بهترین برنامه های اندرویدی برای مدیریت کارهای روزانه
رسانه کلیک - گوشی همراه بهترین وسیله برای یادآوری کارهای روزانه و مدیریت زمان بوده و کافی است از برنامه های اندروید در گوشی هوشمند خود استفاده کنید تا هیچ کار مهمی را از قلم نیاندازید.

اکثر ما برای انجام کارهای روزانه خود مقدار زیادی از اطلاعات را احتیاج داریم. همچنین باید وظایفی که باید انجام دهیم، کارهای انجام شده و مقدار زیادی اطلاعات پراکنده را هم به ذهنمان بسپاریم که گاهی بخاطر آوردن همه آنها سخت میشود.
البته باوجود گوشی های هوشمندی که همواره همراه ما هستند، مجبور نیستیم که ذهن خودمان را تا این حد خسته کنیم. این شیشه های براق در جیب ما میتوانند حاوی برنامه های عالی باشند که مدیریت کارهای روزانه را برای ما بسیار راحتتر میکنند.
تمام برنامه هایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم رایگان هستند (مگر آنکه پولی بودن آنها ذکر شده باشد).
سازماندهی پروژهها با ترلو
اگر بهصورت تیمی در حال انجام کاری هستید، Trello یکی از بهترینها برای مدیریت کارهای روزانه است. Trello یک سیستم بصری با قابلیت های جانبی برای سازماندهی ایدهها و پیگیری پیشرفت امور است.
این نرمافزار درواقع همانند یک وایت برد مجازی عمل کرده و شما میتوانید روی این وایت برد اهداف پروژه را بنویسید، مسئولیت های هر یک از اعضا را مشخص کرده و همزمان ببینید که چه کارهایی در حال انجام شدن هستند. به این صورت دیگر لازم نیست که افراد حاضر در پروژه را دعوت کنید تا از آخرین تغییرات به وجود آمده در کارها باخبر شوند و وظایف خود را هماهنگ باهم انجام دهند. افراد زیادی که باهم کار گروهی انجام میدهند برای انجام و تعریف بهتر وظایف هر یک میتوانند از این نرمافزار رایگان استفاده کنند.
Trello بخشهای پولی هم دارد که کسب و کارها میتوانند بهصورت اختیاری و با پرداخت اشتراک های 5 ماهه از آن استفاده کنند. با خرید این اشتراک ها ویژگیهای جانبی مانند قابلیت بارگذاری فایل های حجیم تر، قابلیت های جدید مدیریتی و ... به این برنامه اضافه میشود.
مدیریت کارهای روزانه با Any.Do
شمار زیادی از برنامه های اندروید برای مدیریت کارهای روزانه طراحی شده اند، اما وقتی صحبت از یک اپلیکیشن پرکاربرد برای سازماندهی کارها میشود Any.Do بیش از بقیه خودنمایی میکند. این برنامه دارای یک رابط کاربری ساده و آسان برای سازماندهی کارها است.
صفحه اصلی Any.do بهطور خودکار لیست کارها را به چهار بخش پیش فرض جدا میکند: "امروز"، "فردا"، "آینده"، و "یک روز" (هر چند شما میتوانید دسته های سفارشی خود را هم ایجاد کنید).
شما میتوانید کارهای خود را بین این لیست ها بکشید و رها کنید. این لیست ها میتوانند حاوی یادداشت ها، فایل ها، صوت های ضبط شده، یادآوری ها و... باشند. شما حتی می توانید تقویم بومی دستگاه خود را در برنامه مشاهده و مدیریت کنید.
بنابراین میتوان گفت که Any.do یک تقویم، دفترچه یادداشت، برد برای ارسال و دریافت نکته یا یادداشت های مهم، یک ابزار مدیریت پروژه برای تیم های کوچک، زمانبندی روزانه و ... را در کنار هم به کاربران ارائه میدهد.
این برنامه رایگان است اما برای استفاده از امکانات پیشرفته باید حدود 2 تا 3 دلار در هر ماه پرداخت کنید.
سازماندهی یادداشت ها با Evernote
آیا تا به حال شما هم به این فکر کردهاید که چقدر خوب میشد اگر مغز ما انسان ها توانایی اتصال به فضای ابری را داشت؟ خب شاید نرم افزار Evernote برنامهای است که شما به آن نیاز دارید. این اپلیکیشن سادهترین برنامه یادداشت برداری در اندرویدنیست، اما برای هر کسی که دارای زنجیرهای از اطلاعات ورودی است، این برنامه بهترین گزینه است چراکه میتواند انواع مختلفی از اطلاعات را با هم در خود جای دهد و برای سازماندهی یادداشت ها به شما کمک کند.
