چرا بازی Cyberpunk 2077 با تاخیر منتشر می شود؟

رسانه کلیک - آن طور که به نظر می رسد، علت تاخیر بازی Cyberpunk 2077 مربوط به مشکلات فنی و اجرای نامناسب آن روی دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 است.

چرا بازی Cyberpunk 2077 با تاخیر منتشر می شود؟

با توجه به اینکه آخرین سال از فعالیت کنسول های نسل هشتم را سپری می کنیم، اغلب سازندگان و شرکت های ناشر عرضه بازی های خود را برای بازیابی ها و فروش بهتر به آینده موکول کردند. Cyberpunk 2077 که جزء مورد انتظارترین و بزرگترین آثار این نسل محسوب می شود، از این قاعده مستثنی نیست و استودیوی سی دی پروجکت رد پس از سال ها فعالیت روی توسعه آن، چند روز پیش در بیانیه ای زمان انتشار بازی را عقب انداخت ( بازی Cyberpunk 2077 تاخیر خورد ). این بازی که در ابتدا قرار بود در ماه آوریل امسال به دست بازیکنان برسد، حال در روز 27 شهریور 99 (هفدهم سپتامبر) روانه بازار خواهد شد.

سازندگان علت این تاخیر را مشکلات بهینه سازی بازی دانستند. با این وجود، یکی از کاربران لهستانی به نام بوریس نیسپیلاک (Borys Niespielak) در تازه ترین پادکستی ادعا کرده که علت تاخیر بازی Cyberpunk 2077 مربوط به اجرای نامناسب آن روی دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 است. به عبارتی، این دو کنسول قدرت کافی برای اجرای این عنوان بزرگ را ندارند و عملکرد آن روی هر دو دستگاه انتظار سازندگان را برآورده نکرده است. البته، بوریس نیسپیلاک به مدل دقیق این دو کنسول اشاره نکرده و مشخص نشده که آیا منظور او مدل قدرتمند ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو است و یا عملکرد بازی در مدل های پایه Xbox One و PS4 رضایت بخش نیست.

در ادامه این گفت و گو، بوریس نیسپیلاک خاطرنشان کرد که اگر این مشکل روی کنسول ایکس باکس تا پایان ماه ژانویه سال جاری میلادی برطرف نشود، این احتمال وجود دارد که بازی برای دومین بار متوالی با تاخیر روبه‌رو شود. هرچند که اظهارات بوریس نیسپیلاک ملاک عمل نیست و این اطلاعات رسما از سوی سازندگان بازی منتشر نشده، اما ممکن است که قدرت پایین Xbox One و PlayStation 4 باعث تغییر دوباره تاریخ انتشار بازی شود. از طرفی، در صورتی که ایرادات مذکور حل نشود، بعید نیست که سی دی پروجکت رد در نهایت به اجبار گرافیک بازی را کاهش دهد. مشکل عدم توانایی کنسول های نسل هشتم در اجرای سایبرپانک 2077 تقریبا از زمان نمایش اولین گیم پلی بازی قابل پیش بینی بود. در آن زمان، بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که این عنوان یک اثر نسل نهمی است و برای کنسول های نسل بعدی عرضه خواهد شد.

در هر حال، بازی Cyberpunk 2077 یک اثر جاه طلبانه و بسیار بزرگی است که قرار است در روز 27 شهریور 99 (هفدهم سپتامبر امسال) روی سه پلتفرم رایانه های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس منتشر شود. البته از آنجا که ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 در تعطیلات کریسمس سال جاری روانه بازار می شوند، گمانه زنی های در خصوص انتشار بازی برای این دو کنسول به گوش می رسد که تغییر تاریخ عرضه بازی به ماه سپتامبر به این شایعه ها دامن زده است.

ارسال نظر