کنترل بیشتر کاربران اینستاگرام روی اشتراک اطلاعات

رسانه کلیک - شبکه اجتماعی اینستاگرام کنترل بیشتری جهت اشتراک گذاری داده ها با اپلیکیشن های شخص ثالث را برای کاربران فراهم می کند.

کنترل بیشتر کاربران اینستاگرام روی اشتراک اطلاعات

برنامه ها و وب سایت های شخص ثالث معمولا گزینه ای را جهت اتصال یا ورود تصویر از اینستاگرام به کاربر نشان می دهند. با این حال پس اتصال یک سرویس شخص ثالث به حساب کاربری، کاربر عملا اجازه دستیابی به اطلاعات پروفایل مثل نام و تصاویر را به این برنامه اعطا می کند! خبر خوش این است که با افزایش ویژگی های کنترلی درون برنامه ای اینستاگرام، کاربر می تواند کنترل بیشتری در اشتراک گذاری داده های محرمانه با برنامه های شخص ثالث پیدا کند.

برنامه اینستاگرام اخیرا محدودیت های زیادی را روی برنامه های شخص ثالث اعمال کرده است. حال به نظر می آید که این برنامه محبوب، کنترل بیشتری را در اختیار کاربران می گذارد. گزینه های کنترلی قدرتمندتری جهت اشتراک گذاری داده ها در برنامه های شخص ثالث به اینستاگرام اضافه شده اند که امکان بستن فوری برنامه های سطحی را برای کاربر فراهم می کنند.

یک صفحه اعتبارسنجی جدید به برنامه افزوده شده که علاوه بر گزینه های کنترل حریم شخصی، موارد درخواست شده توسط اپلیکیشن شخص ثالث را نیز نشان می دهد. پس از نصب ویژگی های جدید درون برنامه ای، کاربر با رفتن به بخش Setting > Security > Apps and Websites می تواند دسترسی برنامه های بدون کاربرد یا بدون اعتبار را لغو کند. البته باید گفت که کنترل های جدید احتمالا ظرف شش ماه آینده در اینستاگرام اعمال خواهند شد.

ظاهرا اضافه کردن گزینه های کنترلی بیشتر، در واقع واکنشی جهت بررسی دقیق تر رفتار اینستاگرام است. با اینکه اکثر مسایل حریم شخصی فیس بوک به سرویس اصلی آن مربوط می شود، مشکلات اینستاگرام بیشتر در ارتباط با تبلیغات بیش از حد و سوءاستفاده از داده ها توسط برنامه های شخص ثالث هستند. لازم به ذکر است؛ بهبود و افزایش کنترل، لزوما مانع هر گونه مشکل در خصوص نقض حریم شخصی نمی شود، اما به کاربر اجازه می دهد تا با احتیاط بیشتری عمل کرده و برنامه های قدیمی مخاطره آمیز و نامطمئن را حذف کند.

ارسال نظر