Evernote باعث میشود که یادداشت های خود را از طریق گوشی به طرق مختلفی تنظیم کنید - با تایپ کردن یا صحبت کردن در برنامه، از طریق یک ویجت روی صفحه نمایش و یا با استفاده از نوار افزودنی سریع و... این اپلیکیشن همچنین به شما اجازه میدهد تا یادداشتهای خود را به طور مستقیم ایمیل کنید.
شما با اضافه کردن رمز عبور به یادداشت های ذخیره شده می توانید از حریم خصوصی خودتان در برابر افراد محافظت کنید. این برنامه حرفهای به شما این امکان را میدهد که با همگامسازی دستگاه های مختلف با حساب کاربری به اسناد موجود در دستگاه های مختلف خودتان دسترسی پیدا کرده و در هر لحظهای که احساس کردید یادداشت خودتان را تغییر دهید.
نسخه محدود این برنامه رایگان است، اما برای استفاده از سرویس های بیشتر باید پول پرداخت کنید.
موارد تصادفی را به دستیار گوگل بسپارید
برای یادآوری های سریع، استفاده از دستیار گوگل راهکار مناسبی است اکنون بیشتر گوشی های اندروید 5 و بالاتر دستیار گوگل را دارند.
وقتی که شما میخواهید چیزی را در زمان و یا مکانی خاص به یاد بیاورید میتوانید به دستیار گوشی خود بگویید که مثلاً در خواروبار فروشی به من خریدن انجیر را یادآوری کن. هنگامی که شما به مکان مورد نظر برسید تلفن همراهتان هشدار میدهد.
ضمن آنکه شما میتوانید مدیریت کارهای روزانه که احتیاج به هشدار هم ندارد را به دستیار گوگل بسپارید. اگر نمیخواهید هشدارهایی دائم پخش شوند و دوست دارید تمام یادآورها را در صفحه اول Google Now ببینید، با زدن دکمهای که شبیه به چوب جادو در پایین صفحه قرار دارد، میتوانید تصمیم بگیرید که کدام کارت نمایش داده شود. در برخی موارد غیرفعال کردن کارتهایی که جستوجوی محل یابی در آنها وجود دارد، میتواند به کمتر شدن مصرف باتری دستگاه کمک کند.
به خاطر سپردن مکانها و محل پارک خودرو با نقشه گوگل
مطمئناً، شما هم میدانید که نقشه گوگل برای ناوبری عالی است، اما آیا میدانستید که میتوانید از این اپلیکیشن برای پیگیری و به خاطر سپردن مکانهای مهم استفاده کنید؟
نقشه را بازکنید، سپس منوی اصلی سمت چپ صفحه را بازکنید و روی «مکانهای شما» ضربه بزنید. به برگه "ذخیرهشده" بروید و آیکون آبی رنگ در گوشه پایین سمت راست صفحه را لمس کنید.
این قسمت به شما اجازه میدهد تا مجموعهای از مکان های مرتبط را ایجاد کنید، مانند نقاط خوب برای ناهار خوری یا کلیه دفاتر مشتری خود در یک منطقه خاص و... پس از آن شما میتوانید تمام آن مکان ها را بر روی یک نقشه تعاملی خود برای مرور آسان یا ناوبری داشته باشید.
نقشه گوگل، همچنین میتواند مکان پارک خودرو را هم به یاد داشته باشند و به شما کمک کنند تا بتوانید بعداً آن را پیدا کنید. برای این کار تنها کافی است که برنامه را بازکنید و بر روی نقطه آبی رنگی که مکان فعلی شما را نشان میدهد ضربه بزنید، سپس از منوی ظاهر شده عنوان «ذخیره پارکینگ» را انتخاب کنید.
نقشه گوگل میتواند در مدیریت کارهای روزانه هم مفید باشد شما میتوانید یادداشت ها یا عکس ها را در این اپلیکیشن اضافه کنید و یک یادآوری مبتنی بر زمان در آن تنظیم کنید. سپس مکان ذخیره شده خود را در یک جعبه در پایین برنامه و همچنین در یک اعلان در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد.
برنامه های سفر خود را با Google Trips سازماندهی کنید
اگر اطلاعات سفرتان را در Gmail و یا اپلیکیشن Inbox دریافت میکنید بهراحتی میتوانید از Google Trips برای سر و سامان دادن به برنامه های سفر استفاده کنید.
