حل مشکل اتصال به سرور مجازی

کاربردهای متعدد سرورهای مجازی در زمینه‌های مختلفی مانند ترید، بازی و انواع کسب‌وکارها باعث استفاده فراگیر از VPSها شده است. همه کسانی که از سرورهای مجازی استفاده می‌کنند، لزوما افراد متخصص در حوزه شبکه نیستند؛ ازهمین‌رو برخورد با مشکلاتی مانند وصل نشدن به سرور در حین کار کاملا طبیعی است.

حل مشکل اتصال به سرور مجازی

علت مشکل اتصال به سرور مجازی متنوع است و برای حل آن باید چندین روش را امتحان کنید. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی در رابطه با رفع مشکل اتصال به VPS مطرح کنیم. برای آشنایی با روش‌های حل مشکل اتصال به سرورهای مجازی، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

بررسی شبکه؛ اولین راه‌حل مشکل اتصال به سرور مجازی

اولین مانع برای اتصال به سرور مجازی فقدان یک مسیر ارتباطی معتبر است. برای بررسی دسترسی صحیح به شبکه اینترنت توصیه می‌کنیم که ابتدا یک وبسایت خارجی مانند www.hetzner.com را در مرورگر خود باز کنید تا مطمئن شوید اینترنت شما به‌راحتی قادر به ارتباط با سرورهای خارج از کشور است.

همچنین درصورتی‌که اینترنت دیگری مانند اینترنت موبایل در اختیار دارید، بهتر است فرایند اتصال به سرور را با اینترنت جدید نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشکل از اینترنت شما نیست.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، توصیه می‌کنیم سرور مجازی موردنظرتان را از یک مجموعه معتبر با پشتیبانی حرفه‌ای و ۲۴ ساعته تهیه کنید. با خرید وی پی اس ایران از مجموعه XVPS ضمن بهره‌مندی از یک شبکه ایمن و پایدار، به‌صورت شبانه‌روزی امکان دریافت پشتیبانی تخصصی خواهید داشت.

چک کردن فایروال برای برطرف کردن مشکل اتصال به VPS

برخی اوقات مشکل اتصال به سرور مجازی با چک کردن فایروال برطرف می‌شود. برای جلوگیری از مشکلات فایروال، ابتدا مطمئن شوید که پورت مورداستفاده برای اتصال از طریق نرم‌افزار ریموت دسکتاپ روی فایروال سیستم شما باز باشد. به یاد داشته باشید که پورت ریموت دسکتاپ (RDP) به‌صورت پیش‌فرض 3389 تنظیم شده است.

برای رفع مشکل اتصال به سرور مجازی و مشکلاتی که ممکن است ناشی از پیکربندی فایروال باشد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • عبارت firewall را در استارت منو جستجو کنید
  • گزینه Windows Defender Firewall را انتخاب کنید
  • از نوار سمت چپ گزینه Turn Windows Defender Firewall on or off را انتخاب کنید
  • هر دو گزینه مربوط به Private network settings و Public network settings را روی Turn off قرارداده و دکمه OK را بزنید. (پنجره فعلی را نبندید)
  • مجدد بررسی کنید که مشکل ارتباط با سرور مجازی رفع شده یا خیر
  • دوباره از پنجره مربوط به ویندوز فایروال گزینه Use recommended settings را بزنید تا فایروال در حالت فعال قرار بگیرد.

اگر با انجام این تغییرات مشکل اتصال به سرور برطرف شد، ویندوز فایروال مانع اتصال شما با سرور بوده است. در این حالت لازم است پورت مربوط به ریموت دسکتاپ را در فایروال خود مجاز کنید.

توصیه می‌کنیم مراحل بالا را بعد از خرید سرور مجازی انجام دهید و درصورت ادامه‌دار بودن مشکل، به سراغ سایر روش‌های حل مشکل اتصال به سرور مجازی بروید یا راهنمایی‌های لازم را از تیم پشتیبانی دریافت کنید.

