جدول فروش هفتگی بریتانیا | Mass Effect: Andromeda صدرنشین ماند

جدیدترین بازی ویدیویی کمپانی الکترونیک آرتز یعنی Mass Effect: Andromeda همچنان به فروش فوق العاده خود ادامه می دهد. با وجود عناوین محبوبی نظیر گاست ریکون و هورایزن زیرو دان، بازی مس افکت آندرومندا به خوبی بر رقیبان خود غلبه کرد و جایگاه اول جدول پرفروش ترین بازی ها در بریتانیا را حفظ کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

جدول فروش هفتگی بریتانیا | Mass Effect: Andromeda صدرنشین ماند

با وجود عناوین محبوبی نظیر گاست ریکون و هورایزن زیرو دان، بازی مس افکت آندرومندا به خوبی بر رقیبان خود غلبه کرد و جایگاه اول جدول پرفروش ترین بازی ها در بریتانیا را حفظ کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک ، دنیای گیم و سرگرمی مجددا هفته آرامی را پشت سر گذاشت. با وجود گذشت بیش از دو هفته از انتشار رسمی و عمومی بازی Mass Effect: Andromeda، این عنوان همچنان به صدرنشینی خود ادامه داد. البته در این هفته، با توجه به افت و کاهش فروش عناوین دیجیتالی، بیشتر بازی های ویدیویی جایگاه قبلی خود را حفظ کردند. در این هفته تنها شاهد عرضه یک بازی ویدیویی جدید بودیم که توسط کمپانی اسکوئر انیکس به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شد. بازی Kingdom Hearts HD 1.5 & 2.5 Remix که اولین هفته انتشار را سپری می کند، نتوانست شروع موفقی داشته باشد و به لیست ۳ بازی برتر این هفته بریتانیا راه یابد.

بازی Ghost Recon: Wildlands از سری Tom Clancy برای دومین هفته متوالی در رده دوم جدول قرار گرفت. البته شرکت فرانسوی یوبی سافت برای رشد فروش این عنوان جدید، تخفیف ۱۵ درصدی را در شبکه پلی استیشن و یوپلی به بازی اعمال کرد. به همین خاطر، میزان فروش بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands در این هفته روند صعودی ای به خود گرفت. بازی دوست داشتنی و پرطرفدار LEGO Worlds نیز حالا حالا قصد خداحافظی با لیست ۱۰ بازی پرفروش هفتگی بریتانیا را در سر ندارد و همچنان به جای گیری در مکان سوم جدول بسنده کرد.

همان طور که در ابتدای این گزارش اشاره کردیم، بازی جدید Kingdom Hearts HD 1.5 & 2.5 Remix در اولین هفته انتشار خود، نتوانست در لیست ۳ بازی برتر این هفته بریتانیا حضور پیدا کند. این عنوان پرطرفدار در زمان انتشار خود، چندان فروش خیره کننده و فوق العاده ای را تجربه نکرد. البته حضور باندل کامل بازی Kingdom Hearts HD در لیست ۱۰ بازی پرفروش این هفته بریتانیا و رقابت آن با عناوین بزرگی نظیر مس افکت آندرومندا، راکت لیگ، کال اف دیوتی اینفینیت وارفر، Grand Theft Auto V و... قابل تحسین است.

فروش بازی خارق العاده Grand Theft Auto V از فروش بازی جدید هورایزن زیرو دان در این هفته بیشتر بود! حضور بازی جی تی ای وی در لیست ۱۰ بازی پرفروش هفتگی بریتانیا چندان عجیب نیست چرا که این عنوان همانند بازی های فیفا ۱۷، کال اف دیوتی اینفینیت وارفر، راکت لیگ و... جز بازی های همیشه حاضر در جدول فروش بریتانیا به شمار می روند؛ اما قرارگیری آن در رده های بالاتر از بازی هورایزن زیرو دان و... بیانگر قدرت کمپانی راک استار است چرا که با گذشت بیش از ۲ سال از انتشار بازی، باز هم شاهد فروش آن در بازارهای بریتانیا و سراسر جهان هستیم. بازی Grand Theft Auto V با وجود انتشار بازی جدید Kingdom Hearts HD 1.5 & 2.5 Remix، تن به جا به جایی نداد و در جایگاه پنجم جدول باقی ماند.

بازی Horizon Zero Dawn که دومین بازی پرفروش سال ۲۰۱۷ به حساب می آید، هفته خوبی را تجربه نکرد. این عنوان جای خود را به بازی جدید Kingdom Hearts HD 1.5 & 2.5 Remix واگذار کرد با دو پله سقوط، از مکان چهارم به مکان ششم جدول منتقل شد. بازی فیفا ۱۷ بار دیگر قدرت نمایی کرد و همانند بازی Grand Theft Auto V، از تغییرات به وجود آمده جدول پیروی نکرد و جایگاه هفته پیشین خود یعنی جایگاه هفتم را حفظ نمود.

به نظر می رسد که روز به روز به محبوبیت بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild افزوده می شود و کمپانی نینتندو یک لانچ (عرضه) موفقی را در سال ۲۰۱۷ به کارنامه خود اضافه کرده است. این عنوان ویدیویی که به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده، در این هفته با دو پله سقوط مواجه گردید و در مکان هشتم جدول قرار گرفت. در آخر، دو بازی مهیج Rocket League و Call of Duty: Infinite Warfare هر کدام با یک پله سقوط به ترتیب در رده های نهم و دهم جدول قرار گرفتند.

