علت بزرگ ساخته شدن موتورهای خودروها مشخص شد

اکنون که تقلب های صورت گرفته در آزمونهای میزان انتشار گازهای گلخانه ای برملا شده، تولیدکنندگان خودرو فروش خود در بازارهای اروپا را به سمت تولید موتورهای بزرگتر می برند.

علت بزرگ ساخته شدن موتورهای خودروها مشخص شد

به گزارش کلیک، استانداردهای قبلی آزمایش گازهای گلخانه ای اروپا میزان انتشار کربن دی اکسید (CO2) و نیتروژن اکسید (NOx) را در حالتی می سنجید که خودروها روی غلتک هایی با سرعت و دمای متوسط حرکت می کردند. در این شرایط نه پستی و بلندی بر سر راه آنهاست،‌ نه با سرعتهای بالا حرکت می کنند، و نه تحت تاثیر شتاب دهنده ها قرار دارند. یعنی موتورها تحت بارهای سنگین تر قرار نمی گیرند. این بارهای سنگین، میزان انتشار گازهای گلخانه ای را به شکل چشم گیری بالا می برند.

پس از رسوایی بزرگ گروه فولکس واگن در سال گذشته، موشکافی دقیق در اروپا به سایر تولید کنندگان خودرو نشان داد که محصولات آنها نیز مشکلاتی در زمینه تولید گازهای گلخانه ای دارد. این مشکلات در محصولاتی که دارای موتورهای کوچک تر بودند بیشتر بود. کاهش اندازه موتور برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای، اولین بار در خودروهایی که روانه بازارهای اروپا شدند، ظهور یافت، نه بازارهای ایالات متحده و آسیا. بر اساس این گزارش، شرکت های خودروسازی جی ام، فیات کرایسلر، و رنو همگی انتشار گازهای گلخانه ای بالایی داشتند، اما آزمون های اروپا را گذرانده بودند.

اینکه میزان انتشار گازهای گلخانه ای در موتورهای برخی از شرکتها به شکل قابل توجهی بالا باشد، الزاما به معنی آن نیست که سایر تولید کنندگان خودرو از دستگاهها یا نرم افزارهای تقلبی برای انجام آزمایش ها استفاده کرده اند. بلکه بدان معناست که تولید کنندگان خودرو چشمشان را روی تغییر در میزان انتشار گازهای گلخانه ای تحت بارهای سنگین بسته اند تا با وارد کردن بار های کم و متوسط در طی آزمایش، مقادیر انتشار گازهای گلخانه ای محصولات خود را در سطح دوستدار محیط زیست نشان دهند.
به گفته تحلیلگر مرکز HIS Automotive، پاوان پاتلوری، " آنها ممکن است در چرخه آزمایش فعلی به خوبی عمل کنند، اما در جهان واقعی این گونه نخواهند بود. در واقع یک "جهش" جزئی به وقوع پیوسته، خصوصا در موتورهای دیزلی".

پس حالا که موتورهای کوچکتر طراحی شده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به اندازه کافی قوی نیستند که حتی با تقویت کننده هایی مانند توربو شارژرها بتوانند هر روز مورد استفاده قرار گیرند، چه کاری می توان انجام داد؟ تنها پاسخ - حداقل در مورد موتورها احتراق داخلی - استفاده از موتورهای بزرگ تر است. این توجه به استفاده از موتورهای بزرگتر، به نوبه خود، به معنی آن است که با سطح پایه بالاتری از انتشار گازهای گلخانه ای مواجه می شویم. البته اگر موتور ها مجبور نباشند به خود فشار آورند که از تپه ها بالا بروند یا در ترافیک بمانند، آنگاه اختلاف میان میزان انتشار گازهای گلخانه ای در شرایط اعمال بار متوسط و بار سنگین، اختلاف زیادی نخواهد بود.

طبق گزارش رویترز، شرکت های رنو، جنرال موتورز، و ‌VW روی موتورهای بزرگتر کار می کنند تا آنها را جایگزین نمونه های مشکل دار کوچکتر کنند. این تغییرات هم برای انواع دیزلی و هم بنزینی در جریان هستند. تاکید زیادی که این روزها روی توسعه فناوری های وسایل نقلیه کاملا الکتریکی وجود دارد، باعث شده بودجه های زیادی روانه این بخش شود، اما اغلب تولید کنندگان خودرو نمی توانند از بازار خودروهای کوچک بگذرند. این بدان معناست که میتوان موتورهای ICE ی جدیدی ساخت، بدون آنکه میزان زیادی گازهای گلخانه ای تولید شود.

ارسال نظر