بهترین فرمول رسیدن به هدف: 7 گام تا موفقیت

فرمول رسیدن به هدف چیست؟ 7 گام برای رسیدن به هدف و موفقیت شامل چه مواردی است؟ برای رسیدن به هدف و تبدیل به یک انسان موفق چه عواملی تاثیرگذار هستند؟

بهترین فرمول رسیدن به هدف: 7 گام تا موفقیت

موفقیت و رسیدن به خواسته‎ها از جمله چالش‎هایی است که همه انسان‎ها با آن روبرو می‌شوند. برای رسیدن به یک خواسته بایستی از درون خود شروع کنید و تغییراتی به وجود آورید. زمانی که بتوانید با خود درونی‎تان صحبت کنید و خواسته‎ها و نیازهای او را درک کنید، شرایط برای رسیدن به اهداف بیرونی فراهم می‌شود. با این حال عوامل خارجی همواره روی رسیدن ما به اهداف‎مان تاثیر می‎گذارند. ما در این نوشته سعی داریم تا گام‎های رسیدن به اهداف را به شکل واقع‎بینانه مورد بررسی قرار دهیم. پیشنهاد می‎کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

عوامل موفقیت انسان چیست؟

یک انسان موفق از دیدگاه افراد مختلف، متفاوت به نظر می‌رسد. بنابراین بهترین کاری که می‎توانید انجام دهید این است که به تعریف انسان موفق از دیدگاه خودتان دست یابید. سعی کند که اهدف شما بر مبنای خواسته‎های درونی‎تان باشد نه انتظارات جامعه، خانواده و دوستان.

در صورتی که برای رسیدن به یک شغل خاص یا افزایش درآمد تلاش می‎کنید، همیشه شبکه‌‎سازی را در نظر داشته باشید. هرچقدر که با آدم‎های بیشتری در زمینه خود و زمینه‎های مکمل در ارتباط باشید احتمال اینکه به هدف خود دست یابید بیشتر خواهد شد.

 

بهترین فرمول رسیدن به هدف

بنا بر یک تعریف معروف، موفقیت در واقع عشق است. در اینجا عشق به معنی رابطه عاشقانه نیست بلکه به معنی حس و انرژی مثبت و خوب است. موفقیت گاهی به معنی رسیدن به هدف نیست بلکه به معنی تزریق انرژی به شما برای ادامه زندگی و ایجاد هیجان است. همینکه برای خودتان هدف تعیین می‎کنید و در راستای آن قدم برمی‎دارید، احساسات مثبت و اعتماد به نفس در شما ایجاد می‌شود و احساس موفقیت خواهید کرد.

فرمول رسیدن به موفقیت یک ورد یا دعای عجیب و غریب نیست. 7 راهکار ساده است که با رعایت آن‎ها و با هموار بودن شرایط بیرونی امکان دسترسی به آن‎ فراهم خواهد شد.

تعیین هدف

فرمول رسیدن به هدف چیست؟

رسیدن به هدف به عوامل مختلفی بستگی دارد. ممکن است در فرایند رسیدن به هدف‎تان با مشکلاتی مواجه شوید که حل آن‎ها از عهده شما خارج باشد و نتوانید به موقعیت دلخواه خود دست یابید. بایستی قبول کنید که شرایط انسان‎ها به ده‎ها و شاید صدها عامل غیر قابل کنترل بستگی دارد. با این حال سعی کنید که با استفاده از گام‎های زیر به هدف خودتان دست یابید.

گام اول: تصمیم‎گیری

پیش از هر کاری بایستی هدف خود را به صورت کامل مشخص کنید و تصمیم بگیرید که دقیقا می‎خواهید به چه چیزی برسید. هدف‎های مبهم را به طور کامل رها کنید. ما سال‎های سال درگیر اهداف مبهمی بودیم که هرگز هم به آن‎ها نرسیدیم. بنابراین کل انرژی خود را روی یک هدف قابل اندازه‎گیری بگذارید و آن را بنویسید.