فرقی نمیکند که برای کار سفر میکنید یا برای تفریح. اپلیکیشن Google Trips اطلاعات سفر شما را از صندوق ایمیلتان برمیدارد و آنها را در دسته های منظم سازماندهی میکند.
این اطلاعات میتواند شامل خیلی چیزها از جمله اطلاعات پرواز، رزرو هتل ها، اتومبیل های اجاره و... باشد. شما میتوانید تمام برنامه های خود را در یک نقطه مشاهده و حتی از طریق مرور پیشنهادها و جذابیتهای ویژه بهترینها را برای سفر خود انتخاب کنید.
ساماندهی امور مالی با Expensify
یکی از کارهایی که باید برای مدیریت کارهای روزانه انجام دهیم مدیریت هزینههاست. خیلی وقتها تلاش برای رسیدگی به امور مالی بهخصوص در کسبوکارها بسیار وقتگیر و خسته کننده است، اما شما می توانید اینکار را به Expensify بسپارید.
Expensify یک اپلیکیشن بسیار پیشرفته است که رابط کاربری سادهای دارد تا هر کاربری بتواند با آن کار کند. همچون اکثر اپلیکیشنهای مشابه میتوانید درآمد و مخارج خود را به صورت دستهبندی شده در این اپلیکیشن وارد کنید. در نهایت برای سنجش مخارج و مدیریت بهتر امور مالی شخصیتان میتوانید گزارشهای شخصیسازی شده تهیه کرده و آنها را به ایمیل خود یا هر شخص دیگری بفرستید.
یکی از قابلیتهای جالب امکان اسکن قبوض پرداختی است که به صورت هوشمند اسکن شده و اطلاعات آنها در اپلیکیشن وارد میشوند. نسخه تحت وب این اپلیکیشن نیز وجود دارد که اطلاعات آنها در فضای ابری همگامسازی میشوند.
این اپلیکیشن رایگان است اما برای استفاده از نسخه کاملتر و تجاری آن باید 5 دلار در هرماه پرداخت کنید.
مقالات را با Pocket ساماندهی کنید
اینترنت دارای محتواهای بسیار جذابی است و استفاده از اپلیکیشن Pocket باعث میشود تا در زمان جستجوی شما بین انبوه مقالات اینترنتی صرفهجویی شود.
فرض کنید که در حال وبگردی هستید که ناگهان مقاله جذابی را مشاهده میکنید، اما الان فرصتی برای مطالعه آن ندارید. راههای زیادی برای از دست ندادن این مقاله وجود دارند. میتوانید آن را بوکمارک کنید، آدرس URL آن را ذخیره کنید، میتوانید آن را در اپلیکیشنهایی چون اورنوت ذخیره کنید؛ اما سادهترین و بهترین راه استفاده از اپلیکیشنی چون پاکت است. چرا؟ چون بعداً بهراحتی میتوانید آن را روی موبایل یا تبلت خود و به صورت تمیز و بدون تبلیغات صفحات وب مطالعه کنید؛ به علاوه میتوانید از امکاناتی چون خواندن متن توسط TTS یکپارچه با این اپلیکیشن یا با پسزمینه مشکی (مناسب برای مطالعه در شب) بهره ببرید.
بهتر است که ابتدا افزونه این اپلیکیشن را بر روی مرورگر خود نصب کنید و یک حساب کاربری برای خود بسازید. سپس اپلیکیشن Pocket را نیز بر روی گوشی خود نصب کنید. حالا میتوانید مقالات مورد علاقهتان را در همه جا مطالعه کنید.
در صفحه اول Pocket لیست مقالات را مشاهده میکنید که میتوانید روی آنها مدیریت کاملی داشته و آنها را آرشیو یا حذف کنید. در بخش بالای صفحه اصلی نیز برترین و پرطرفدارترین مقالاتی که ذخیرهکردهاید با توجه به اقبال کاربران پاکت به این اپلیکیشنهای با تگهای متنوعی چون Best of و... مشخص شده و نشان داده میشوند. قابلیت جستجوی پیشرفته در آن وجود دارد و میتوانید مقالات محبوبتان را با علامتگذاری ستاره از سایرین جدا کنید. همچنین میتوانید به متن مقالات، عکسها و ویدیوها به طور جداگانه نیز دسترسی پیدا کنید.
امیدواریم با اپلیکیشن هایی که به شما معرفی کردیم بتوانید مدیریت کارهای روزانه خود را به هوشمندانه ترین روش ممکن انجام دهید.