نکات کلیدی خرید دوربین مداربسته برای منزل؛ بررسی ویژگی‌ها و قیمت‌ها

انواع دوربین مداربسته با قیمت و کیفیت متفاوت در بازار موجود است. اما هنگام خرید دوربین مداربسته برای منزل، به‌دلیل حساسیت کمتر و البته بودجه کم، اغلب افراد ترجیح می‌دهند دوربینی با کیفیت متوسط و قیمت مناسب بخرند.

نکات کلیدی خرید دوربین مداربسته برای منزل؛ بررسی ویژگی‌ها و قیمت‌ها

نصب دوربین مداربسته اقدامی مهم برای تامین امنیت منازل مسکونی است. از طرفی، تنوع بالای دوربین‌های مداربسته در بازار، انتخاب را سخت می‌کند. در وهله اول، باید ببینید تا چه حد امنیت در محل زندگی شما اهمیت دارد و چه انتظاراتی از دوربین مداربسته دارید؛ همچنین، لازم است بودجه خود را برای خرید دوربین در نظر بگیرید. در این مطلب، قصد داریم نکاتی را به‌عنوان راهنمای خرید دوربین مداربسته برای منزل ارائه دهیم که می‌تواند برای شما مفید باشد.

نکات خرید دوربین مداربسته برای منزل

هنگام انتخاب و خرید دوربین برای منزل باید یک‌‌سری نکات را در نظر داشته باشید. از‌جمله این نکات می‌توانیم به کیفیت تصویر مورد‌نیاز، دید در شب و میدان دید دوربین اشاره کنیم؛ همچنین، دوربین باید از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشد. در ادامه، نکاتی را به‌عنوان راهنمای خرید انواع دوربین مداربسته ارائه می‌دهیم.

تعداد دوربین‌های مورد‌نیاز

در مرحله اول، باید ببینید که منزل شما به چه تعداد دوربین برای تأمین امنیت نیاز دارد. در اینجا، ابعاد ملک اهمیت پیدا می‌کند. بدیهی است که خانه‌های بزرگ به تعداد دوربین‌ بیشتری نیاز دارند تا تمام فضاهای ورودی، پنجره‌ها و محوطه بیرونی را پوشش دهند. درحالی‌که، خانه‌های کوچک به دوربین‌های کمتری نیاز دارند؛ در کنار آن، لازم است نقاط کور را در بخش‌های حساس (مانند ورودی و پارکینگ منزل) در نظر داشته باشید.

محل قرارگیری دوربین‌ها

دوربین‌های مداربسته از لحاظ شکل ظاهری انواع مختلفی دارند که پرکاربردترین آن‌ها دوربین‌های دام و بولت هستند. دوربین‌های دام طراحی جمع‌و‌جوری دارند و برای نصب در فضای مسقف و داخلی استفاده می‌شوند. اما دوربین‌های بولت پایه‌دار هستند و معمولا روی دیوار نصب می‌شوند. بنابراین برای ورودی و فضای بیرون خانه باید از دوربین بولت استفاده کنید.

کیفیت تصویر دوربین

دوربین مدار بسته برای منزل لازم نیست کیفیت چندان بالایی داشته باشد و کیفیت 2 مگاپیکسل برای آن کافی است؛ چرا‌که در اینجا بحث صرفه اقتصادی داشتن نیز مطرح است. بااین‌حال، نیاز شما در اولویت است و باتوجه‌به بودجه و حساسیت‌های محل نصب، می‌توانید دوربین‌های باکیفیت‌تری را برای منزل خود انتخاب کنید که قدرت تشخیص دقیق‌تری حتی در حین حرکت سوژه دارند.

قابلیت دید در شب

قابلیت دید در شب نیز از‌جمله مواردی است که پیش از خرید دوربین برای منزل باید در نظر داشته باشید؛ چرا‌که تاریکی شب فرصت بهتری برای سارقین است تا بدون‌امکان شناسایی عملیات خود را به‌ اتمام برسانند. دوربین‌های مجهز به LED مادون قرمز (IR) تصاویر واضح‌تری را در تاریکی ضبط می‌کنند؛ حتی، برخی از انواع دوربین مداربسته، دارای قابلیت ثبت رنگ در تاریکی شب (دوربین‌های دید در شب رنگی) هستند.

میدان دید دوربین

میدان دید (FOV) دوربین‌های مداربسته در‌واقع، محدوده‌ای است که تصاویر را به‌صورت فایل ویدیویی ارائه می‌دهد. هرچه میدان دید وسیع‌تر باشد، دوربین فضای بیشتری را پوشش می‌دهد و شما نقاط کور کمتری خواهید داشت. دوربین‌های دارای لنز ثابت معمولا، میدان دید بین ۷۰ تا ۱۲۰ درجه دارند. اگر میدان دید وسیع‌تری نیاز داشته باشید، تعداد دوربین‌ها را افزایش دهید یا سراغ خرید دوربین با زاویه دید بالاتر بروید.

