قابلیت های تازه اضافه شده به دستیار مایکروسافت کورتانا

کورتانا دستیار شخصی مایکروسافت است که می تواند در انجام بسیاری از کار ها شما را یاری دهد. حالا در آخرین به روز رسانی منتشر شده برای این دستیار صوتی، چند ویژگی جذاب جدید به آن اضافه شده است که ممکن است در آینده بسیار مفید واقع شوند.

قابلیت های تازه اضافه شده به دستیار مایکروسافت کورتانا

شرکت مایکروسافت امروز از ویژگی های جدید دستیار شخصی خود «کورتانا» پرده برداری کرد. در جدیدترین به روز رسانی ارائه شده برای این دستیار صوتی شخصی، حالا شما قادر خواهید بود تا به راحتی لیست های انجام کار خود را در ویندوز۱۰،اندروید و iOS مدیریت کنید.

برای مثال شما می توانید به سادگی و با گفتن کلمه "Hey Cortana, create a Holiday list" یک لیست انجام کار برای تعطیلات پیش روی خود بسازید. برای اضافه کردن کار های مختلف به این لیست می توانید از عبارت "Hey Cortana, add book flight to my holiday list" استفاده کنید.با گفتن این عبارت علاوه بر اینکه کار مورد نظر به لیست اضافه می شود، بقیه کار ها نیز به نمایش در می آید که این امری بسیار مفید است.

علاوه بر این، مایکروسافت به کاربران اجازه می دهد تا لیست کارهای خود را از طریق Wunderlist نیز بسازند و مدیریت کنند.

وقتی شما لیستی بسازید و یا موردی به آن اضافه کنید، در پایین صفحه دکمه ای نمایان خواهد شد که به وسیله آن می توانید اقدام به دانلود و نصب Wunderlist کنید.

cortana-todo

البته این لیست کار ممکن است خیلی مورد توجه و استقبال کاربران قرار نگیرد اما احتمال دارد بخشی از برنامه آینده مایکروسافت باشد. اخیرا شایعاتی مبنی بر تلاش مایکروسافت برای ساختن دستگاهی شبیه به دستگاه Echo شرکت آمازون، به بیرون درز پیدا کرده بود. این دستگاه که احتمالا از کورتانا استفاده خواهد کرد، به انجام کار های ساده روزمره خواهد پرداخت.

این توانایی جدید کورتانا می تواند پل مایکروسافت به آینده برای ساخت دستگاهی همیار باشد.

البته این قابلیت کورتانا فعلا فقط در آمریکا قابل استفاده است و به زودی در مناطق دیگر جهان نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر