بررسی کاربرد فناوری های تلفن همراه در صنعت ساخت و ساز

فناوری های تلفن همراه امروزه در زمینه های متفاوتی مورد بهره برداری قرار می گیرند که صنعت ساخت و ساز یکی از مهم ترین آن هاست و قرار است با رسیدگی بیشتر، به اهداف روشن و مورد انتظاری برسد.

بررسی کاربرد فناوری های تلفن همراه در صنعت ساخت و ساز

کلیک - در چند سال گذشته طیف وسیعی از از گزینه های مربوط به فناوری تلفن همراه ارائه شده است که طبق وعده های داده شده، قرار است برای کمک به متخصصان ساخت و ساز و صنعت رسیدگی به نیازهای کار مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از راه حل های فناوری تلفن همراه با این حال، طبق گفته مدیر بازاریابی محصولات شرکت نرم افزاری Viewpoint آن طور که باید و شاید مورد استفاده قرار نگرفته اند و بازدهی و عملکرد قابل قبولی از خود بر جای نگذاشته اند.

دیلی بیان کرد که عوامل متعددی در عدم استفاده مطلوب از فناوری و زیرساخت ها نقش دارند که در زیر به برخی از آن ها می پردازیم.

  • BYOD، به این معنی که نرم افزار از کاربران می خواهد تا دستگاه های خود را، صرف نظر از سیستم عامل، مانند آی او اس، اندروید، و یا ویندوز ۱۰ از حالت فعال خارج سازند.
  • توانایی های آفلاین و یا عدم آن، زیرا سایت های ساخت و ساز همیشه به اتصالات دسترسی ندارند. به همین خاطر، توانایی های نگهداری و انتقال مورد نیاز می باشند.
  • انعطاف پذیری ناکافی،که پذیرش و انطباق آسان به زمینه های فعالیت خاص هر شرکت و گردش کاری را سبب می شود.
  • ادغام ناقص با ERP، و یا برنامه ریزی منابع سازمانی، که قادر است جریان داده را با لایه های مناسب تاییدشونده هماهنگ کند.
  • عدم وجود یک آموزش و برنامه های پیاده سازی برای نیروی کار.

فناوری تلفن همراه به لطف بهبود اتصال و قدرت محاسباتی دستگاه های تلفن همراه، در حال حاضر جریان اصلی فعالیت ها لقب گرفته است، . شرکت های سطح متوسط که فقط چند سال پیش می توانستند سایه ای از این فناوری را مشاهده کنند، در حال حاضر باید سرمایه گذاری قابل توجهی تنها برای حفظ رقابت خود با رقبا در نظر بگیرند. فعالیت های معمولی و عادی که از فناوری تلفن همراه استفاده می کنند، مانند مدیریت پروژه، مزایای قابل توجهی در زمان واقعی برای رویکردهای به ارث گذاشته شده به ارمغان می آورند.

علاوه بر این، استفاده از فناوری مزایای قابل توجهی برای کل بخش های AEC ارائه می دهد. با توجه به PricewaterhouseCoopers، صنعت ساخت و ساز در استرالیا "یک بهره وری مطلق" لقب گرفته است. افزایش بهره وری یک بخش تنها به میزان یک درصد می تواند مبلغ ۱٫۲۵ میلیارد دلار صرفه جویی به همراه داشته باشد.

بررسی ها در آمریکا روندهای استفاده از تکنولوژی تلفن همراه را در صنعت ساخت و ساز نشان می کند. طبق بررسی ها:

  • شرکت هایی که از بیش از پنج اپلیکیشن کسب و کار همراه استفاده می کنند به میزان ۳۶ درصد می رسند، در حالی که شرکت هایی که از بیش از ۱۰ اپلیکیشن کسب و کار همراه استفاده می کنند، به میزان ۲۳ درصد نایل می شوند.
  • اپلیکیشن های تلفن همراه رایج میزان ۶۱ درصد، دستور کار ۴۹ درصد و چک لیست ۳۱ درصد گزارش شدند.
  • ویژگی های محبوب مانند ضبط امضا ۶۴ درصد و ثبت تصویر ۶۰ درصد گزارش شدند.
  • شرکت های ساخت و ساز در یکپارچه سازی ارزش بسیار زیادی کسب می کنند و در همین حال اپلیکیشن های کاربردی کسب و کار اصلی مانند QuickBook، Salesforce ، Square و Dropbox به میزان ۶۹ درصد رسیدند.

Dalley چند راهنمایی و نکته برای شرکت های ساخت و سازی که به دنبال اتخاذ فناوری در زمینه تلفن همراه هستند، ارائه می دهد. اول، سیستم ها باید با تمام سیستم عامل های رایج سازگار باشد.

اگر یک شرکت برای خرید دستگاه های تلفن همراه مراجعه می کند،باید در تمام سیستم عامل ها در دسترس قرار بگیرد. اگر شما سرویس خود را بر روی پلتفرم آی او اس برنامه ریزی می کنید و یک ابزار مدیریت تهیه می کنید که تنها در آی او اس در دسترس قرار می گیرد، اگر پیمانکاران تان از ویندوز یا اندروید استفاده کنند، می تواند تمام معادلات شما را بر هم بزند.

Dalley همچنین خاطر نشان کرد: یکپارچگی عملکرد ها بسیار حیاتی است؛ این در حالی است که سناریوی ایده آل این است که بتوانید تمام ابزار ها و نیازمندی های فعالیت خود را در یک ابزار یکپارچه و جمع و جور گرداوری کنید.

