ده شایعه در مورد گوشی آیفون ۸

سال آینده دهمین سالگرد تولید گوشی های آیفون است و پیش بینی می شود اپل در گوشی بعدی آیفون تغییرات عمده ای ایجاد کند. در ادامه به بیان شایعات منتشر شده در مورد مشخصات گوشی بعدی آیفون خواهیم پرداخت.

ده شایعه در مورد گوشی آیفون ۸

کلیک - در این ماه اطلاعاتی در مورد گوشی بعدی آیفون توسط یک شرکت اجرایی رده بالا منتشر شد که بیانگر این بود که گوشی آیفون در سال ۲۰۱۷ از دو ویژگی جدید برخوردار خواهد بود و همچنین شایعاتی منتشر شده است که حاکی از آن است که اپل قصد دارد گوشی آیفون بعدی را در سه مدل تولید کند و اندازه صفحه نمایش یکی از این سه مدل با دو مدل دیگر تفاوت دارد. در ادامه به بررسی ۱۰ مورد از شایعات منتشر شده در مورد ویژگی های گوشی بعدی آیفون خواهیم پرداخت.

عرضه نشدن گوشی بعدی آیفون با مدل " S "

۱۰

همانطور که می دانید قبل از عرضه آیفون ۷ هر سال مدل "S" گوشی های جدید آیفون نیز روانه بازار می شد؛ اما گزارش منتشر شده در MacRumors از سوی یک تحلیلگر حاکی از آن است که گوشی جدید آیفون دیگر با مدل "S" عرضه نخواهند شد و گوشی جدید پس از آیفون ۷ با نام آیفون ۸ و یا احتمالا با نام آیفون ۱۰ عرضه خواهد شد.

به دلیل اینکه سال آینده دهمین سالگرد تولید گوشی های آیفون است، به احتمال بسیار زیاد اپل به مناسبت دهمین سالگرد تولید مهمترین محصول خود، تصمیمی برای سورپرایز کردن طرفداران خود دارد.

عدم وجود قاب در اطراف صفحه نمایش

۱

شایعات حاکی از آن هستند که در گوشی جدید آیفون هیچ قابی در اطراف صفحه نمایش وجود ندارد و صفحه نمایش کل فضای قسمت جلویی گوشی را اشغال کرده است.

شیشه ای بودن بدنه و وجود قاب فلزی آلومینیومی در اطراف آن

۲

شایعات منتشر شده نشان می دهد که به احتمال بسیار زیاد بدنه گوشی جدید آیفون شیشه ای خواهد بود و یک قاب فلزی آلومینیومی نیز اطراف آن را پوشانیده باشد. اگر این چنین باشد بدنه آیفون ۸ از طراحی زیبایی همانند بدنه گوشی های آیفون ۴ و ۴ اس برخوردار خواهد بود. قاب پشتی هر دو گوشی آیفون ۴ و ۴ اس از جنس شیشه بود.

یکی از مدل ها با صفحه نمایش بزرگتر و قاب استیل با کیفیت عرضه خواهد شد.

۳

احتمالا گوشی جدید آیفون در سه مدل عرضه خواهد شد و یکی از مدل ها با صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی عرضه خواهد شد که بزرگتر از صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی مدل پلاس است.

همچنین شایعات منتشر شده نشان می دهد که در این مدل به جای قاب آلومینیومی از یک قاب از جنس استیل با کیفیت استفاده خواهد شد. معمولا در ساخت گوشی ها از قاب های آلومینیومی استفاده می شود.

شایعات دیگر نشان می دهد که مدل سوم با صفحه نمایش ۵ اینچی عرضه خواهد شد

۴

برخی از شایعات دیگر خبر از این می دهند که مدل سوم با صفحه نمایش ۵ اینچی عرضه خواهد شد.

اگر این موضوع صحت داشته باشد باید گفت که گوشی های آیفون از آغاز پیدایش خود تا کنون با صفحه نمایش هایی در اندازه های متفاوت تولید شده اند. گوشی های آیفون از آغاز تا کنون از صفحه نمایش های ۴ (صفحه نمایش ۴ اینچی آیفون SE و احتمالا مدل بعدی آن) ۴٫۷، ۵ و ۵٫۵ اینچی برخوردار بوده اند.

نامرئی بودن دکمه هوم گوشی

۵

برخی از شایعات از یکی از ویژگی های کاملا جدید آیفون ۸ خبر می دهند. طبق این شایعات در گوشی بعدی آیفون نیز همانند آیفون ۷ دکمه هوم فیزیکی حذف شده است و به جای آن از دکمه هوم لمسی استفاده شده است. این دکمه که دربردارنده حسگر اثر انگشت گوشی نیز است، در صفحه نمایش گوشی به صورت نامرئی تعبیه شده است.

اخیرا شرکت چینی شیائومی نیز گوشی هایی به بازار عرضه کرده است که از فناوری جدیدی همانند فناوری مورد نظر اپل برای استفاده در دکمه هوم گوشی جدید خود، برخوردار هستند. به هر حال می توان گفت اپل در طراحی دکمه هوم گوشی جدید خود، از فناوری جدیدی استفاده خواهد کرد.

صفحه نمایشی با کیفیت باور نکردنی

۶

احتمالا اپل در گوشی های جدید خود به جای استفاده از صفحه نمایش LCD، از صفحه نمایش AMOLED استفاده خواهد کرد که قطعا از کیفیت بالاتری نسبت به صفحه نمایش LCD برخوردار است.

مدیر عامل شرکت شارپ نیز به اذعان کرده است که گوشی جدید آیفون از صفحه نمایش OLED برخوردار خواهد بود.

برخورداری از فناوری شارژ بی سیم

۷

طبق شایعات منتشر شده در سایت MacRumors، گوشی آیفون ۸ (و شاید هم ۱۰) از فناوری شارژ بی سیم برخوردار خواهد بود.

طبق پیتنت ثبت شده در ماه سپتامبر، اپل به دنبال استفاده از این فناوری است.

حذف جک هدفون در این گوشی

۸

به دلیل اینکه آیفون ۷ بدون جک هدفون عرضه شد، انتظار می رود اپل در گوشی بعدی خود نیز از جک هدفون استفاده نکند.

مدل کوچکتر از دوربین دوگانه همانند دوربین آیفون ۷ پلاس برخوردار نخواهد بود

۹

تحلیلگری آگاه به نام مینگ چی کو به بیان این مطلب پرداخته است که از سال ۲۰۱۷ به بعد، تنها گوشی های بزرگتر آیفون مجهز به دوربین دو گانه خواهند بود.

با این وجود امیدواریم که دوربین دوگانه در گوشی های کوچک تر آیفون نیز مورد استفاده قرار بگیرد. قبلا هم ویژگی تثبیت تصویر اپتیکال (OIS) در ابتدا تنها مختص گوشی آیفون ۶ پلاس بود، اما امسال این فناوری در آیفون ۷ نیز به کار گرفته شد؛ اما اگر پیش بینی های این تحلیلگر درست باشد، در مورد دوربین این دوگانه این اتفاق تکرار نخواهد شد.

در پایان باید گفت تمام مواردی که در این مطلب بیان شد، تنها در حد شایعه و پیش بینی هستند و برای مطمئن شدن از صحت موارد بیان شده باید تا سال آینده منتظر بمانیم.

ارسال نظر