چرا نباید از SSL رایگان استفاده کرد؟

گواهینامه SSL یک گواهینامه معتبر برای افزایش امنیت وب‌سایت‌ها است. با خرید ssl و نصب آن روی وب‌سایت مد نظرتان، شاهد نمایش یک قفل در کنار آدرس وب‌سایت در مرورگر و تبدیل شدن Http به Https خواهید بود؛ زیرا ssl کلیه داده‌هایی که در بستر وب‌سایت رد و بدل می‌شود را رمزگذاری می‌کند و امکان نشت داده‌ها و هک اطلاعات وب‌سایت را کاهش می‌دهد.

چرا نباید از SSL رایگان استفاده کرد؟

در نتیجه، خرید ssl و استفاده از آن برای وب‌سایت‌ها موجب اعتمادسازی بیشتری برای کاربران شده و وب‌سایت مد نظر به یک سایت معتبر برای آن‌ها تبدیل خواهد شد.

با توجه به اینکه داشتن گواهی نامه SSL تاثیر زیادی روی اعتماد کاربران و نتایج وب‌سایت در موتورهای جستجو دارد، مدیران پلتفرم‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند؛ اما در بعضی از مواقع، شاهد استفاده از گواهی نامه SSL رایگان در وب‌سایت‌ها و عدم پرداخت هزینه برای خرید این گواهی نامه هستیم.

در این مطلب‌ هاست ایران، دلیل خرید گواهی نامه SSL و معایبی که SSL رایگان دارد را جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم. جهت خرید گواهی نامه SSL و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن، با تیم متخصص‌ هاست ایران در ارتباط باشید.

SSL چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از اینکه برای خرید گواهی نامه SSL یا استفاده از SSL رایگان برنامه‌ریزی کنید، لازم است که جواب سؤال SSL چیست را پیدا کنید. SSL یک گواهی نامه امنیتی بوده و پیوندی رمزنگاری شده بین مرورگر کاربران و سرور سایت ایجاد می‌کند.

این بستر امنیتی داده‌ها را از طریق HTTPS یا یک پروتکل امن منتقل کرده و بین کاربران وب‌سایت و سرور سایت یک بستر امن برای تبادل اطلاعات فراهم می‌کند. با وجود این گواهی نامه، کاربران نگرانی از بابت هک شدن وب‌سایت یا پلتفرم‌های مختلف و در دسترس عموم قرار گرفتن اطلاعات شخصی خودشان مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و... نخواهند داشت و بهتر می‌توانند به یک وب‌سایت اعتماد کنند.

تفاوت گواهینامه SSL رایگان و غیر رایگان

بعضی از مدیران وب‌سایت‌ها تفاوت گواهینامه SSL رایگان و غیر رایگان را نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند که از نسخه رایگان این گواهی نامه استفاده کنند. در صورتی که گواهینامه SSL رایگان مشکلاتی مانند اعتبار محدود دارد و افرادی که این گواهی نامه را برای تامین امنیت وب‌سایت خودشان در نظر گرفته‌اند ممکن است با مشکلاتی مانند به خطر افتادن امنیت وب‌سایت و... مواجه شده باشند. چون پس از پایان اعتبار گواهی نامه، داده‌ها بدون رمزگذاری بین کاربران و سرور سایت رد و بدل می‌شوند. در ادامه برخی از تفاوت‌های مهم گواهینامه SSL رایگان و غیر رایگان را جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

  • مدت زمان اعتبار گواهینامه SSL رایگان محدود است و در بازه زمانی یک تا سه ماهه اعتبار آن به پایان می‌رسد؛ اما گواهینامه SSL غیر رایگان به صورت اشتراک سالیانه ارائه می‌شود و می‌توانید در پایان هر سال مجدداً این گواهی نامه را تمدید کرده و همیشه وب‌سایت خودتان را امن نگه دارید.
  • جهت دریافت نماد اعتماد ۲ ستاره حتماً باید از گواهی نامه SSL معتبر با اعتبار بیش از 6 ماهه استفاده کنید. گواهی نامه SSL غیر رایگان امکان دریافت این نماد را برای مالکان کسب و کارهای اینترنتی فراهم می‌کند.
  • گواهی SSL غیر رایگان توسط شرکت‌های معتبر ارائه می‌شود و برای هرگونه اختلالی در آن می‌توانید از شرکت ارائه کننده سرویس خسارت دریافت کنید؛ اما در گواهی نامه SSL رایگان تضمینی برای تامین امنیت وب‌سایت و از کار افتادن گواهی نامه یا اخلال در آن وجود ندارد.
  • گواهی نامه SSL غیر رایگان دارای خدمات پشتیبانی حرفه‌ای و 24 ساعته است و می‌توانید در هر ساعت شبانه‌روز بروز اختلال یا مشکلات در SSL را با تیم پشتیبانی در میان بگذارید؛ اما SSL رایگان خدمات پشتیبانی ندارد و فردی پاسخگوی مشکلات احتمالی که برایتان رخ دهد نخواهد بود.
  • گواهی نامه SSL غیر رایگان برای بیشتر مرورگرها بدون مشکل نمایش داده می‌شود، اما SSL رایگان از بعضی از مرورگرها پشتیبانی نمی‌کند و استفاده از آن می‌تواند موجب از دسترس خارج شدن وب‌سایت برای کاربرانی که این مرورگرها را استفاده می‌کنند شود.

گواهی نامه SSL رایگان یا غیر رایگان؟

با توجه به تفاوت‌هایی که برای SSL رایگان و غیر رایگان ارائه شده، بهترین تصمیم برای مدیران وب‌سایت‌ها استفاده از گواهی نامه‌های غیر رایگان SSL خواهد بود. چون این گواهی نامه‌ها اعتبار کوتاه مدت ندارند و خیالتان از بابت منقضی نشدن ناگهانی آن‌ها و به خطر افتادن اطلاعات کاربران و وب‌سایت راحت خواهد بود.

هاست ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه کننده خدمات میزبانی وب انواع گواهینامه OV,DV,EV را ارائه می‌کند. این گواهی نامه‌ها توسط‌ هاست ایران برای کلیه دامنه‌ها ارائه می‌شود و با خرید گواهینامه SSL از هاست ایران می‌توانید از خدماتی مانند نصب رایگان در هاست ایران و پشتیبانی 24 ساعته بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

هاست ایران یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه کننده خدمات میزبانی وب است که در زمینه ارائه زیرساخت خدمات میزبانی وب، دامنه، دیتاسنتر، پیام کوتاه، رایانش و شبکه‌های ابری با اولویت خلق ارزش برای مشتریان فعالیت می‌کند.

دیتاسنتر هاست ایران، دومین دیتاسنتر داخلی دارای مجوز استاندارد رده دو افتا است و بیشتر وب‌سایت‌های پربازدید ایرانی روی این دیتاسنتر قدرتمند میزبانی می‌شوند. آپتایم 99.98%، پشتیبانی فنی شبانه‌روزی، میزبانی از وب‌سایت‌های با حساسیت بالا و ارائه پهنای باند بالا را می‌تواند از جمله مزایای این دیتاسنتر برای میزبانی از وب‌سایت‌های مختلف در نظر گرفت. جهت استفاده از خدمات‌ هاست ایران و خرید گواهی نامه SSL با تیم متخصص این شرکت در ارتباط باشید.

 

ارسال نظر