در مقایسه با این طرح، با وجود یک برنامه مستقل، ایرادی که وجود دارد این است که شما نمی توانید با نگاه کردن به تمام اطلاعات خود در سراسر پروژه و در سراسر گردش کاری فهم درستی از برنامه و فعالیت ها به دست آورید و شما در حقیقت نمی توانید با وجود این سیستم های کوچک و واگرا به این مقصود برسید.

به عنوان مثال، شرکت ها ممکن است یک اپلیکیشن punchlist راه به همراه یک برنامه یادداشت های روزانه و یک برنامه عیب یاب خریداری کنند. آن ها اطلاعات وسیعی در اختیار دارند که در پایگاه داده های مختلف ذخیره می شوند. Dalley همچنین اشاره کرد که این می تواند منجر به این موضوع شود که افراد پشت صحنه با انتقال و صادرات اطلاعات و تلاش برای ایجاد صفحات گسترده، این یکپارچگی را تهدید کنند. این روند بسیار وقت گیر است و در حقیقت نمی توانداجرایی شود.

علاوه بر این، برنامه های مستقل فاقد یکپارچگی حسابداری هستند که می تواند صرفه جویی در زمان را به طور خودکار با ارائه به روز هزینه ها، بودجه بندی و طرح ها در صورت بروز یک تغییر به ارمغان بیاورد.

برنامه ریزی منابع سازمانی یا ERP، یکی دیگر از عملکرد های حیاتی حوزه فناوری تلفن همراه است که امکان مدیریت اطلاعات در سراسر سازمان را از خدمه گرفته تا مدیر عامل شرکت و پیمانکاران فرعی فراهم می آورد. فناوری تلفن همراه یکپارچه به خدمه این امکان را می دهد تا بتوانند عملکرد و کارایی خود را با استفاده از دستگاه های تلفن همراه بهبود ببخشند. همچنین، امکانات و قابلیت های اضافی دیگری را برای کارمندان به ارمغان می آورد.

تلفن همراه بسیار عظیم است و شما قاعدتا به جمع آوری آن داده ها در دستگاه تلفن همراه خود علاقه مند هستید، اما شما لزوما مایل نیستید تا این اطلاعات جمع شده را در واحد پشتیبانی سازمان مرور و بررسی کنید.

تیم مدیریت پروژه، برای مثال، نیازمند ویژگی ها و قابلیت های بیشتری است، زیرا اطلاعات جمع آوری شده را بررسی می کند و بعد از نظارت و بررسی، تصمیمات حیاتی را بر اساس فهم و نگرش به دست آمده اتخاذ می کند. فناوری تلفن همراه همچنین خدمه را در جریان کارها و فعالیت ها نگاه می دارد؛ مانند گرفتن کپی از طرح ها.

Dalley افزود: شما واقعا می خواهید مطمئن شوید که ساخت و ساز شما بر اساس نقشه های در نظر گرفته شده است. بنابراین این نکته بسیار مهم است که هنگامی که یک تجدید نظر صورت می گیرد، طراحی جدید حتما به تیم مدیریت پروژه، مدیر و سرپرست منتقل شود.

فناوری تلفن همراه همچنین حجم ارزشمندی از داده ها را برای ردیبابی و دنبال کردن اهداف در اختیارمان قرار می دهد، مانند شروع کار کارمند، زمان های بیکاری و بهره برداری از تجهیزات. این سبب می شود تا کارگران و تجهیزات به یک پروژه خاص گره بخورند تا هزینه های پروژه به خوبی مشخص شود.

Dalley افزود: حاشیه ساخت و ساز بسیار بسیار باریک است، بنابراین اگر شما به درستی کارکنان و تجهیزات خود را به یک پروژه منحصر به فرد گره نزنید، حتی نباید فکر پول در آوردن را در ذهن خود بپرورانید!

این عملکرد همچنین می تواند به فرایند مناقصه یک شرکت کمک کند که در آن اجازه می دهد شرکت ها به درک درست و واقعی از هزینه های واقعی خود برای انجام یک کار برسند و به آن ها اطلاعاتی در مورد پیشنهاد رقابت و یا در برخی موارد و در صورت احتمال از دست دادن پول، پیشنهاد عدم شرکت در مناقصه می دهد.

Dalley ادامه داد: شما هرگز نمی توانید بدون وجود سیستم هایی که این اطلاعات را جمع آوری می کنند، به عملکرد های مذکور دست یابید. ضمن این که در اختیار داشتن این اطلاعات سیستم حسابداری شما را یکپارچه می کند.

پس از اتمام ساخت و ساز، فناوری های تلفن همراه می تواند به خدمه در رابطه با مدیریت مرحله نهایی کمک کند. برای مثال، موردی را در نظر بگیرید که در آن یک پروژه یک عیب جزئی مانند یک دستگیره شکسته دارد. سرکارگر می تواند تنها با استفاده از یک تبلت، یک عکس از درب بگیرد که نشان دهنده دسته شکسته است و سپس عکس را با محل مذکور حاشیه نویسی کند.

سپس، درب در طرح قرار خواهد گرفت و محل بروز نقص را یاداوری می کند؛ پس از آن سرکارگر می تواند انجام این کار را و در واقع حل مشکل را به کسی از جمله پیمانکاران فرعی اختصاص دهد. در مرحله بعد، تیم مسئول برای رفع مشکل می بیند که یک کار به آن ها محول شده است و سپس کار محول شده انجام خواهد شد. هنگامی که نقص رفع می شود، مسئول رفع نقص این خبر را منتشر می کند و نشان می دهد که محل مورد نظر آماده برای بازرسی است. پس از آن، تیم مدیریت پروژه می تواند سرعت رفع نقص و مشکل را ارزیابی کند و بر اساس آن میزان دقیق دستمزد پیمان کاران را مشخص و در صورت وجود کم کاری، پیمانکاران دیگری را استخدام نماید.

ارسال نظر