در کرج از کدام مراکز نهال گردو بخریم

کرج مرکز استان البرز از جمله شهرهای واقع در نیمه شمالی ایران است که از شرایط اکوسیستمی مطلوب و پتانسیل کشاورزی بالا برای خرید نهال گردو در کرج و پرورش آن در جهت درآمدزایی برخوردار است.

در کرج از کدام مراکز نهال گردو بخریم

کرج مرکز استان البرز از جمله شهرهای واقع در نیمه شمالی ایران است که از شرایط اکوسیستمی مطلوب و پتانسیل کشاورزی بالا برای خرید نهال گردو در کرج و پرورش آن در جهت درآمدزایی برخوردار است. اکثر افراد به دلیل تعدد نهالستان‌ها به دنبال این هستند که از کدام مراکز نهال گردو را با کیفیت و مرغوبیت بالا خریداری کنند. در راستای توسعه باغداری سازمان جهاد کشاورزی از جمله نهادهای ذی صلاح در نظارت بر تولید بذرها و نهال‌های میوه و گردو بوده و قصد ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات است.

در خرید نهال گردو در کرج هرچه تخصص و تجربه باغدار بالاتر باشد می‌تواند بر اساس شرایط زیست محیطی، رقمی مناسب انتخاب کرده تا با مطابقت بهتر با بستر کاشت بیشترین رشد را از آن شاهد باشد. لذا در نهالستان‌های تخصصی، مرکزی و مجوزدار قبل از خرید نهال مشاوره‌های رایگان در اختیار افراد قرار گذاشته شده و رقم سازگار با آب و هوای منطقه به ایشان معرفی می‌گردد.

در نتیجه خرید از چنین مراکزی می‌تواند هم باغداران را صاحب نهال‌های اصیل با کیفیت و پربار کند و هم چالش ذهنی آنها را در خصوص انتخاب رقم ناسازگار مرتفع سازد.

مناسبت شرایط اقلیمی کرج برای گردو کاری

شهر کرج در کوهپایه‌های البرز مرکزی و جنوبی و همچنین ارتفاع ۱۳۲۰ متری از سطح آب‌های آزاد قرار داشته و پراکنش بارندگی‌های خوب، خاک غنی، حاصل خیز آن باعث شده شرایط اقلیمی کرج مناسبت و مطابقت بالایی برای گردوکاری و کاشت این نهال سودده داشته باشد. شهر کرج در ۳۶ کیلومتری پایتخت شهری کوهپایه‌ای، صنعتی و پرجمعیت است اما فاصله کم آن با استان‌های شمالی مانند مازندران که به واسطه سلسله جبال البرز جداسازی شده است باعث شده از جریانات توده‌ای باران آور، رطوبت و باران‌زا برخوردار باشد.

این جریانات توده‌ای و همچنین وجود بادهای منجیل تاثیر بسزایی در بارندگی‌های مطلوب آن داشته و باعث تعدیل هوا و خنکی آن در این بخش شده و در نتیجه با سرسبزی اراضی و وفور پتانسیل‌های کشاورزی برای کاشت نهال گردو مناسب شده است. این شهر در ۵۱ درجه و صفر دقیقه و ۳۰ ثانیه طول جغرافیایی و ۳۵ دقیقه و ۴۸ درجه و ۴۵ ثانیه عرض شما عرض جغرافیایی قرار گرفته است.

با کمینه دمایی منفی ۲۰ درجه و بیشینه دمایی ۴۲ درجه، نهال‌های گردوی معتدله و نیمه سردسیری می‌توانند به خوبی نیاز سرمایی، آبی و تغذیه‌ای خود را در این منطقه مرتفع سازد. زیرا کرج تحت تاثیر رودخانه کرج، ارتفاعات البرز و دره چالوس از ظرفیت‌های بالقوه برخوردار است.

زمان برداشت گردو در کرج

بر اساس آخرین آمار جهاد کشاورزی، استان البرز به مرکزیت کرج دارای ۱۱۱۸ هکتار باغ گردو است که در سال حدوداً ۲۹۵۰ تن گردو از این باغات برداشت می‌شود. بهترین زمان برداشت گردو در کرج معمولاً از اواخر شهریور تا پایان آبان ماه بر اساس اقلیم‌های متفاوت ادامه دار است. در جهت افزایش برداشت گردو از باغات توصیه می‌شود در احداث باغات جدید حتماً از رقم‌های دیرگل و پیوندی مانند: لارا، فرنور، فرانکت، هارتلی و چندلر استفاده شود.

هرچند که رقم‌های اسرائیلی، تویسرکان، چندلر، محلی، ضیاآباد و سنگی در بیشتر باغات کرج به چشم می‌خورد. برای برداشت بالاترین میزان گردو در کنار استفاده از رقم‌های پایه کوتاه و پیوندی که جثه کوچکتری دارند و رسیدگی به آن راحت‌تر است استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مکانیزه کردن باغات و مدیریت صحیح کف باغات می‌تواند در کاهش هزینه‌های تامین آب، جلوگیری از رشد علف‌های هرز موثر بوده و راندمان تولید باغات را نیز افزایش می‌دهد.

