آیا با عصب کشی دندان شیری عصب دندان دائمی جایگزین آسیب می بیند؟

دندان های شیری کودکان وقتی دچار پوسیدگی شدید باشد نیاز به درمان های عصب کشی پیدا می کند. بر خلاف تصور برخی از والدین دندان های شیری هم عصب دارند هم ریشه. یعنی تمام اجزایی که یک دندان دائمی دارد، دندان شیری هم در مقیاس کوچکتر دارد.

آیا با عصب کشی دندان شیری  عصب دندان دائمی جایگزین آسیب می بیند؟

علت این که وقتی دندان شیری به طور طبیعی لق می شود و می افتد  این است که ریشه دندان تا سن مشخصی که دندان باید لق شود تحلیل می رود و شما بعد از افتادن طبیعی یک دندان شیری ریشه آن را نمی بینید.

اگر دندان شیری که پوسیدگی وسیع دارد و دندانپزشک متخصص کودکان بعد از مشاهده  رادیوگرافی (عکس دندان)تشخیص بدهد که دندان نیاز به عصب کشی دارد باید حتما این درمان انجام شود چون در غیر این صورت مشکلات زیادی برای کودک پیش خواهد آمد.

عصب کشی دندان شیری به دو صورت ممکن است انجام شود.

در حالت اول فقط عصب تاج دندان خارج می شود 

ولی اگر التهاب و عفونت به ریشه دندان هم گسترش پیدا کرده باشد باید عصب تاج و ریشه خارج شود.

پس اگر دندانپزشک در حین عصب کشی دندان شیری کودک شما از وسایل مخصوص عصب کشی که سوزن مانند هستند و اسمشان فایل است استفاده نکرد نگران نباشید چون ممکن است صرفا عصب تاج دندان شیری را خارج کرده باشد و این یک درمان مناسب برای دندان های شیری که هنوز دچار التهاب و عفونت ریشه نیستند می باشد.

images_1701600940_656c5eac03917.jpg

درمان عصب کشی دندان شیری هیچ ربطی به عصب دندان دائمی جایگزین ندارد و هیچگونه آسیبی به دندان دائمی جایگزین وارد نمی کند.

دندان دائمی جایگزین در زمان مناسب و معینی که باید رویش کند رویش می کند.

پس در صورت پوسیدگی وسیع دندان های شیری کودک درمان دندان ها باید به موقع انجام شوند وگرنه کودک دچار مشکلاتی از قبیل  آبسه و عفونت و مشکلات غذاخوردن و حتی از دست رفتن فضای رویشی دندان های دائمی می شود.

برای درمان مشکلات دندانی کودکان و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت دکتر مهکامه میرکریمی، دندانپزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

آدرس سایت: https://drmirkarimi.ir

 

ارسال نظر