چگونه موقعیت مناسب برای خرید سرور مجازی انتخاب کنیم؟

سوالات زیادی پیرامون انتخاب لوکیشن توسط کاربران وجود دارد؛ چرا که تنوع زیادی در انتخاب موقعیت مکانی وجود دارد و این موضوع سبب می شود که کاربران بین انتخاب های زیادی گیر کنند.

چگونه موقعیت مناسب برای خرید سرور مجازی انتخاب کنیم؟

این چند راهی این سوال را در ذهن کاربران ایجاد می کند که چگونه موقعیت مناسب برای خرید سرور مجازی انتخاب کنیم؟ اما پیش از آن که به پاسخ این پرسش بپردازیم، این سوال را از شما داریم که آیا می دانید که چرا موقعیت مکانی سرور ها اهمیت دارد؟
ابتدا به پاسخ این سوال می پردازیم که چرا انتخاب موقعیت مکانی سرور مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است؟ همراهمان باشید تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.
انواع موقعیت مکانی سرور مجازی
ارائه دهندگان خدمات سرور، یا سرور ایران ارائه می دهند و یا سرور خارج. که هرکدام ممکن است در موقعیت های متفاوتی قرار گرفته باشند. در ادامه هر کدام از این دو مورد را توضیح می دهیم.

سرور مجازی ایران
سرور مجازی ایران
در سرور مجازی ایران، یک IP ثابت در اختیار شما قرار داده می شود و شما می توانید از آن برای میزبانی سایت، نگهداری دیتاها و اطلاعات و ... استفاده کنید، اما از آن جایی که باز هم IP ایران در اختیار شماست، بسیاری از سایت ها فعالیت شما را محدود می کنند و شما نمی توانید در سایت هایی مانند فارکس، بایننس، پی پال و ... فعالیت داشته باشید.

