اولین تصویر از نمونه اولیه پروژه اسکورپیو منتشر شد

پس از رونمایی از مشخصات فنی کنسول ایکس باکس اسکورپیو، هر روز اطلاعات و جزئیات بیشتری از این کنسول جدید در سراسر فضای مجازی منتشر می شود. این بار بر خلاف خبرهای پیشین، اولین تصویر از نمونه اولیه پروژه اسکورپیو توسط وب سایت معتبر گاماسترا به اشتراک گذاشته شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه اولیه Xbox Scoprio، همراه رسانه کلیک باشید.

اولین تصویر از نمونه اولیه پروژه اسکورپیو منتشر شد

این بار بر خلاف خبرهای پیشین، اولین تصویر از نمونه اولیه پروژه اسکورپیو توسط وب سایت معتبر گاماسترا به اشتراک گذاشته شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه اولیه Xbox Scoprio، همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک ، به تازگی وب سایت معتبر گاماسترا (Gamasutra) مصاحبه ای را با رئیس کل بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت یعنی آقای فیل اسپنسر ترتیب داده است. موضوع و هدف اصلی این مصاحبه، کنسول جدید شرکت مایکروسافت است که آقای اسپنسر، جزئیات بیشتری از این دستگاه را در اختیار طرفداران قرار دهد. در طول این مصاحبه، اولین تصویر از طرح و نمونه اولیه پروژه اسکورپیو منتشر شد. بنا به تصویر منتشر شده، گویا طرح اولیه کنسول جدید ایکس باکس، شباهت زیادی با کنسول ایکس باکس وان اس دارد و سازندگان تغییرات چندانی در ظاهر کنسول ایجاد نکردند.

در زیر می توانید اولین تصویر از نمونه اولیه پروژه اسکورپیو را مشاهده فرمایید.

البته توجه داشته باشید که تصاویر فوق تنها تصویری از طرح اولیه پروژه ایکس باکس اسکورپیو می باشد و قاعدتا شکل و ظاهر نهایی کنسول جدید Xbox، دقیقا مطابق تصاویر فوق نخواهد بود.

آقای Phil Spencer در این مصاحبه بار دیگر متذکر شد که پروژه اسکورپیو جز خانواده کنسول ایکس باکس وان به شمار می رود. ایشان در این خصوص گفت:

تمامی بازی های ایکس باکس وان بر روی کنسول ایکس باکس اسکورپیو قابل اجرا می باشد. تمامی لوازم جانبی، برنامه ها و بازی هایی که شما آن ها را برای کنسول ایکس باکس وان تهیه کردید، بر روی کنسول Xbox Scorpio قابل استفاده خواهد بود. پروژه اسکورپیو جز خانواده ایکس باکس وان است!

فیل اسنپسر در ادامه افزود:

حتی زمانی که شما کنسول اسکورپیو را بر روی کنسول ایکس باکس وان قرار می دهید، کابل برق را متصل می کنید، کابل HDMI را به تلویزیون خود متصل می کنید، همه چیز دقیقا مشابه ایکس باکس وان خواهد بود.

از آن جا که بیش از ۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان جز کاربران و دارندگان کنسول ایکس باکس وان شرکت مایکروسافت به شمار می روند، ردموندی ها برای جلب رضایت این مشتریان، هرگز آن ها را ناامید نمی کند و به پشتیبانی کامل از کنسول و خانواده Xbox One ادامه خواهد داد. علت اصلی ساخت و عرضه کنسول میان نسلی، رزولوشن ۴K است! به دلیل پیشرفت های روز افزون صنعت گیم و توسعه موتورهای بازی ساز، اختلاف کیفیت و عملکرد عناوین ویدیویی در دو کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ نسبت به پلتفرم رایانه شخصی بیشتر و بیشتر می شود. از این رو، برخی از بازی بازان همیشه به دنبال تجربه بهترین نسخه از بازی ها هستند و با توجه به حضور تلوزیون های ۴K و عدم پشتیبانی دو کنسول مذکور از این رزولوشن، خواستار تجربه عناوین ویدیویی با رزولوشن ۴K هستند. به همین خاطر، شرکت مایکروسافت و سونی به ترتیب از دو کنسول Xbox Scorpio و PlayStation 4 Pro رونمایی کردند.