اتصال امن به سرور مجازی با رفع مشکلات CredSSP

گاهی اوقات ممکن است مشکلات مربوط به پروتکل Credential Security Support Provider یا به‌اختصار CredSSP علت وصل نشدن به سرور مجازی باشد. CredSSP وظیفه ایجاد ارتباط امن بین کامپیوتر کاربر و سرور را دارد. شرکت مایکروسافت در سال 2018 به‌منظور افزایش امنیت، این پروتکل را بروزرسانی کرد. بروزرسانی جدید باعث شد تا برخی از کاربران که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند، هنگام اتصال به سرور مجازی از طریق ریموت دسکتاپ خطای CredSSP دریافت کنند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، از طریق مراحل زیر نسبت به بروزرسانی ویندوز خود به آخرین نسخه اقدام کنید.

  • وارد تنظیمات شوید
  • روی Updates & Security کلیک کنید
  • وارد تب Windows Update شوید
  • روی Check for updates کلیک کنید

فرقی نمی‌کند نسبت به خرید سرور مجازی کانادا اقدام کرده‌اید یا سایر کشورها؛ روش‌هایی که در این مقاله بررسی شدند برای حل مشکل اتصال به انواع VPSها کاربرد دارند. درصورتی‌که اتصال به سرور مجازی ایران به‌درستی انجام می‌شود، اما برای وصل شدن به VPS کشورهای خارجی با مشکل مواجه می‌شوید، ادامه مقاله را بخوانید.

خطای Your credentials did not work

اگر هنگام اتصال به سرور مجازی ویندوز خطای Your credentials did not work را دریافت کردید، یعنی نام کاربری و رمز عبور واردشده در برنامه ریموت دسکتاپ اشتباه است. توجه داشته باشید نام کاربری پیش‌فرض برای کلیه سرورهای مجازی ویندوزی administrator است. همچنین باتوجه‌به این موضوع که رمز عبور سرور به حروف بزرگ و کوچک حساس است، پیشنهاد می‌کنیم حتما رمز عبور را کپی کرده و در برنامه RDP جایگذاری کنید.

اختلال در اینترنت ایران؛ اصلی‌ترین علت وصل نشدن به سرورهای مجازی خارجی

گاهی اوقات ممکن است با بررسی همه احتمال‌های ممکن و رفع مشکلات مطرح در این مقاله باز هم قادر به اتصال به سرور مجازی نباشید. اگر فقط هنگام اتصال به سرورهای خارج از کشور دچار مشکل شده‌اید و سرورهای ایرانی به‌خوبی برایتان وصل می‌شود، مشکل از اینترنت خواهد بود. در صورت وجود اختلال در اینترنت ایران، حتما مشکل متصل نشدن به سرور مجازی را با تیم پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده در میان بگذارید و از آن‌ها کمک بخواهید.

اطمینان از اتصال همیشگی به سرور مجازی با خدمات XVPS

در این مقاله در رابطه با مشکل اتصال به سرور مجازی صحبت کردیم و راهکارهایی برای رفع این مشکل ارائه دادیم. بررسی شبکه، فایروال و CredSSP از جمله اولین اقداماتی است که درصورت وصل نشدن به VPS باید انجام دهید. چنانچه هیچ‌گونه مشکلی در این سه مورد وجود نداشت، احتمالا وصل نشدن به سرور مجازی ناشی از اختلال در اینترنت است. در چنین مواقعی حتما موضوع را با تیم پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده مطرح کنید.

مجموعه XVPS ضمن عرضه انواع سرورهای مجازی ایران و اروپا، با مانیتورینگ تخصصی، بهترین خدمات را عرضه می‌کند. همچنین پشتیبانی قوی و عالی XVPS در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند. برای مشاهده کلیه خدمات شرکت XVPS وارد سایت این مجموعه به‌نشانی اینترنتی xvps.ir شوید.

ارسال نظر