پلی استیشن 5 در زمان عرضه فاقد بازی های انحصاری جدید خواهد بود

رسانه کلیک - بر اساس ادعاهای یکی از کاربران روسی معروف شبکه یوتیوب، به نظر می رسد که کنسول پلی استیشن 5 در زمان عرضه فاقد بازی های انحصاری جدید خواهد بود.

پلی استیشن 5 در زمان عرضه فاقد بازی های انحصاری جدید خواهد بود

با توجه به اینکه زمان خیلی زیادی به پایان حیات کنسول های نسل هشتم باقی نمانده و کنسول های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن نزدیک به یک سال آینده روانه بازار می شوند، طبیعی است که در این مدت شایعه های زیادی در خصوص سخت افزارها، قیمت و از همه مهم تر، بازی های این دو دستگاه جدید به گوش برسد. این روزها بازار گمانه زنی ها به شدت داغ شده و روزانه گزارش های مختلفی در رابطه با کنسول های نسل نهم دیده می شود که در تازه ترین آن، ظاهرا شرکت سونی در زمان عرضه پلی استیشن 5 هیچ بازی انحصاری جدیدی برای آن منتشر نخواهد کرد.

بر اساس صحبت های آنتون لوگوینوف (Anton Logvinov)، یکی از کاربران روسی معروف شبکه یوتیوب، که در گذشته از انتشار بازی Death Stranding برای رایانه های شخصی خبر داده بود و بعدها به عرضه بازی Horizon Zero Dawn برای این پلتفرم نیز اشاره کرد، اخیرا مدعی است که کنسول نسل بعدی سونی یعنی پلی استیشن 5 در زمان عرضه فاقد هرگونه بازی انحصاری جدید خواهد بود.

البته، اینکه یک کنسول جدید بدون بازی راهی بازار شود، موضوع کاملا بی معنی و غیرقابل تصوری است. منظور آنتون لوگوینوف از صحبت های خود این است که شرکت سونی در زمان عرضه کنسول جدید خود تنها به بازی های انحصاری نسل گذشته خود از جمله The Last of Us Part II و یا Ghost of Tsushima اکتفا می کند. به عبارتی می توان گفت که در روز عرضه این کنسول، بازی ها به کمک قابلیت پشتیبانی از نسل قبل (Backward Compatibility) در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت و هیچ اثر انحصاری جدیدی در راه نیست.

این در حالی است که آنتون لوگوینوف خاطرنشان کرده که کنسول ایکس باکس سری ایکس در زمان عرضه بیش از 12 الی 16 بازی انحصاری جدید خواهد داشت. به نظر می رسد که مایکروسافت این بار با دست های پر به رقابت با رقیب ژاپنی خود می رود و برخلاف نسخه قبلی، به دنبال جلب توجه بازیکنان به سمت کنسول جدید ایکس باکس است. لوگوینوف دقیقا اشاره نکرده که از این 12 و یا 16 بازی انحصاری ایکس باکس، چه تعداد مربوط به بازی های ایکس باکس وان است. با این حال، این موضوع کمی دور از انتظار و غیرمنطقی به نظر می رسد و در واقع کمی سخت است که کنسول جدید ژاپنی ها را بدون بازی جدید انحصاری تصور کنیم. با وجود اینکه شرکت سونی مهر تاییدی بر این ادعاها نزده، اما ادعاهای این کاربر روسی معروف شبکه یوتیوب را نیز تکذیب نکرده است.

دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 در تعطیلات سال میلادی 2020 به بازار عرضه خواهند شد. هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این دو دستگاه ارائه نشده و مایکروسافت و سونی تا به امروز در یک رویداد مشخصی به صورت کامل به معرفی آن ها نپرداخته اند. پیش بینی می شود که در اوایل سال آینده میلادی شاهد رونمایی کامل این دو کنسول نسل نهمی باشیم.

ارسال نظر