انواع روش های مهاجرت به قبرس شمالی در سال 2024

قبرس شمالی در سال های اخیر تبدیل به یکی از محبوب ترین مقصد ها برای مهاجرت ایرانیان و دیگر مهاجران از سراسر دنیا تبدیل شده است.

انواع روش های مهاجرت به قبرس شمالی در سال 2024

قبرس شمالی در سال های اخیر تبدیل به یکی از محبوب ترین مقصد ها برای مهاجرت ایرانیان و دیگر مهاجران از سراسر دنیا تبدیل شده است. این کشور جزیره ای و زیبا با داشتن زیبایی ها و طبیعت بکر لقب مروارید مدیترانه را به خود اختصاص داده است.

قوانین مهاجرتی و دریافت اقامت این کشور بسیار آسان و بدون دردسر می باشد، که شاید همین موضوع باعث ورود محبوبیت آن در بین مهاجران شده است. تا انتها این مقاله همراه ما باید تا انواع روش های مهاجرت به این کشور زیبا در سال 2024 را بررسی کنیم.

معرفی روش های مهاجرت به قبرس شمالی

با اینکه قبرس شمالی هنوز به عضویت رسمی اتحادیه اروپا در نیامده است، اما دقیقا مانند یک دروازه برای ورود به اروپا می باشد، چرا که امکان دریافت اقامت و ورود به کشور های اروپایی از این کشور بسیار آسان تر از ایران می باشد.

برای مهاجرت به قبرس شمالی روش های مختلفی وجود دارد که هز کس با توجه به شرایط شخصی خود باید یکی از این روش ها را انتخاب کند. مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت با خرید خانه و مهاجرت با تمکن مالی از جمله روش های دریافت اقامت در کشور قبرس شمالی می باشند.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

قبرس شمالی با داشتن دانشگاه های معتبر و سیستم آموزشی با استاندارد های آمریکا و انگلستان تبدیل به یکی از اصلی ترین مقصد ها برای دانشجویان از سراسر دنیا شده است. شرایط دریافت اقامت تحصیلی قبرس شمالی بسیار ساده می باشد، کافی است شما آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه مشخصات و مدارک هویتی برای دانشگاه مدنظر خود ارسال کنید تا کار های پذیرش شما انجام شود.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

یکی اصلی ترین دلایلی که تحصیل در قبرس شمالی را میان ایرانیان محبوب کرده است، عدم ضرورت برای مدرک زبان است، یعنی شما برای ادامه تحصیل در این کشوری حتما نباید مدرک زبان داشته باشید.

مهاجرت با سرمایه گذاری در قبرس شمالی

روش دیگر برای دریافت اقامت قبرس شمالی سرمایه گذاری می باشد. همانطور که تاکنون شنیده اید این کشور دارای یک اقتصاد پویا و پر رونق می باشد، که سرمایه گذاری خارجی یکی از پایه اصلی اقتصاد این کشور می باشد. سرمایه گذاری در قبرس شمالی بخش های مختلفی دارد. به طور مثال سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و توریسم، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، سرمایه گذاری با راه اندازی کسب و کار و روش های دیگر.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باعث جذب سرمایه گذاران خارجی شده است قوانین راحت و کم بودن مالیات در این کشور می باشد. شما برای دریافت اقامت از شریق سرمایه گذاری در کشور قبرس حداقل به مبلغ 80 هزار پوند نیاز خواهید داشت.

سرمایه گذاری با ثبت شرکت یکی از روش های محبوب برای سرمایه گذاری در کشور قبرس محسوب می شود، افراد با ثبت شرکت در قبرس شمالی در واقع یک شعبه بین المللی از کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند. با ثبت شرکت در این کشور امکان همکاری های بین المللی با کشور های اروپایی و آمریکا امکان پذیر خواهد بود.

سرمایه گذاری در اوراق قبرس شمالی نیز از دیگر روش های سرمایه گذاری در قبرس می باشد، با این روش امکان دریافت اقامت برای سرمایه گذار و خانواده آن به صورت موقت سه ساله می باشد و پس از سه سال این اقامت تبدیل به اقامت دائم خواهد شد.

مهاجرت کاری به قبرس شمالی

قبرس شمالی هنوز به دلیل نرسیدن به حد نساب قوانین جمعیتی اتحادیه اروپا نتوانسته عضو رسمی این اتحادیه شود و به همین دلیل در کوشش است تا هرچه سریع تر افزایش جمعیت داشته باشد. این افزایش جمعیت نیازمند نیروی کار متخصص نیز می باشد. به همین دلیل قبرس شمالی در حال حاضر بسیار نیازمند افراد متخصص در اکثر زمینه های شغلی مانند: پزشک، مهندس کامپیوتر، مهندس ساختمان، پرستار و شغل های دیگر می باشد.

برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار باید ابتدا از طریق سایت های کاریابی و یا شرکت های مهاجرتی معتبر اقدام به پیدا کردن شغل مورد نظر خود کنید. پس از پیدا کردن شغل مناسب باید اطلاعات و رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنید، پس از تایید کارفرما شما دیگر نباید کاری انجام دهید و ادامه پروسه دریافت اقامت بر عهده کارفرما می باشد. کارفرما پس از ارسال مشخصات شما به اداره کار و مهاجرت قبرس شمالی مجوز اقامت شما را دریافت خواهد کرد.

نکته حائز اهمیت درباره مهاجرت کاری به کشور قبرس شمالی این است که، کار در این کشور برای افرادی مناسب و خوب است که دارای تخصص در زمینه شغلی خود هستند، این افراد با کار در قبرس شمالی هم حقوق بالایی دریافت خواهند کرد و هم آینده ای درخشان در کشور های اروپایی و آمریکایی خواهند داشت.

مهاجرت با خرید ملک به قبرس شمالی

اما خرید ملک در قبرس آسان ترین و سریع ترین روش مهاجرت به این کشور محسوب می شود. خرید ملک یکی از روش های سرمایه گذاری در قبرس نیز محسوب می شود. پروسه خرید ملک و دریافت اقامت از این طریق بسیار راحت می باشد، اما در عین حال باید بسیار هوشیار باشید چرا که ممکن در دام افراد سودجو گیر کنید. برای جلوگیری از این اتفاق حتما با شرکت های معتبر و ثبت شده همکاری کنید و حتما با سفر به قبرس و بازدید حضوری از ملک مورد اقدام به خرید کنید.

مهاجرت با خرید ملک به قبرس شمالی

دریافت اقامت با خرید ملک به این شکل است که هم می توانید به صورت نقد ملک را خریداری کنید و بلافاصله اقامت خود را دریافت کنید و یا با خرید اقساطی و پرداخت یک سوم از مبلغ اقامت خود را به همراه خانواده دریافت گنید مابقی مبلغ را در اقساط 1 تا 7 ساله پرداخت کنید.

روش مهاجرتی از طریق خرید ملک پر سودترین روش نیز می باشد برای مثال در سال 2020 پروژه گرند سفایر شروع شد و قیمت واحد ها از 40 هزار پوند آغاز به بالا بود، در سال 2023 و با پایان پروژه و تحویل واحد ها قیمت واحد ها با افزایش قیمتی 200 درصدی مواجه شدند و مالکین با پرداخت اقساطی با یک سود بی نظیر روبه رو شدند.

سخن پایانی

در آخر می توان گفت که قبرس شمالی با قوانین ساده باعث جذب حداکثری مهاجران از هر روش شده است و این باعث شده تا چرخ اقتصاد این کشور راحت تر بچرخد.

 

       

 

ارسال نظر