بررسی همه جانبه گوشی هایی که تا سال ۲۰۱۷ رونمایی می شوند

در این مطب قصد داریم به معرفی بهترین گوشی هایی بپردازیم که هنوز رونمایی نشده اند و یا هنوز به بازار عرضه نشده اند. با ما همراه باشید تا از جدیدترین شایعات و اطلاعات منتشر شده در مورد این گوشی ها مطلع شوید.

بررسی همه جانبه گوشی هایی که تا سال ۲۰۱۷ رونمایی می شوند

کلیک - در سال های اخیر گوشی های هوشمند شرکت های مختلف با سرعت بسیار خوبی در حال تکامل بوده اند و هر یک از این شرکت ها مدت کوتاهی پس از رونمایی و عرضه گوشی های جدید خود، اعلام می کنند که در حال کار کردن بر روی گوشی جدید بعدی خود هستند و شایعات و اطلاعات مربوط به آن ها در همه جا منتشر می شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین گوشی های جدیدی بپردازیم که یا به زودی رونمایی خواهند شد یا زمان رونمایی از آن ها پیش بینی شده است و یا رونمایی شده اند، اما هنوز به بازار عرضه نشده اند؛ در ادامه با ما همراه باشید تا از شایعات و اطلاعات منتشر شده در مورد این گوشی ها از منابع رسمی مطلع شوید.

بلک بری DTEK60

blackberry-dtek50

شرکت بلک بری به تازگی اعلام کرده است که خود شرکت دیگر گوشی تولید نخواهد کرد و به زودی گوشی های بلک بری توسط شرکت دیگری و تحت لیسانس این شرکت تولید خواهند شد. گوشی بلک بری DTEK60 توسط شرکت TCL ساخته خواهد شد و ظاهری شبیه به گوشی آلکاتل Idol 4S دارد. این گوشی قبلا با اسم رمز "Argon" شناخته می شد.

انتظار می رود این گوشی با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با وضوح QHD عرضه شود. این گوشی احتمالا با رم ۴ گیگابایتی و پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ عرضه خواهد شد و از کارت حافظه نیز پشتیبانی خواهد کرد. بلک بری DTEK60 شباهت زیادی به یک پرچم دار دارد. طبق شایعات منتشر شده، دوربین اصلی این گوشی ۲۱ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسل خواهد بود.

از نظر نرم افزاری هم می توان گفت که این گوشی با اپلیکیشن Black Berry Hub (اپلیکیشنی برای پاسخ به ایمیل ها، پیام های متنی و نوتیفیکیشن های شبکه های اجتماعی است و امکان ادغام این برنامه با تقویم و پیام رسان بلک بری نیز وجود دارد) عرضه خواهد شد. سیستم عامل این گوشی نیز اندروید خواهد بود.

انتظار می رود گوشی بلک بری DTEK60 در همین ماه میلادی با قیمتی در حدود ۵۵۰ یورو رونمایی شود.

اچ تی سی Ocean

htc-ocean-3

شایعات حاکی از آن هستند که پرچم دار جدید اچ تی سی Ocean نام دارد. اخیرا کلیپی منتشر شده است که یک گوشی مفهومی در آن نمایش داده شده است. اما طبق اطلاعات منتشر شده از منابع معتبر در توییتر، این گوشی در سه مدل عرضه خواهد شد.

شایعات بسیار کمی در مورد این گوشی منتشر شده است؛ اما در کلیپ منتشر شده این طور به نظر می رسد که هدف اچ تی سی از ساخت این گوشی، ارائه روش جدیدی برای برقراری ارتباط این گوشی با کاربران است. در این کلیپ مشاهده می شود که هیچ دکمه ای در این گوشی تعبیه نشده است و کاربران باید با روش های مختلفی مانند فرمان های صوتی، حالت های مختلف دست و حرکات انگشت روی صفحه نمایش (سوایپ کردن) اچ تی سی Ocean را کنترل کنند.

