راه‌حل سبز لامبورگینی برای حفظ موتور احتراقی در آینده

لامبورگینی بر خلاف بسیاری از خودروسازهای مطرح در جهان، به دنبال حفظ موتورهای احتراقی بوده و ظاهرا یک راه‌حل سبز را برای این مسئله پیدا کرده است.

راه‌حل سبز لامبورگینی برای حفظ موتور احتراقی در آینده

آینده خودروهای لامبورگینی با سوخت مصنوعی

همانند هر خودروساز دیگر، لامبورگینی نیز مشتاقانه منتظر یک آینده برقی است. اگرچه کمپانی ایتالیایی وعده رونمایی از سوپرخودروهای برقی را داده، ولی بدین معنی نیست که از موتورهای احتراقی دست کشیده است.

لامبورگینی به دنبال راه‌هایی برای زنده نگه‌داشتن موتورهای احتراقی پس از سال 2030 است، یعنی زمانی که بسیاری از خودروسازها تنها خودروهای برقی تولید و عرضه می‌کنند.

به گفته وینکلمن، رئیس شرکت لامبورگینی، یکی از روش‌های زنده نگه‌داشتن موتورهای احتراقی در ده سال آینده، استفاده از بنزین مصنوعی است.

شرکت پورشه (همکار لامبورگینی در گروه VW) یکی از سرمایه‌گذاران اصلی سوخت مصنوعی به حساب می‌آید. طبق تحقیقات انجام‌شده، سوخت مصنوعی سبزتر از سوخت معمولی است، هرچند تولید آن به انرژی زیادی احتیاج دارد و اگر همه این‌ها تجدیدپذیر نباشد، سبز بودن آن زیر سؤال می‌رود.

از طرف دیگر، سوخت مصنوعی در حجم کم سبز است. به همین خاطر کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که این نوع سوخت، در صنایعی به کار رود که نمی‌توانند کاملا الکتریکی شوند (مثل حمل و نقل در مسافت طولانی یا هواپیماها).

با این وجود، صنعت خودروسازی به خصوص مدل‌های فرمول 1 روی این فناوری سرمایه‌گذاری کرده‌اند. پس می‌توان گفت سوخت مصنوعی ارتباط زیادی با خودروهای کارآمد آینده خواهد داشت.

وینکلمن وعده داده که در آینده، خودروهایی را تولید می‌کند که بر اساس سوخت مصنوعی عمل کرده و کارایی بهتری نسبت به مدل‌های قبلی دارند. این سوخت در کنار انرژی برق می‌تواند قدرت بیشتری را به خودروها بخشیده و در عین حال، به جلوگیری از انتشار گازهای مضر کمک کند.

اولین خودروی هیبرید لامبورگینی در سال 2024 معرفی می‌شود. این کمپانی ایتالیایی قصد دارد در پایان دهه، از نخستین خودروی تمام برقی خود رونمایی کند. طبق گفته وینکلمن، این خودرو یک کراس اور چهارصندلی خواهد بود.

حجم ویدیو: 6.78M | مدت زمان ویدیو: 00:01:26 | دانلود ویدیو
ارسال نظر