گوشی Xperia XZ سونی از نقص تبلیغاتی رنج می برد

Xperia XZ یکی از بهترین گوشی های پرچمدار موجود در بازار است که توانسته خود را از بسیاری از رقبا جلوتر نگه دارد، ولی به دلیل عملکرد ضعیف سونی در تبلیغات، گوشی های هوشمند این شرکت نمی توانند آن طور که شایسته است درخشش داشته باشند.

گوشی Xperia XZ سونی از نقص تبلیغاتی رنج می برد

به گزارش کلیک ، گوشی پرچمدار جدید شرکت سونی با نام Xperia XZ در ماه سپتامبر رونمایی و در ماه اکتبر عرضه شد. این گوشی جزو آخرین دستگاه های قدرتمند عرضه شده در سال ۲۰۱۶ است که راه خود را خیلی دیر به بازار باز کرد. با این حال، با افتضاح به بار آمده توسط Galaxy Note 7، گوشی Xperia XZ توانست خود را به خوبی در میان سایر پرچمدار ها نشان دهد. این اطلاعات توسط شرکت توسعه نرم افزاری Apteligent تهیه شده است. گفته می شود این 'گوشی حتی از محصولات تعدادی از بزرگترین برند های صنعت گوشی های هوشمند جلوتر است.

به گفته GSMArena، اطلاعات منتشر شده توسط Apteligent، گوشی های پرچمدار عرضه شده در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ را مورد بررسی قرار داده است. طبق این اطلاعات، گوشی Xperia XZ سونی از گوشی های پرطرفدار Pixel گوگل، HTC 10 EVO (Bolt)، Moto Z، LG V20 و حتی گوشی هوشمند ستایش شده OnePlus 3T نیز جلوتر است. با بررسی این داده ها می توان دریافت که سونی موفق شده کار درستی را انجام دهد که بقیه از انجام آن عاجز بوده اند. البته در این بخش باید اپل و سامسونگ را استثنا قرار دهیم. حتی فروش گوشی Moto Z نیز پس از جمعه سیاه (بلک فرایدی) با کاهش مواجه شد.

اگر بخواهیم یک لحظه از دنیای اندروید فاصله بگیریم، حتی اپل نیز نتوانست با آیفون ۷ به خوبی مشتریانش را تحت تاثیر قرار دهد. آیفون ۶ از نظر سرعت تطبیق هنوز هم از آیفون ۷ جلوتر است. هر چند، آیفون ۷ پلاس اپل عملکرد بهتری نسبت به آیفون ۶ پلاس داشته است. یکی از کارشناسان دنیای فناوری به نام "سیدنی مورنینگ هرالد" در ماه نوامبر اعلام کرده بود که Xperia XZ سونی گوشی زیبایی است که مورد بی توجهی قرار می گیرد. دلیل این قضیه را می توان آن دانست که اگر چه سونی دستگاه های بسیار خوبی تولید می کند ولی در زمینه تبلیغ و گسترش آن ها چندان موفق نیست.

یکی دیگر از دلایل آشفتگی مردم در برخورد با گوشی های سونی، فرایند نامگذاری آن هاست. شرکت هایی مثل سامسونگ و اپل برای جایگزین کردن یک مدل جدید با مدل قبلی از اعداد در نامگذاری استفاده می کنند. اما سونی از سیستم نامگذاری گیج کننده ای استفاده می کند، مانند Xperia XZ که تشخیص آن با سایر مدل ها چندان آسان نیست. همچنین سونی زمانی از گوشی های خود رونمایی می کند که فناوری آن ها چندان جدید و مورد توجه نیست. همه این ها باعث شده است که دستگاه های زیبا و قدرتمند این شرکت نتواند آن طور که باید به فروش رفته و نام آن را مجددا بر سر زبان ها بیندازد.

ارسال نظر