ddc9ad82-98fb-4b7d-b0b1-7f5a12006f43

مزایای کاشت نهال گردو پیوندی کرج

نهال گردو با توجه به گستردگی و تغییرات ژنتیکی طی سنوات اخیر دارای واریته‌های متنوع بوده و در این میان نهال گردو پیوندی کرج از جمله ارقامی است که به دلیل تفرق صفات منفی و ضعیف و همچنین برخورداری از قدرت باردهی و بازدهی از محبوبیت بالایی در باغات مدرن و حرفه‌ای امروزه برخوردار است. این نهال‌ها معمولاً از ادغام و ترکیب دو گیاه با خصوصیات باردهی متفاوت نهالی زود بازده، پایه کوتاه، پربار و نیرومند تولید و تکثیر می‌شود. از جمله مزیت‌های کاشت ارقامی مثل چندلر، فرنور، ژنوتیپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • این ارقام معمولاً پایه کوتاه بوده در نتیجه با کمک آنها می‌توان تراکم کاشت در هکتار را بالا برد. به دلیل جثه کوتاه، هزینه‌های رسیدگی کم، هرس و نگهداری آسان و راحتی دارند.
  • باردهی این نهال به دلیل اصلاحات صورت گرفته نسبت به ارقام بذری و ساده چند برابر می‌شود و می‌تواند تا بالای ۱۰ تن در هکتار نیز برسد.
  • بازدهی و باردهی خود را از سال‌های اولیه کاشت شروع کرده و در اوج بلوغ و عملکرد در ۵ الی ۶ سال بعد از کاشت است. در نتیجه با باردهی زود هنگام، هزینه‌های رسیدگی کمتر و سودآوری بالاتری دارند.
  • این ارقام دیرگل بوده، در مقابل سرمای بهاره و یخبندان دچار صدمه نمی‌شوند و به دلیل مقاومت بالا کمتر میزبان آفات و نماتدهای تهاجمی می‌شوند.
  • رقم‌هایی مانند چندلر و ژنوتیپ پالیز و فرنور پیوندی مقاومت بالای به سرما و یخبندان داشته، و پایه کوتاه و زودبازده هستند و باردهی هر کدام۶، ۱۲، ۷ تن در هکتار است.

قیمت فروش نهال گردو در کرج

با توجه به اینکه خرید نهال گردو در کرج از استقبال گسترده‌ای به دلیل سوددهی بالا و درآمدزایی برخوردار است لذا افراد و فروشگاه‌های متعددی فروش نهال گردو در کرج را انجام می‌دهند. در این زمینه نهال‌های پایه کوتاه، پیوندی، بذری، تجاری، اصلاح شده و محلی به وفور به چشم می‌خورد. لذا قیمت نهال گردو بر اساس پایه پیوندی یا بذری بودن، تجاری یا غیر تجاری بودن، نام و اعتبار نهالستان تولیدی، هزینه‌های پرورشی، سن، رقم و میزان باردهی آن تعیین می‌گردد.

به طور مثال نهال‌های پیوندی و پرباری مانند: ژنوتیپ پالیز، چندلر و فرنور پیوندی از قیمت ۲۲۰ هزار تومانی و رقم‌های مانند: اسرائیلی و تویسرکان نیز از قیمت ۱۱۰ هزار تومانی برخوردارند. برای آگاهی از کلیه قیمت‌ها می‌توانید به سایت تجاری برتر نهال مراجعه کنید.

خرید نهال گردو در کرج

خرید نهال گردو در کرج به دلیل گستردگی فروشگاه‌ها و نهالستان‌ها به دو شکل حضوری و اینترنتی صورت می‌پذیرد. لذا باید در این پروسه از کیفیت محصول و معتبر بودن حوزه انتخابی برای خرید اطمینان حاصل کرد. جای نگرانی نیست می‌توانید با اطمینان بالا از نهالستان مرکزی برتر نهال به مدیریت مهندس سعید قاسمی بدون مراجعه حضوری هزینه بردار خرید نهال را انجام دهید.

به سایت اینترنتی آن مراجعه کرده و پس از مشاهده تاییدیه‌ها، حسن سابقه و مجوزهای رسمی فعالیت آن از جهاد کشاورزی با تنوع ارقام نهال منتخب را با کمک کادر مجرب آن به درستی انتخاب کرده و از نهال‌های شناسنامه‌دار، سالم، با کیفیت و سازگار بهره‌مند شده و در قبال ادعای سلامت و کیفیت آنها از گارانتی دو ساله، کارت سلامت، گواهی عاری از آفات، لیبل اصالت و فاکتور فروش معتبر برخوردار شوید. پروسه احداث باغ نیازمند دانش فنی و تخصص بالایی است لذا با کمک این مرکز می‌توانید مدرنترین باغات گردو را احداث کنید.

 

782ebebf-0171-42ff-9393-dfadea9c663c

جمع‌بندی

شهر کرج پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی دارد، لذا با خرید نهال گردو در کرج و سرمایه‌گذاری برای پرورش و کاشت آن می‌توانید بالاترین سود را به دست آورید. کافیست در این مسیر از تخصص، تجربه و نهال‌های سالم، سازگار و ضمانت‌دار نهالستان مرکزی ما بهره‌مند شوید تا باغداری کم چالش و کم دردسری را با آموزه‌های باغبانی رایگان و پشتیبانی ۲۴ ساعته این مرکز تجربه کنید.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال: 09141832393

منبع: برتر نهال

 

 

وب سایت کلیک در تهیه محتوای رپورتاژ نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال آن ندارد.

 

 

 

ارسال نظر