اپلیکیشن Nacho Notch زبانه بالایی نمایشگر گوشی‌های اندرویدی جدید را حذف می‌کند

رسانه کلیک - بریدگی بالای صفحه نمایش گوشی های جدید به اعتقاد برخی از کاربران به زیبایی دستگاه می‌افزاید، اما اگر چنین طراحی باب میلتان نیست، می توانید از اپلیکیشن Nacho Notch برای تغییر چنین طراحی استفاده کنید.

اپلیکیشن Nacho Notch زبانه بالایی نمایشگر گوشی‌های اندرویدی جدید را حذف می‌کند

پس از معرفی آیفون ایکس توسط اپل، وجود یک زبانه سیاه در بالای صفحه نمایش به یک روند عادی تبدیل شده و تولیدکنندگان زیادی به تقلید از اپل، برش نمایشگر را در بالای تلفن‌های هوشمند خود جای دادند که با افزایش نسبت صفحه نمایش به ابعاد گوشی، به زیباتر شدن آن کمک بسیاری می‌کند.

احتمالاً تا وقتی که اهالی کوپرتینو بیخیال این زبانه‌ها نشوند، هر روز تعداد بیشتری تلفن هوشمند دارای بریدگی بالای صفحه نمایش یا اصطلاحاً Notch روانه بازار خواهد شد. با اینکه زبانه بالای نمایشگر نسبت صفحه نمایش به بدنه را بیشتر می‌کند و یک مزیت در طراحی گوشی محسوب می‌شود، اما این قسمت از گوشی همچنان با برخی اپلیکیشن‌ها سازگار نیست و شاید تجربه کاربری لذت‌بخشی را برای کاربران به ارمغان نیاورد.

هواوی با معرفی گوشی‌های P20 ( گوشی هواوی P20 به صورت رسمی معرفی شد ) و P20 Pro ( هواوی از گوشی هوشمند P20 پرو مجهز به نمایشگر 6.1 اینچی و دوربین اصلی سه گانه رونمایی کرد ) در رابط کاربری Emotion خود قابلیت حذف این زبانه را در تنظیمات جا داده است. البته حذف این زبانه به این صورت خواهد بود که اطراف این زبانه به اندازه قاب گوشی به رنگ سیاه در می آید، به طوری که به نظر برسد قاب گوشی تا آن جا ادامه دارد؛ به عبارت دیگر قسمتی از حاشیه فوقانی صفحه نمایش سیاه می شود.

با توجه به تفاوت‌های نمایشگرهای OLED و LCD، سیاه شدن صفحه نمایش متفاوت خواهد بود. به هر حال توسعه‌دهندگان هم به فکر ساخت اپلیکیشنی افتاده‌اند که مانند Emotion UI بتواند زبانه بالایی گوشی را حذف کند.

اپلیکیشن Nacho Notch همانطور که از نامش پیداست، دقیقاً به همین منظور ساخته شده است. این اپ به صورت خودکار ارتفاع حاشیه‌ای که باید سیاه شود را شناسایی کرده و به این شکل، صفحه نمایش گوشی را به شکل مستطیلی همیشگی تغییر می دهد. این کار با افزودن یک لایه رنگی به نوار نوتیفیکیشن انجام می شود.

برای دانلود اپلیکیشن ناچو ناچ می توانید به لینک گوگل پلی مراجعه کنید.

ارسال نظر