قبل از خرید بنز GLK با ویژگی های آن آشنا شوید

رسانه کلیک - بنز GLK یکی از محبوب ترین خودروهای این برند آلمانی است. در این مطلب به بررسی ویژگی های این خودرو می پردازیم.

قبل از خرید بنز GLK با ویژگی های آن آشنا شوید

خودروی مرسدس بنز GLK در سال 2008 توسط شرکت خوش‌نام آلمانی بنز تولید و به بازار عرضه شد. این اتومبیل درواقع یک شاسی‌بلند با سایز کوچک‌تر و طول معادل 4.53 متری است که جهت رقابت با سریX3 هماورد هم‌وطن خود یعنیBMW به بازار تزریق شد. در سال 2010 طراحی جدیدی در تمامی قسمت‌های این خودرو ازجمله طراحی ظاهری و داخلی و موتوری صورت گرفت و این خودرو را بیش‌ازپیش به خودرویی با ارزش خرید بالا تبدیل کرد. این فیس لیفت فروش بنزGLK را دچار تغییرات مثبت زیادی کرد. بنز GLK در بازار ایران نیز موجود بوده و از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار است. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی ویژگی‌های این خودرو خواهیم پرداخت.

طراحی خارجی بنز GLK

مرسدس بنز GLK از طراحی جعبه‌ای شکل همراه با زوایای بسیار، طراحی‌شده و کاپوت خودرو در ارتفاع نسبتاً کمی قرار گرفته است. زبان طراحی این خودرو حالتی اسپرت گونه، آیرودینامیک و عضلانی دارد و لوگو و چراغ‌های مخصوص بنز نیز ظاهری زیبا به این خودرو بخشیده‌اند.

در قسمت پشتی خودرو نیز زوایا و ساختار جعبه‌ای حفظ ‌شده است و سقف خودرو در راستای مستقیم امتداد می‌یابد. در 2 سمت کناری خودرو از چراغ‌های یکپارچه استفاده‌شده است و فضای صندوق‌عقب از فضای مناسبی برخوردار است اما دکمه‌ی بسته شدن درب خودکار صندوق‌عقب در این نسخه تعبیه نشده است.

طراحی داخلی بنز GLK

طراحی داخلی این خودرو که در سال 2010 ظاهری بسیار متفاوت به خود گرفت، ظاهری بسیار چشم ‌نوازتر و مدرن‌تر برای آن به ارمغان آورد. تریم عریض و کشیده‌ای در قسمت روبروی نمای داخلی وجود دارد که بنا بر سفارش خریدار، در دو مدل آلومینیومی و چوبی موجود است. دریچه‌های هوا نیز نسبت به نسخه قبلی طراحی جدیدی به خود گرفته‌اند که به‌نوعی یادآور نماد و لوگوی بنز می‌باشند.

در قسمت کنسول میانی بنز GLK از دنده خبری نیست چراکه دنده‌ی خودرو جهت ایجاد فضای خالی بیشتر به روی فرمان انتقال‌یافته است و در این قسمت تنها شاهد فریم مخصوص کنترل محتویات نمایش داده‌شده در نمایشگر 5.7 اینچی قرارگرفته در کنار پشت آمپر هستیم که به خوبی درون داشبورد جای گرفته است. ابعاد این نمایشگر در مقایسه با هماورد خود یعنیBMW X3 کمی کوچک‌تر است اما نمی‌توان ازاین‌جهت شکایتی کرد چراکه کاملاً برای انجام امور مورد نیاز رضایت‌بخش بوده و از این بابت به مشکلی بر نخواهید خورد.

مشخصات فنی، ایمنی، امکانات رفاهی و قیمت بنز GLK

در نسخه‌ی استاندارد این خودرو از موتور 6 سیلندر 24 سوپاپِ استفاده‌شده است که توانایی تولید 306 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتن متر را دارا است. جعبه‌دنده‌ی موجود در بنز GLK از نوع 7 دنده خودکار بوده که مصرف سوخت ترکیبی 8.7 در هر صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد 6.5 ثانیه‌ای را به همراه دارد. سیستم ترمز و پایداری این خودرو از تمامی استانداردهای لازم برخوردار است و از مجموع 9 عدد کیسه‌ی هوای زانو و پشت سر راننده و سرنشین جلو، در کنار کیسه‌های جانبی بر روی شیشه‌ها تشکیل‌شده است.

ازجمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به گرم/سردکن صندلی‌های جلو اشاره کرد که در فصل‌های بارانی، به سرنشینان این اجازه را می‌دهد تا درحالی‌که خود را گرم می‌کنند، لباس‌های خود را نیز به‌وسیله‌ی صندلی خشک نمایند. سیستم کمکی قرارگیری بین خطوط، دستیار کمکی جلوگیری از لک شدن آینه و شیشه‌ها، فرمان الکترونیک، جعبه کمک‌های اولیه و نمایشگر میزان باد تایرها اشاره کرد. قیمت خریدوفروش بنز GLK کارکرده در ایران با توجه به سال تولیدی در بازه‌ی 500-1200 میلیون قرار می‌گیرد و قیمت جهانی این خودرو نیز 39 هزار دلار است.

جمع بندی

اگر قصد خریدیک خودروی شاسی‌بلند جهت استفاده در مسیرهای ناهموار و هم‌چنین خیابان‌های شهر رادارید، خرید مرسدس بنز GLK را می‌توان به‌عنوان یکی بهترین گزینه‌های موجود برای خرید تلقی کرد. چراکه این خودرو از هندلینگ بسیار مناسب، کیفیت قطعات بالا و استهلاک کمی برخوردار است و خدمات پس از فروش این مدل نیز بسیار باکیفیت و گسترده است.

ارسال نظر