بیشترین سقوط این هفته را بازی هیلو وارز ۲ تجربه کرد. این عنوان که در هفته قبل به لطف تخفیف های وسوسه انگیز و انتشار نسخه دموی رایگان بازی برای پلتفرم رایانه شخصی ویندوزی (ویندوز ۱۰)، لقب بیشترین صعود را از آن خود کرده بود، در این هفته با افت فروش نسبتا شدیدی مواجه گردید. در طرفی دیگر، بیشترین صعود این هفته، مختص بازی Watch Dogs 2 است! چندی پیش کمپانی یوبی سافت فروش آخر هفته یا Crazy deals خود را آغاز کرد در طی آن، بیشتر عناوین ویدیویی این شرکت شامل تخفیف های ۵۰ درصدی، ۴۰ درصدی و... شدند. در میان این عناوین، دو بازی For Honor و Watch Dogs 2 بیشترین مورد توجه بازی بازان و گیمرهای بریتانیا قرار گرفتند. از این رو، بازی واچ داگز ۲ از مکان بیست و هشتم جدول به مکان هفدهم صعود کرد.

در ادامه می توانید لیست ۲۰ بازی پرفروش بریتانیا (تمامی پلتفرم ها) را به همراه کمپانی ناشر، سازنده و تغییرات جایگاه عناوین نسبت به هفته گذشته را مشاهده فرمایید. (آغاز هفته: ۵ فروردین ماه سال ۹۶ پایان هفته: ۱۲ فروردین ماه سال ۹۶)

ردیف نام بازی ناشر سازنده توضیحات
۱ Mass Effect: Andromeda الکترونیک آرتز بایوور حفظ جایگاه
۲ Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands یوبی سافت یوبی سافت حفظ جایگاه
۳ LEGO Worlds Traveller's Tales کمپانی برادران وارنو حفظ جایگاه
۴ Kingdom Hearts HD 1.5 & 2.5 Remix اسکوئر انیکس اسکوئر انیکس اولین هفته انتشار
۵ Grand Theft Auto V راک استار راک استار شمالی حفظ جایگاه
۶ Horizon Zero Dawn بخش سرگرمی سونی گوریلا گیمز دو پله سقوط
۷ FIFA 17 الکترونیک آرتز بخش ورزشی EA حفظ جایگاه
۸ The Legend of Zelda: Breath of the Wild نینتندو نینتندو دو پله سقوط
۹ Rocket League ۵۰۵ گیمز Psyonix یک پله سقوط
۱۰ Call of Duty: Infinite Warfare اکتیویژن اینفینیت وارفر یک پله سقوط
۱۱ Forza Horizon 3 استودیوی مایکروسافت پلی گراند یک پله سقوط
۱۲ Battlefield 1 الکترونیک آرتز دایس حفظ جایگاه
۱۳ For Honor یوبی سافت یوبی سافت یک پله صعود
۱۴ Overwatch بیلیزارد انترتیمنت بیلیزارد انترتیمنت یک پله سقوط
۱۵ Minecraft: Xbox One Edition استودیوی مایکروسافت استودیوی ۴J دو پله صعود
۱۶ ۱-۲-Switch نینتندو نینتندو حفظ جایگاه
۱۷ Watch Dogs 2 یوبی سافت یوبی سافت یازده پله صعود
۱۸ Forza Motorsport 5 استودیوی مایکروسافت استودیوی ۱۰ ترن سه پله سقوط
۱۹ WWE 2K17 توکی YUKE'S/VISUAL CONCEPTS دو پله صعود
۲۰
Halo Wars 2
استودیوی مایکروسافت ۳۴۳ اینداستریز نه پله سقوط

* بازی جدید هفته:

نام بازی: Kingdom Hearts HD 1.5 & 2.5 Remix

تاریخ انتشار: ۳۱ مارس سال میلادی ۲۰۱۷ (مصادف با ۱۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۶)

پلتفرم: پلی استیشن ۴

سازنده: کمپانی اسکوئر انیکس

ژانر: اکشن و نقش آفرینی

حالت های بازی: تک نفره

بازی ویدیویی کارتونی Kingdom Hearts برای اولین بار بر روی کنسول نسل ششم شرکت ژاپنی سونی عرضه گشت. این عنوان به لطف وجود شخصیت های دوست داشتنی نظیر سرا، ریکو و... در میان اکثر بازی بازان محبوب شد به طوری که پس از گذشت چند سال و عرضه کنسول نسل هفتم یعنی پلی استیشن ۳، شرکت سونی با همکاری استودیوی بازی سازی اسکوئر انیکس نسخه کالکشن و HD شده بازی را برای PS3 منتشر کردند. حال نسخه تکمیلی تر و کامل تر این فرانچایز (مجموعه) پای خود را به نسل هشتم کنسول ها نیز باز کرده و در روز ۳۱ مارس، شرکت اسکوئر انیکس به صورت رسمی این عنوان را به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر کرد.

عملکرد بازی Kingdom Hearts HD 2.5 Remix و Kingdom Hearts HD 1.5 Remix تقریبا مشابه یکدیگر بودند و منتقدان معتبر جهان، نمرات و امتیازاتی همچون ۸٫۴ از ۱۰، ۷٫۷ از ۱۰ و... را به این دو بازی اعطا کردند. حال دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ می توانند نسخه کامل و کالکشن این دو عنوان را در قالب یک باندل و با قیمت ۴۹٫۹۹ دلار از شبکه پلی استیشن خریداری نمایند.

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با فروش این هفته عناوین ویدیویی در بریتانیا چیست؟ به نظر شما با توجه به وعده کمپانی الکترونیک آرتز مبنی بر بهبود انیمیشن ها و مشکلات بازی مس افکت آندرومندان، آیا در هفته آینده شاهد صدرنشینی مجدد این عنوان خواهیم بود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر