روشی جدید برای محافظت از کامپیوتر در حالت استندبای

به تازگی محققان نرم افزاری را طراحی کرده اند که می تواند از اطلاعات کامپیوتر ها در حالت استندبای (sleep) در برابر هکرها محافظت کند؛ زیرا زمانی که کامپیوتر در حالت استندبای باشد، هکرها به راحتی می توانند به اطلاعات حافظه رم آن دست پیدا کنند.

روشی جدید برای محافظت از کامپیوتر در حالت استندبای

به گزارش کلیک، این نرم افزار که Hypnoguard نام دارد، برای محافظت از اطلاعات کامپیوتر در برابر هکرها در حالت استندبای طراحی شده است.

یکی از محققان گروه سازنده این نرم افزار معتقد است که محافظت از اطلاعات کامپیوتر یا لپ تاپ در حالت استندبای کار دشواری است

محققان به بیان این مطلب پرداختند که در صورتی که کامپیوتر یا لپ تاپ در حالت استندبای باشد و هکرها موفق شوند به آن نفوذ کنند، می توانند به راحتی با چندین روش به تمام اطلاعاتی که در حافظه رم آن ذخیره شده است، دست پیدا کنند.

عملکرد این نرم افزار به صورتی است که قبل از اینکه کامپیوتر وارد حالت استندبای شود، اطلاعات حافظه رم آن کدگداری می شود و زمانی که کاربر مجاز کامپیوتر را از حالت استندبای خارج کرد، اطلاعات را دوباره رمزگشایی می کند.

محققان خاطر نشان کردند که این نرم افزار با ترکیب یک روش تشخیص هویت مبتنی بر استفاده از رمز عبور و استفاده از برخی از ویژگی های سخت افزاری که در برخی از کامپیوترهای مدرن وجود دارد، طراحی شده است.

یکی از محققان عنوان کرد که استفاده از این نرم افزار برای کاربر بسیار راحت است و تنها کافی است هنگامی که کامپیوتر خود را از حالت استندبای خارج می کنند، برای رمزگشایی اطلاعات یک رمز عبور وارد کند. وی همچنین به بیان این مطالب پرداخت که انجام فرایند رمزگذاری و رمزگشایی اطلاعات کامپیوتر توسط این نرم افزار به هیچ وجه اختلالی در عملکرد عادی کامپیوتر وارد نمی کند و انجام این فرایند در یک کامپیوتر متوسط با هشت گیگابایت حافظه رم، تنها در حدود یک ثانیه طول می کشد.

افرادی مانند مسئولان دولتی، روزنامه نگاران و تاجران که به امنیت اطلاعات کامپیوتر اهمیت زیادی می دهند، می توانند از این نرم افزار برای محافظت از اطلاعات ذخیره شده در رم کامپیوتر خود در برابر هکرها استفاده کنند. در ضمن در صورتی که کامپیوتر این افراد به سرقت رفت و یا گم شد و یا مجبور شدند رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار دهند، نرم افزار از یک روش امنیتی دیگر نیز برای محافظت از اطلاعات استفاده می کند.

این نرم افزار به تازگی در کنفرانس امنیت کامپیوتر و ارتباطات ACM رونمایی شده است.

ارسال نظر