سرور مجازی خارج
سرور مجازی خارج
زمانی که سرور مجازی خریداری می کنید، یک IP خارجی در اختیار شما قرار داده می شود و شما می توانید درست مانند فردی که در آن کشور قرار دارد، به اینترنت آن کشور متصل شوید و از سایت هایی که IP ایرانیان را مسدود کرده اند، استفاده کنید.
اهمیت انتخاب موقعیت مکانی سرور مجازی
در این بخش می خواهیم مواردی که موقعیت مکانی سرور مجازی روی آن ها تاثیر می گذارد، صحبت کنیم.
• سرعت سایت
لوکیشن یکی از مواردی است که روی سرعت سایت تاثیر می گذارد. هر اندازه که لوکیشن سرور مجازی خریداری شده شما به موقعیت مکانی کاربرانتان نزدیک تر باشد، در این صورت سایت شما از سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود. البته به کمک شبکه توزیع محتوا (CDN) می توان این مشکل را حل کرد.
• حریم خصوصی و امنیت
یکی از ویژگی هایی که باید هر دیتاسنتری داشته باشد، این است که باید امنیت کاربران را فراهم کند و از داده ها و اطلاعات آنان به خوبی محافظت کند. بسیاری از کشورها به حریم خصوصی کاربرانشان اهمیت زیادی می دهند و برخی دیگر این قانون را دارند که بر اطلاعات آنان نظارت داشته باشند و بتوانند این اطلاعات را مشاهده کنند. اگر حریم خصوصی و امنیت برای شما اهمیت زیادی دارد، در زمان انتخاب موقعیت مکانی حتما به این موارد دقت داشته باشید.
لیست کشورهایی که به حریم خصوصی کاربرانشان اهمیت زیادی می دهند:
• استرالیا
• کانادا
• ایالات متحده آمریکا
• آلمان
• فرانسه
• هلند
• سئوی سایت
مورد دومی که می خواهیم بیان کنیم، وابسته به مورد اول است، زمانی که سرعت سایت شما بهبود میابد، سئو سایتتان نیز بهبود میابد. از آن جایی که سرعت سایت و تجربه کاربری دو فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است، به همین دلیل در سئوی سایت شما نیز موثر خواهد بود و سئو سایت شما هم می تواند درامد شما را افزایش دهد.
• کسب درآمد دلاری
در صورتی که از سرور مجازی خارجی استفاده کنید، می توانید در سایت هایی مانند بایننس، فارکس، سایت های فریلنسری خارجی و ... ثبت نام کنید و درامد دلاری کسب کنید.
چگونه موقعیت مناسب برای خرید سرور مجازی انتخاب کنیم؟
برای انتخاب موقعیت سرور مجازی مناسب خودتان، باید نیازهای خودتان و اولویت هایتان را در زمان خرید سرور مجازی نظر بگیرید و سپس لوکیشن خودتان را انتخاب کنید. در ادامه مواردی که باید در نظر بگیرید را به شما می گوییم.
• اگر سرور را برای میزبانی سایت و اپلیکیشن می خواهید
از آن جایی که هر اندازه سرور شما به کاربرانتان نزدیک باشد، سرعت بیشتری را تجربه خواهند کرد، به همین دلیل توصیه ما این است که در صورتی که سایت دارید و یا اپلیکیشنی دارید که برای آن سرور می خواهید، از سرور های ایرانی یا سرور های خارجی نزدیک به ایران استفاده کنید. برای مثال سرور امارات، سنگاپور، هند و ...
• اگر نیاز به تکنولوژی های خاص مانند API ها دارید
اگر شما نیاز به یک سری تکنولوژی و API داشته باشید که ایران را تحریم کرده اند، نیاز است که سایت خودتان و برنامه های تحت وب خودتان را در سرورهای خارجی قرار دهید. یکی از مثال های بارزی که می توانیم برایتان بزنیم، این سات که اگر بخواهید با صرافی های معتبر ارزدیجیتال خارجی کار کنید یا با فارکس، نیاز به IP خارجی دارید؛ چرا که با IP های ایران نمی توانید در این سایت ها ثبت نام و فعالیت کنید.
• اگر نیاز به حساب پی پال دارید
در صورتی که نیاز به حساب پی پال برای معاملات خودتان دارید، باید این نکته را بدانید که با سرور مجازی ایران هرگز نمی توانید حساب پی پال داشته باشید.
برای این کار باید سرور مجازی کشوری که می خواهید حساب پی پال داشته باشید، خریداری کنید.
• اگر می خواهید حساب ادسنس داشته باشید
ادسنس یکی از شیوه های تبلیغاتی گوگل است که در آن سایت شما میزبان تبلیغات گوگل می شود و شما بابت آن میزبانی، مبلغی را دریافت کنید. ادسنس برای ایرانیان ممکن نیست و شما برای کسب درامد از ادسنس، علاوه بر داشتن یک حساب بانکی خارجی، نیاز به یک سرور مجازی خارجی نیز دارید.
سخن آخر
در این مقاله در مورد اهمیت انتخاب موقعیت مکانی سرور مجازی و نحوه انتخاب موقعیت مکانی سرور مجازی گفتگو کردیم. ارائه دهندگان مختلف از لوکیشن های مختلف سرور مجازی ارائه می دهند. پس از آن که تصمیم خودتان را برای خرید سرور مجازی ایران یا خارج گرفتید، نوبت به انتخاب موقعیت مکانی دیتاسنتر و سرور می رسد. این نکته مهم را فراموش نکنید که انتخاب ارائه دهنده، پس از انتخاب لوکیشن اهمیت زیادی دارد. چرا که برخی از ارائه دهندگان با ارائه سرور مجازی از دیتاسنترهایی که سخت افزارهای استوک دارند، سعی دارند تا قیمت ارزان تری به مشتری ارائه دهند؛ در صورتی که این موضوع سبب کاهش کیفیت سرور مجازی می شود.
در نظر داشته باشید که از ارائه دهندگانی سرور مجازی تهیه کنید که سرور های با کیفیت و با سخت افزارهای به روز ارائه می دهند. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید، می توانید با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا در سریع ترین زمان به شما پاسخ دهیم.

ارسال نظر