قفل هوشمند گوگل دردسر کاربران برای ورود اطلاعات کاربری را از بین می برد

با قفل هوشمند گوگل، دیگر لازم نیست  برای همه برنامه ها رمز عبور وارد کنید. تا به حال Netflix، نیویورک تایمز و شرکت های دیگری این ویژگی را به برنامه های اندرویدیشان اضافه کرده اند.

قفل هوشمند گوگل دردسر کاربران برای ورود اطلاعات کاربری را از بین می برد

آخر هفته اخیر من یک گوشی اندروید جدید گرفتم و راه اندازی کردم که با نکته غافلگیر کننده ای مواجه شدم. بعد از نصب کردن Netflix (برنامه چند رسانه ای برای دریافت تلویزیون و ...) اجباری به ورود به حساب کاربری نبود. اگر چه این اتفاق خوشایندی بود ولی من واقعا گیج شده بودم چرا که نمی دانستم چه اتفاقی افتاده است.بعد به یاد آوردم که گوگل ویژگی قفل هوشمندش را امسال ارائه کرده است و توسعه دهندگان برنامه های موبایل کم کم در حال به کار گیری مزایای آن در برنامه هایشان هستند.

به گزارش کلیک ، سرویس قفل هوشمند از سیستم تشخیص هویت گوگل استفاده می کند و در نتیجه توسعه دهندگان می توانند از طریق سرویس مرکزی، هویت کاربران را تایید کنند. و این یعنی به جای ورود نام کاربری و رمز عبور برای هر برنامه، اندروید به راحتی هویت شما را برای کل برنامه ها تایید می کند.

Netflix یکی از 40 شرکتی است که از ویژگی قفل هوشمند گوگل بهره می برد و دلیل اینکه من مجبور به وارد کردن اطلاعات کاربری نبودم همین بود. این موضوع نه تنها کار من را راحت تر کرد بلکه طبق گفته گوگل حتی برای Netflix هم مفید است چرا که 20 درصد از مراجعه کاربران به پشتیبانی Netflix به خاطر مشکلات در حساب کاربری کمتر شده است.

حتی بهتر از آن این است که قفل هوشمند روی کروم و اندروید کار می کند; من هنوز آن را روی کروم امتحان نکرده ام ولی شرط می بندم اگر من Netflix را روی یک کروم بوک باز کنم به لطف این سرویس جدید به راحتی به حسابم متصل خواهم بود.

Netflix گفته است که بیش از 30 درصد کاربرانش نیازی به وارد کردن رمز عبور روی دستگاه های اندرویدیشان ندارند و آن تنها شرکت بزرگی نیست که از این سرویس استفاده میکند بلکه 80 درصد کاربران نیویورک تایمز نیز از طریق قفل هوشمند به حساب شان متصل می شوند.

گوگل به تازگی بسته های بهبود دهنده ای را برای قفل هوشمند معرفی کرده که هم به توسعه دهندگان و هم به کاربران به خوبی کمک می کند. افرادی که از چند حساب کاربری استفاده می کنند (حساب شخصی، کاری ، تحصیلی) میتوانند با قفل هوشمند برای هر برنامه تعیین کنند که با کدام حساب متصل شود. برای مثال این ویژگی برای افرادی که از برنامه های مختلفی در محل کار و برنامه های دیگری برای استفاده شخصی استفاده می کنند مفید خواهد بود.

گوگل تلاش می کند تا تبدیل قفل هوشمند به یک سیستم احراز هویت کامل آن را جایگزین رمز عبور برای برنامه های مختلف کند که در نهایت نیاز به ورود رمز عبور از بین می رود.

در حالت ایده آل هر چیزی که بتواند دردسر احراز هویت جداگانه برنامه ها را از بین ببرد یک بازی دو سر برد است، به شرطی که از امنیت مناسبی برخوردار باشد.گوشی فعلی من اسکن اثر انگشت -که برای این تشخیص هویت وسیله بسیار مناسبی است- ندارد و برای همین قفل هوشمند بهترین گزینه پیش روست.

منبع:zdnet.com

image

منبع : Zdnet

ارسال نظر