ممنوعیت ارائه سرویس Uber در دانمارک

Uber سرویس آنلاین درخواست ماشین است که در بسیاری از کشورهای اروپایی قابل استفاده است، دانمارک اعلام کرده است که از ماه آینده ممنوعیت استفاده از Uber در این کشور رسمی می شود.

ممنوعیت ارائه سرویس Uber در دانمارک

به گزارش کلیک ، Uber سرویس درخواست ماشین با راننده است که به وسیله آن می توان در بیشتر نقاط دنیا به خصوص نقاطی که توریستی هستند، از طریق تلفن همراه، راننده خود را با ماشین درخواست کنید، با زبان راحت تر سرویس Uber شبیه به سرویس های تازه نفس اسنپ و تپسی ایرانی است.

از ماه آینده در دانمارک استفاده از سرویس Uber ممنوع می شود و دیگر فردی قادر به استفاده از این سرویس در دانمارک نخواهد بود. دلایل زیادی برای این تصمیم ارائه شده است و در واقع قوانین سفت و سخت تاکسی رانی در این کشور به این سرویس اینترنتی مجال کار نداده است. قوانینی در تاکسی رانی دانمارک وجود دارد که این قوانین شامل استفاده از تاکسی متر در همه تاکسی ها، محدودیت نوع اتومبیل که می توان با آن ها مسافر جابه‌جا کرد، امتیاز اختصاصی که به هر راننده اختصاص داده می شود.

ممنوعیت ارائه سرویس Uber در دانمارک

هری پورتر، سخنگوی سرویس تاکسی دانمارک در ادامه افزوده است که سرویس اوبر تمام قوانین تاکسی رانی این کشور را شکسته است و در واقع محیط کار را برای ۲۰۰۰ راننده دانمارکی خراب کرده اند. عدم رعایت مقررات از طرف رانندگان اوبر باعث ایجاد مشکل در کار رانندگان عادی شده است. سرویس اوبر در دریافت مالیات نیز اختلالاتی ایجاد کرده است و در San Antonio برای چند وقتی قوانین تاکسی رانی به حالت تعلیق در آمد.

حالا دانمارک نیز در لیست کشورهایی است که اوبر را ممنوع کرده اند، به جز دانمارک، سوئد، فرانسه و آلمان نیز این سرویس را ممنوع کرده اند. در تایوان نیز اوبر پس از پرداخت ۱۰ میلیون دلار جریمه، متوقف شد. در سال گذشته در چین اوبر امتیاز خود را به شرکت Didi Chuxing فروخت و توانست از این معامله سود خوبی به دست بیاورد. سرویس اوبر در کشورهای اروپایی نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند. در گزارش های اخیر به این نکته اشاره شده است که رانندگان اوبر نیز ملزم به پرداخت ۲۰ درصد مالیات هستند و این قانون در حال تصویب در بریتانیا است. از نام اوبر تاکنون سو استفاده های زیادی شده است که به عنوان مثال می توان از سرویس اوبر در فرانسه اشاره کرد که دادگاه این سرویس را محکوم کرد و سرویس ملزم به پرداخت ۸۰۰۰۰۰ یورو جریمه شد که در آخر مشخص شد این سرویس اوبر قلابی هیچ ارتباطی با کمپانی اوبر ندارد.

تصمیم دولت دانمارک مبنی بر ممنوعیت اوبر از طرفی موجی از شادی را برای تاکسی داران فراهم آورده است و از طرفی مردم نیز از سرویس راحت و در دسترس اوبر راضی بوده اند و این تصمیم برخلاف میل آن ها بوده است. در هر صورت سرویس اوبر و سرویس های مشابه آن، خدمات بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهند و نباید مواضع بسیار سخت‌گیرانه‌ای را نسبت به آن ها اعمال کرد.

ارسال نظر