میدان دید دوربین مداربسته

روش ضبط و ذخیره‌سازی تصویر

پیش از خرید دوربین مداربسته برای منزل باید به روش ضبط و ذخیره‌سازی فایل ویدیویی دقت داشته باشید. دوربین‌های مداربسته یا تحت شبکه (IP) هستند یا آنالوگ؛ که برای ضبط و ذخیره تصاویر باید دستگاه ضبط کننده ویدیویی هم خریداری کنید. در نظر داشته باشید که دوربین تحت شبکه کیفیت، امکانات و البته قیمت بالاتری نسبت به دوربین آنالوگ اچ دی دارد.

  • برای دوربین‌های آنالوگ و اچ دی از دستگاه dvr استفاده می‌شود؛
  • برای دوربین‌های تحت شبکه از دستگاه nvr.

گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش

برای خرید دوربین مداربسته باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید که ضمانت‌نامه اصالت و کیفیت کالا را به شما ارائه دهد. انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید محصولات نظارتی و امنیتی نه تنها خیال ما را از خدمات پس از فروش آسوده می‌کند، بلکه بهترین گزینه‌ها را از نظر کیفی با قیمت رقابتی به ما پیشنهاد می‌دهد. 

شما می‌توانید مشخصات و قیمت انواع دوربین مداربسته، ضبط‌کننده ویدیویی و ... از پرفروش‌ترین برندهای ایران و جهان مانند داهوا و هایک ویژن را در فروشگاه آنلاین فرافن جستجو و مقایسه کنید.

بهترین دوربین مداربسته برای خانه

در منازل مسکونی، اغلب به‌دلیل حساسیت کمتر امنیتی و کمبود بودجه، گزینه‌های گران‌قیمت کنار می‌روند. دوربین‌های 2 مگاپیکسلی برای خانه بسیار پرفروش هستند و کیفیت قابل‌قبولی را نیز ارائه می‌دهند.

برند دوربین مداربسته برای منزل نیز اهمیت دارد. دوربین‌های 2 مگاپیکسل از برند داهوا، هایک ویژن و برندهای متفرقه در بازار موجود هستند. ازآنجایی‌که، در این مطلب قرار است بهترین دوربین مداربسته برای خانه را به شما پیشنهاد بدهیم، از معرفی برندهای متفرقه چشم‌پوشی می‌کنیم. این برندها قیمت پایین‌تری دارند؛ اما کیفیت خوبی را ارائه نمی‌دهند.

قیمت دوربین 2 مگاپیکسل داهوا از برند هایک ویژن پایین‌تر است و می‌تواند انتخابی مقرون‌به‌صرفه برای منزل مسکونی باشد. در ادامه، با چند مدل دوربین مداربسته ارزان و باکیفیت آشنا می‌شوید که برای نصب در خانه گزینه‌های خوبی هستند.

دوربین مداربسته داهوا مدل DH-HAC-HDW1209TLQP-LED

دوربین دام 2 مگاپیکسلی از برند داهوا دارای تصویر تمام رنگی و کیفیت قابل‌قبولی است. دید در شب، لنز ثابت و بدنه فلزی از‌جمله ویژگی‌های دیگر این محصول است. درحال‌حاضر، قیمت دوربین داهوا 2 مگاپیکسل مدل DH-HAC-HDW1209TLQP-LED حدود ۱,۲۵۷,۴۲۴ تومان است.

دوربین مداربسته داهوا مدل DH-IPC-HFW2230SP-S

دوربین بولت 2 مگاپیکسلی داهوا دارای سنسور تصویر starlight است و لنز ثابت و دید در شب ۳۰ متری، آن را به یک دوربین مداربسته با ویژگی‌های عالی تبدیل کرده است.

دوربین مداربسته داهوا مدل DH-IPC-HDW1230T1P-S4

دوربین دام 2 مگاپیکسلی از برند داهوا کیفیت تصویر خوبی را ارائه می‌دهد و با لنز ثابت ۳.۶ میلی‌متری و دید در شب ۳۰ متری، می‌تواند انتخاب خوبی برای منازل باشد. این دوربین درحال‌حاضر، با قیمت ۱,۷۹۹,۷۰۰ به فروش می‌رسد.

دوربین مداربسته داهوا مدل DH-IPC-HFW1230S1P

دوربین بولت 2 مگاپیکسلی از برند معتبر داهوا دارای کیفیت تصویر خوبی است. از ویژگی‌های دیگر آن می‌توانیم به لنز ثابت ۲.۸ و ۳.۶ میلی‌متری و دید در شب ۳۰ متری اشاره کنیم. قیمت دوربین داهوا 2 مگاپیکسل مدل DH-IPC-HFW1230S1P درحال‌حاضر، ۱,۷۹۹,۶۱۶ تومان است.

دوربین مداربسته خانگی

نتیجه‌گیری

بهترین دوربین مداربسته برای منزل کدام مدل است؟ انواع دوربین مداربسته با قیمت و کیفیت متفاوت در بازار موجود است. اما معمولا برای خانه و منازل مسکونی، اغلب افراد ترجیح می‌دهند، دوربینی با کیفیت متوسط و قیمت مناسب بخرند. به همین خاطر است که دوربین‌های 2 مگاپیکسلی برای خانه کفایت می‌کند. دوربین ۲ مگاپیکسل داهوا پرفروش‌ترین دوربین‌ ۲ مگاپیکسل در بازار است و می‌تواند بهترین انتخاب برای کاربری‌هایی مانند خانه باشد.

 

ارسال نظر