گام دوم: تعیین ضرب‎العجل

اکثر ما انسان‎های اهمال‎کاری هستیم که نمی‎توانیم به طور خودکار وظایف خود را انجام دهیم. فرمول رسیدن به هدف این است که حتما یک ضرب‎العجل برای انجام آن تعیین کنید تا برای شما به مقدار کم استرس ایجاد شود. می‎توانید این ضرب‎العجل را به قسمت‎های کوچکتری نیز تقسیم کنید.

گام سوم: تعیین فهرست کارها

به ما اطمینان کنید و حتما یک فهرست از تمام کارهایی که باید انجام دهید را تهیه نمایید. تجربه نشان داده است که عدم تهیه این فهرست می‎تواند در میانه راه برای‎تان گمراهی به وجود آورد. لازم نیست که خیلی به جزئیات بپردازید اما حداقل کلیات را مشخص کنید.

گام چهارم: تعیین اولویت‎ها و ترتیب‎ها

در اینجا لازم است که کارهایی که یادداشت کرده‎اید را بر اساس اولویت و ترتیب مرتب کنید. مشخص کنید که کدام یک از کارها از اهمیت بیشتری برخوردارند و کدام کارها را بایستی زودتر از بقیه انجام دهید. در صورتی که این گام را انجام ندهید، بخش قابل توجهی از زمان خود را صرف کارهای کم‎اهمیت خواهید کرد و فرمول رسیدن به هدف برای‎تان کارآمد نخواهد بود.

گام پنجم: شناسایی موانع و محدودیت‎ها

در ابتدای همین بخش گفتیم که گاهی در مسیر رسیدن به خواسته‎ها و بعد از تعیین هدف به موانعی برمی‎خوریم که ما را از رسیدن به هدف باز می‎‌دارند و این طبیعت زندگی است. با این حال راه‎هایی وجود دارد که بتوان این موانع را تا حد ممکن مرتفع کرد. شما می‎توانید پیش از اینکه در چنین شرایطی قرار بگیرید، لیستی از موانعی که ممکن است برای‎تان ایجاد شود را تهیه کنید.

سپس با خودتان فکر کنید که چگونه می‎توانید بر این موانع و محدودیت‎ها غلبه کنید. ممکن است راه حل آن‎ها مقداری پول، زمان، مهارت خاص یا یک عادت روزانه باشد. همچنین ممکن است که برای رفع و رجوع آن‎ها نیاز به کمک دیگران داشته باشید. یادتان باشد که یکی از مهم‎ترین بخش‎های فرمول رسیدن به هدف، کمک گرفتن از بقیه (در حد معقول و نرمال) است.

گام ششم: شروع کردن

در فرمول رسیدن به هدف، مهم‎ترین اصل شروع کردن است. بعد از اینکه هدف و موانع را تشخیص دادید، فورا به سمت هدف خود حرکت کنید. ممکن است تشخیص اولین گام کار سختی باشد، به همین خاطر پیشنهاد می‎‌کنیم که اولین گامی که به ذهن‎تان می‎رسد را عملی کنید.

گام هفتم: تداوم داشتن

تعیین هدف مهم است، اما مهم‎تر از آن تداوم داشتن است. راز موفقیت این است که بتوانید هر روز حتی یک گام کوچک برای هدف خود بردارید و به سوی آن حرکت کنید. سعی کنید که هر روز، صبح زود از خواب بلند شوید و برنامه خود را عملی کنید. هر روز طوری عمل کنید که حداقل 1 گام به هدف‎تان نزدیک‎تر شوید.

فرمول رسیدن به هدف

سخن پایانی

ما در این نوشته سعی کردیم که فرمول رسیدن به هدف را با یکدیگر بررسی کنیم. این فرمول برای رسیدن به اهداف بزرگ و کوچک کار می‎کند. اما بایستی به این نکته توجه داشت که اهداف شما بایستی با درست و عاقلانه انتخاب شوند. شاید تبدیل شدن به ثروتمندترین انسان روی کره زمین نشدنی نباشد، اما رسیدن به آن بسیار سخت است. بنابراین پیشنهاد می‎کنیم که اهداف خود را جذاب اما واقعی تعریف کنید تا لذت رسیدن به آن‎ها را تجربه نمایید.

 

ارسال نظر