب بهتر است به موارد زیر دقت داشته باشید تا از پرداخت هزینه‌های اضافه جلوگیری شود. از جمله دلایل مهمی که موجب اختلال در شارژ موبایل می‌شوند را باید موارد زیر در نظر بگیریم.

تمیز نبودن سوکت شارژ

سوکت شارژ از بخش‌های مهم گوشی‌های هوشمند است که گاها به دلیل تمیز نبودن باعث شارژ نشدن موبایل می‌شود. شارژ نشدن گوشی در بسیاری از مواقع به ایجاد گرد و غبار در پورت گوشی بازمی‌گردد. این موضوع می‌تواند به دلیل قرار گرفتن گوشی در داخل جیب شلوار یا کیف اتفاق افتد. به همین دلیل ساده‌ترین راه برای رفع این مشکل این است که جای شارژ گوشی را تمیز کنید. بهتر است از خلال دندان، سوزن، هوای فشرده و ... استفاده فرمایید. این کار را با دقت انجام دهید تا آسیبی به موبایل وارد نشود.

تداخل عملکرد برنامه‌

در برخی موارد مشاهده شده که دانلود و نصب برنامه‌های سنگین می‌تواند بیش از اندازه باتری را مصرف کند. این موضوع علاوه بر اینکه به بالا رفتن دمای گوشی می‌انجامد ممکن است باعث شارژ نشدن موبایل شود. بدین ترتیب به مرور زمان باتری صدمه دیده و گوشی شارژ نشده یا با سرعت کمتری شارژ می‌شود. به منظور از بین بردن این مشکل توصیه می‌شود تا برنامه‌هایی که پرمصرف هستند را محدود کرده و اپلیکیشن‌هایی که استفاده نمی‌کنید را ببندید تا تداخل برنامه‌های از بین برود.

وارد شدن آب به جای شارژ موبایل

این روزها بسیار از گوشی‌های هوشمندی که وارد بازار می‌شوند ضد آب هستند اما در حقیقت اگر وارد آب شوند آسیب دیده و شارژ نخواهند شد. زمانی که آب به داخل سوکت شارژ موبایل وارد می‌شود فرآیند شارژ از درگاه قطع می‌شود. اگر گوشی حسگر رطوبت داشته باشد نسبت به وجود آب هشدار داده تا آن را در سریع‌ترین زمان برطرف کنید. بدین ترتیب حتی اگر گوشی ضد آب است از افتادن موبایل داخل آب جلوگیری کنید. به منظور رفع این مشکل از باد گرم ملایم استفاده کنید در غیر این صورت بهتر است به متخصصین تعمیرات گوشی و موبایل مراجعه کنید.

گرمای زیاد و شارژ نشدن گوشی

یکی از دلایلی که باعث شارژ نشدن گوشی می‌شود را باید بالا رفتن دمای آن در نظر بگیریم، در اصطلاح اگر دمای موبایل از حد معمول فراتر رود اورهیت شده و فعالیت‌های آن متوقف می‌شود. بالا رفتن دما می‌تواند به دلیل استفاده مکرر از موبایل و یا راه اندازی برنامه‌های سنگین در نظر گرفته شود. به این منظور اگر موبایلتان شارژ نمی‌شود بهتر است چندین ساعت آن را خاموش کرده و به گوشی همراه خود استراحت دهید چرا که اگر این موضوع ادامه پیدا کند باتری آسیب دیده و مجبور به پرداخت هزینه‌های بالایی می‌شوید.

گرمای زیاد و شارژ نشدن گوشی

کابل شارژر فیک و معیوب

اگر کابل شارژ فیک و تقلبی باشد باتری موبایل و تبلت آسیب دیده و صدمات جبران ناپذیری به موبایل وارد می‌شود. همچنین در استفاده از شارژر حتما به میزان آمپر آن دقت داشته باشید تا با موبایل و تبلت تداخلی نداشته باشد. اگر از شارژری استفاده کنید که آمپر بالاتری نسبت به ورودی باتری دارد، باتری گوشی در زمان کوتاه‌تری خراب می‌شود چرا که باتری توان کمی نسبت به شارژ وارد شده دارد و به آن فشار وارد می‌شود در نتیجه تا حد امکان از شارژر مخصوص موبایل و تبلت استفاده کنید.

استفاده از پریز برق نامناسب

یکی از دلایلی که روی شارژ نشدن موبایل موثر است را باید پریز برق نامناسب در نظر گرفت. بر این اساس اگر می‌خواهید از پریز برق جدیدی استفاده کنید حتما تمیز بودن آن را بررسی کنید. اتصالات مربوط به سیم کشی داخلی پریز اگرچه به طور استاندارد انجام نشده باشند باعث خراب شدن شارژر و باتری موبایل می‌شوند. اگر نوسانات برقی قطع شده باشد نسبت به تعمیر اقدام کرده و تلفن همراه را شارژ کنید. این موضوع ممکن است در رفع مشکل به شما یاری برساند.

مشکلات باتری

خرابی باتری یکی از دلایلی است که موجب شارژ نشدن تلفن همراه می‌شود. اصلی‎ترین عواملی که در ایجاد مشکلات باتری دخالت دارند را باید شارژ کردن مداوم موبایل، استفاده از شارژر تقلبی، بکارگیری بیش از حد پاور بانک، آب خوردگی سوکت شارژ و خرابی آی سی شارژ در نظر بگیریم. اگر شارژ موبایل را به نحوه صحیح انجام ندهید باتری به مشکل برخورده و شارژ را در زمان کوتاه خالی می‌کند بر این اساس این مورد را بررسی کنید تا در صورتی که باتری موبایل دچار مشکل شده باشد آن را نزد کارشناسان تعمیرات تبلت و موبایل ببرید.

مشکلات نرم افزاری موبایل

در برخی موارد مشاهده شده که ایجاد مشکلات نرم افزاری روی شارژ نشدن موبایل موثر هستند. این مورد زمانی بروز پیدا می‌کند که رام جدیدی نصب کرده یا تلفن همراه را بروز رسانی کرده باشید. همچنین باگ‌های سیستم از اینکه باتری شارژ شود جلوگیری می‌کنند. اگر با این مشکل رو به رو شدید تنها کافیست گوشی را ریست کنید تا این موضوع رفع شود.

تعمیر انواع موبایل اپل، سامسونگ، شیائومی، هوآوی

به منظور تعمیر انواع موبایل اپل، سامسونگ، شیائومی و هوآوی بهتر است به مراکز معتبر در این زمینه مراجعه کرده تا کارشناسان به دقت تلفن همراه را بررسی کرده و عیب یابی را انجام دهند. بدین ترتیب متخصصین با توجه به ایراد موبایل به راحتی آن را با استفاده از بهترین تجهیزات تعمیر می‌کنند. بوبوکوسرویس به ادرس سایت https://bobokoservice.com از بهترین‌های تهران در حوزه تعمیر گوشی موبایل است که در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات را برطرف می‌کند تا بتوانید مجددا تلفن همراه را شارژ کرده و مدت زمانی طولانی از آن استفاده کنید.

 

ارسال نظر