به غیر از این کلیپ منتشر شده، اطلاعات بسیار کمی در مورد این گوشی وجود دارد. حتی ممکن است این گوشی با نام دیگری مانند اچ تی سی ۱۱ و یا هر نام دیگری عرضه شود.

سامسونگ گلکسی اس ۸

what-we-need-to-see-in-the-samsung-galaxy-s8-concept-1

گوشی های گلکسی اس ۷ سامسونگ و به خصوص مدل گلکسی اس ۷ اج فروش بسیار خوبی داشت. اگر چه مشکل باتری گوشی گلکسی نوت ۷، باعث ایجاد مشکلاتی برای این شرکت شد، اما قطعا گوشی گلکسی اس ۸ گوشی واقعاً خاصی خواهد بود. اطلاعاتی در مورد این گوشی منتشر شده است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

احتمالا این گوشی تنها در دو مدل اج با صفحه نمایش منحنی و در دو اندازه عرضه می شود و دیگر با مدل معمولی عرضه نخواهد شد. همچنین انتظار می رود که این گوشی با صفحه نمایش ۴K عرضه شود. هنوز اطلاعاتی در مورد طراحی بدنه این گوشی و تغییراتی که ممکن است در مورد آن ایجاد شود، منتشر نشده است.

سامسونگ قطعا جدیدترین پرچم دار خود را با جدیدترین پردازنده اگزینوس روانه بازار خواهد کرد و انتظار می رود همانند گلکسی نوت ۷ مجهز به پورت USB نوع C باشد. احتمالا پرچم دار بعدی سامسونگ با اندروید ۷٫۱ نوقا و رابط کاربری TouchWiz عرضه خواهد است که تجربه خوبی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. احتمالا سامسونگ در سایر بخش های نرم افزاری خود تغییری ایجاد نخواهد کرد. انتظار می رود گلکسی اس ۸ در اوایل اسفند ماه در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۷ (MWC) رونمایی شود.

Pixel و Pixel XL گوگل

google_pixel

گوگل چند روز پیش از گوشی های Pixel و Pixel XL رونمایی کرد. این گوشی ها که تمام اجزای آن ها توسط گوگل ساخته شده است، با هدف رقابت با گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس اپل توسط گوگل به بازار عرضه شده اند. این گوشی ها جایگزین گوشی های نکسوس گوگل شده اند و بر خلاف گوشی های نکسوس دارای ویژگی های اختصاصی و منحصر به فرد گوگل هستند که شامل Google Assistant (دستیار هوشمند و صوتی شخصی گوگل) Pixel launcher (طراحی جدید محیط کاربری که در آن دکمه دسترسی به منوی اپلیکیشن ها حذف شده است) و اپلیکیشن جدید دوربین می شود. گوشی های Pixel و Pixel XL از ویژگی های دیگری همچون تهیه فایل های پشتیبان از تصاویر و فیلم ها به صورت نامحدود و سخت افزار قوی برخوردار هستند و بدنه فلزی آن ها دارای طراحی فوق العاده ای است.

می توان گفت گوشی های Pixel و Pixel XL گوگل، قدرتمند ترین و پیشرفته ترین گوشی های اندرویدی سال ۲۰۱۶ هستند؛ اما با قیمت های بالایی به بازار عرضه شده اند. گوشی Pixel با صفحه نمایش ۵ اینچی با قیمت ۵۹۹ یورو و گوشی Pixel XL با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با قیمت ۷۱۹ یورو از تاریخ ۲۹ مهر عرضه خواهند شد.

ال جی V20

lg-v20-aperture-games

ال جی به تازگی از جدیدترین پرچم دار خود یعنی ال جی V20 رونمایی کرده است. گوشی V20 با اندروید ۷٫۰ نوقا عرضه شده است و اولین گوشی هوشمندی است که با اندروید نوقا عرضه شده است. بیشتر ویژگی های مدل قبلی این گوشی یعنی V10 در این گوشی نیز دیده می شود.