ضمن انتشار اولین تصویر از نمونه اولیه پروژه اسکورپیو، آقای فیل اسپنسر از برنامه های بلند مدت ردموندی ها سخن گفت. طبق گفته ایشان، کمپانی مایکروسافت پس از عرضه رسمی کنسول جدید ایکس باکس اسکورپیو، تمام تمرکز خود را بر روی ساخت کنسول نسل نهم خود قرار خواهد داد. فیل اسنپسر در این مصاحبه اعلام کرد که مایکروسافت هم اکنون به آینده خانواده ایکس باکس فکر می کند تا در سال های آتی، کنسول جدیدی را روانه بازار کند. شاید هم اکنون زمان خوبی برای صحبت درباره کنسول نسل نهم ایکس باکس نباشد چرا که هنوز کنسول میان نسلی Xbox Scorpio به دست طرفداران نرسیده است. اما نکته قابل توجه این است که کنسول نسل نهم ردموندی ها به این زودی ها عرضه نخواهد شد و این صحبت ها، صرفا از برنامه های بلند مدت مایکروسافت خبر می دهند. بنابراین صحبت های آقای فیل اسنپسر نگران کننده نیستند بلکه تهعد مایکروسافت به کنسول های ایکس باکس را نشان می دهد.

در حال حاضر، کمپانی مایکروسافت هیچ برنامه ای برای تولید و ساخت هدست واقعیت مجازی ندارد. البته این شرکت هم اکنون بر روی واقعیت افزوده هولولنز مشغول به کار است که این دستگاه مختص بازی های ویدیویی و کنسول ایکس باکس اسکورپیو نخواهد بود. از آن جا که کمپانی ژاپنی سونی در هنگام عرضه کنسول پلی استیشن ۴ پرو، از واقعیت مجازی پلی استیشن با نام PlayStation VR رونمایی کرد، پیش بینی می شود که در آینده نه چندان دور، ردموندی ها هم از واقعیت مجازی مخصوص کنسول ایکس باکس رونمایی کنند. اگرچه آقای فیل اسپنسر از اهمیت بالای این هدست بر روی کنسول های ایکس باکس سخن گفته و ردموندی ها به اهمیت آن پی بردند، اما هنوز شرکت مایکروسافت برنامه ای برای توسعه این تکنولوژی در نظر نگرفته است.

آقای فیل اسپنسر در پایان صحبت های خود، به تکنولوژی جدید واقعیت مجازی در کنسول جدید ایکس باکس نیز اشاره کرد. وی تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) را بسیار مهم دانست و به طور رسمی اعلام کرد که پروژه اسکورپیو از واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد. فیل اسپنسر در صحبت های خود این چنین توضیح داد:

پروژه اسکورپیو از واقعیت مجازی به صورت کامل پشتیبانی خواهد کرد. در گذشته ما این موضوع را بر روی استیج (صحنه) اعلام کردیم. ما از تکنولوژی واقعیت مجازی بر روی کنسول ایکس باکس اسکورپیو پشتیبانی می کنیم و این کار را حتما حتما انجام می دهیم. به نظر من، واقعیت مجازی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. من فکر می کنم که موارد زیادی برای تجربه همه جانبه VR وجود دارد.

متاسفانه در حال حاضر قیمت نهایی پروژه اسکورپیو مشخص نشده است. اعضای وب سایت دیجیتال فاندری که به صورت انحصاری به این کنسول جدید دسترسی داشتند، قیمت نهایی این دستگاه را، ۴۹۹ دلار پیش بینی کردند. همچنین برخی از تحلیل گران معتقد هستند که کنسول ایکس باکس اسکورپیو به دلیل استفاده از سخت افزارهای قدرتمند، گران تر از کنسول پلی استیشن ۴ پرو خواهد بود. به نظر می رسد شرکت مایکروسافت در طول رویداد E3 2017، اطلاعات و جزئیات بیشتری از کنسول جدید خانواده ایکس باکس را با طرفداران و علاقع مندان به اشتراک بگذارد. همراه ما باشید...

شایان به ذکر است هفته گذشته مشخصات فنی پروژه اسکوپیو توسط منبع معتبر و رسمی دیجیتال فاندری منتشر شد. برای مشاهده مشخصات کامل سخت افزاری Xbox Scorpio، بر روی این نوشته کلیک کنید. همچنین رسانه کلیک دو کنسول میان نسلی ایکس باکس اسکورپیو و پلی استیشن ۴ پرو را از جنبه های گوناگونی نظیر پردازنده مرکزی، گرافیکی، قدرت و عملکرد و... مقایسه و بررسی کرده است. برای مراجعه به این مقایسه، اینجــــــــا کلیک کنید.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با کنسول جدید ایکس باکس چیست؟ به نظر شما، آیا عملکرد کنسول Xbox Scorpio همانند اعداد و ارقام مشخصات فنی آن، بهتر از کنسول پلی استیشن ۴ خواهد بود؟ شما شکل و ظاهر نهایی کنسول ایکس باکس اسکورپیو را چگونه پیش بینی می کنید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر