تبلیغات آزار دهنده ۳۰ ثانیه ای از یوتیوب حذف می شود

گوگل قصد دارد نمایش تبلیغات اجباری ۳۰ ثانیه ای که در ابتدای هر فیلم در یوتیوب به نمایش در می آید را از سال آینده متوقف کند. ولی این تمام قضیه نیست، چرا که این شرکت جایگزین های بدقواره ای را برای شما تدارک دیده است!

تبلیغات آزار دهنده ۳۰ ثانیه ای از یوتیوب حذف می شود

به گزارش کلیک ، امروزه یوتیوب به یکی از پرطرفدار ترین سایت های اینترنتی تبدیل شده است، ولی قطعا همه ما از تبلیغات ۳۰ ثانیه ای آن که در ابتدای هر فیلم نمایش داده می شود و قابل رد کردن هم نیست، متنفریم. گویا بالاخره گوگل متوجه آزار دهنده بودن این تبلیغات طولانی شده و قصد دارد از سال آینده نمایش آن ها را متوقف کند.

به گزارش وب سایت Campaign، گوگل اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۸ نمایش تبلیغات ۳۰ ثانیه غیر قابل رد کردن را متوقف می کند و به جای آن روی قالب هایی متمرکز می شود که هم برای کاربران و هم برای تبلیغ دهندگان جذاب و مفید باشد. با این که این خبر خیلی خوب به نظر می رسد، ولی گوگل به دنبال به کارگیری روش های جدیدی است که شیرینی آن را از کام می برد. اگرچه تبلیغات ۳۰ ثانیه ای از سال آینده حذف می شوند، با این حال یوتیوب به پخش تبلیغات ۲۰ ثانیه ای غیر قابل رد ادامه داده و حتی بد تر از آن، تبلیغات ۶ ثانیه ای غیر قابل رد کردن جدیدی به نام bumper ads نیز به آن اضافه می شود. این یعنی به احتمال فراوان، گوگل از سال آینده فیلم های یوتیوب را با این گونه تبلیغات بمباران کرده و در هر فیلم حتی تا دو یا سه بار آن ها را به نمایش می گذارد. تعداد این تبلیغات به مدت زمان هر فیلم بستگی دارد.

بسیاری از تحلیلگران صنعتی بر این باورند که این حرکت گوگل اقدامی برای مقابله با فیسبوک است که اخیرا سرویس های مبتنی بر فیلم جالبی را ارائه کرده و مخاطبان آن نیز در حال افزایش است. نه تنها فیسبوک، بلکه پلتفرم هایی همچون اینستاگرام نیز در حال تقویت بخش ویدیوی خود هستند که روی کسب و کار یوتیوب تاثیر مستقیم و منفی خواهد داشت. اکنون یوتیوب دیگر تنها سرویس پخش و مشاهده فیلم نیست و رقابت در این عرضه تنگ تر و تنگ تر می شود.

البته این اتفاق برای کاربران خوشایند است، چرا که در ابتدا یوتیوب تنها برای ارائه فیلم های سرگرم کننده و جالب، بدون هیچ گونه تبلیغ، ساخته شده بود و الان گوگل آن را به یک مرکز تجاری با انواع و اقسام تبلیغات تبدیل کرده است. اکنون با ظهور رقبای جدید، باید منتظر نشست و دید که گوگل چگونه این بازی را ادامه می دهد و تاثیر تبلیغات جدید این شرکت موسوم به bumper ads تا چه اندازه است.

البته همواره برای خلاصی از دست این تبلیغات، روش هایی مثل نصب افزونه های مخصوص وجود داشته است. ولی اگر مشاهده یک تبلیغ ۲۰ ثانیه ای برای شما چندان آزار دهنده نباشد، از سال آینده دیگر نیازی به برنامه های جانبی ندارید. امیدواریم که گوگل در این گونه تبلیغات نیز گزینه skip یا رد کردن را فعال کند، ولی این امر غیر ممکن به نظر می رسد. چرا؟! به خاطر در آمد سرشار تبلیغات!

ارسال نظر