دوربین اصلی این گوشی همانند گوشی G5 ال جی دوگانه است و شرکت ال جی مدعی است که دوربین دوگانه در آینده به یکی از ویژگی های شاخص گوشی های هوشمند رده بالا تبدیل می شود. این گوشی دارای استاندارد سقوط MIL-STD 810G است و همچنین از یک حسگر اثر انگشت گرد که در پشت آن تعبیه شده است، برخوردار است و از قابلیت Hi-Fi Quad DAC 32 بیتی برخوردار است که با کاهش ۵۰ درصدی صداهای محیطی مزاحم، صدای شفافی را برای کاربران ایجاد می کند.

این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ و رم ۴ گیگابایتی است و با دو حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. یک باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری نیز نیروی این گوشی را تأمین می کند. ال جی هنوز قیمت و زمان عرضه این گوشی را اعلام نکرده است، اما قطعا ابتدا در کشور کره جنوبی عرضه خواهد شد.

موتورولا Moto Z (مدل ۲۰۱۶)

moto-z-better-color

این گوشی تابستان امسال به صورت انحصاری توسط Verizon در آمریکا عرضه شد و در حال حاضر نیز با قیمت ۴۲۹ یورو در انگلستان در حال عرضه است.

جک ۳٫۵ میلی متری هدفون در این دو گوشی نیز همانند آیفون ۷ و ۷ پلاس حذف شده است؛ البته موتورولا این کار را با هدف باریک شدن گوشی انجام داده است. این گوشی با طراحی مدولار عرضه شده است که امکان افزودن قابلیت های جدید برای این گوشی به وسیله ماژول های Moto Mods را فراهم کرده است. این ماژول ها به پشت گوشی متصل می شوند و قابلیت های جدیدی را به گوشی اضافه می کنند. برای مثال ماژول power pack عمر مفید این باتری را تا ۲۰ درصد افزایش می دهد و ماژول Hasselblad zoom امکان استفاده از زوم اپتیکال هنگام استفاده از دوربین گوشی را برای کاربر فراهم می کند.

shells-1024x576

ماژول های Moto Mods

گوشی Surface Phone مایکروسافت

nokia-lumia-930-review-10-970-80

پس از آنکه مایکروسافت تعدادی از گوشی های نوکیا را با سیستم عامل ویندوز فون روانه بازار کرد و موفقیت چندانی به دست نیاورد، شایعاتی به وجود آمده است که حاکی از آن است که گوشی Surface Phone مایکروسافت آخرین گوشی ویندوز فونی است که به بازار عرضه خواهد شد؛ زیرا مایکروسافت اخیرا تقریبا تمام پیتنت های (گواهی ثبت اختراع) مربوط به گوشی ویندوز فونی را واگذار کرده است و اعلام کرده است که دیگر تولید گوشی های ویندوز فونی را در دستور کار خود ندارد. با این تفاسیر شاید این گوشی در سال آینده اصلا رونمایی و عرضه نشود.

طبق شایعات منتشر شده این گوشی با برند Surface عرضه خواهد شد و به پردازنده اینتل مجهز خواهد بود و احتمالا در سه مدل مختلف روانه بازار می شود. احتمالا تیم طراحی این گوشی، همان تیم طراح تبلت های Surface است و اگر این چنین باشد، این گوشی که احتمالا سال آینده رونمایی می شوند، از طراحی خوبی برخوردار خواهد بود.

طبق گفته های شنیده شده، Surface Phone با آپدیت جدیدی از ویندوز فون ۱۰ عرضه خواهد شد و این کار با هدف سرمایه گزاری بر روی این گوشی و جذب مشتری صورت گرفته است. در ابتدا انتظار می رفت که این گوشی در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ رونمایی شود؛ اما مدتی بعد عرضه این گوشی به اوایل سال ۲۰۱۷ موکول شد؛ بنابراین چنانچه این گوشی وجود خارجی شده داشته باشد، سال آینده شاهد رونمایی آن خواهیم بود.

ارسال نظر