تبلیعات آنلاین گوگل در معرض نابودی قرار گرفت

وقتی دنیای دیجیتالی سمت و سوی خود را از لپتاپ و کامپیوتر خانگی به سمت گوشی های هوشمند عوض کرد، یک چیز بین همه آنها مشترک بود و آن نمایشگر ها بودند. اکنون این نمایشگرها نقش تعیین کننده ای در بقا یا عدم بقای شرکت ها ایفا می کنند.

تبلیعات آنلاین گوگل در معرض نابودی قرار گرفت

به گزارش کلیک، نمایشگر به‌عنوان واسط اصلی ارتباط ما با دنیای رایانه و موبایل باقی ماند و این برای شرکت هایی مثل گوگل به معنای ادامه درآمدسازی از بابت تبلیغات آنلاین بود که تاکنون ادامه داشته است.

اما امروز خطر جدیدی این کسب و کار را تهدید می‌کند و آن جستجوی صوتی و دستیاران صوتی دیجیتالی است که راه و رسم مراوده ما با دنیای موبایل و کامپیوتر و سایر ابزار دیجیتال را تغییر می‌دهد.استفاده از صوت برای سفارش خرید کالا از روی «آمازون الکسا» نمونه جدیدی است که می‌تواند نمایشگر و تبلیغات آنلاین گوگل را در معرض نابودی قرار دهد و این چیزی است که شاید دیر به فکر گوگل رسیده است.

«جستجوی صوتی» راه‌حلی است که مشاوران در اختیار مدیر اجرایی گوگل قرار داده‌اند اما همین فناوری فعلاً مناسبتی با تبلیغات آنلاین ندارد، مگر اینکه راه‌حل جدیدی برای آن پیدا شود.دستیاران مجازی که مینی کامپیوترهای مبنی بر صوت دیجیتالی هستند، با استفاده از هوش مصنوعی در حال تغییر دنیای آی تی هستند.

سرچ صوتی بین ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ سه برابر شده است و الکسای آمازون، سیری اپب، کورتانای مایکروسافت و دستیار گوگل بهترین کمک کننده‌های دیجیتال بازار هستند که ضمن رقابت با یکدیگر دنیای جدیدی پیش روی کاربران قرار داده‌اند.سخت‌افزارهای متناسب با سرچ صوتی نیز رو به افزایش است و عرضه اسپیکر وای فای و «آمازون اکو» و «گوگل هوم» که هم موسیقی پخش کرده و هم دستورات آشپزی را به شما منتقل کرده و پیامک ردوبدل کرده و رستوران محلی را برای تان پیداکرده و مشاور خانگی شده‌اند؛ بخشی از امکانات جدیدی است که کاربران را ذوق‌زده کرده است.

درنهایت فناوری جدید درامد گوگل را تحت تأثیر قرار خواهد داد مگر اینکه راه‌حل جدیدی بیابند. زنده ماندن گوگل بدون تبلیغات در درازمدت دور از ذهن است.

ارسال نظر