با ابزار جدید مایکروسافت میلیونر شوید

یافتن باگ های اپلیکیشن های تحت سیستم عامل های مختلف از جمله سرگرمی های درآمدزایی است که بسیاری از توسعه دهندگان وب به آن علاقه مند هستند. این بار مایکروسافت ابزاری طراحی کرده است که به توسعه دهندهگان اجازه یافتن باگ های میلیون دلاری اپلیکیشن های تحت سیستم عامل ویندوز را می دهد.

با ابزار جدید مایکروسافت میلیونر شوید

به گزارش کلیک، مایکروسافت در کنفرانس آتلانتا، ابزاری به نام Project Springfield را معرفی کرده است. این ابزار که بر اساس فناوری Cloud کار می کند، به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا باگ های اپلیکیشن هایی را که تحت سیستم عامل ویندوز کار می کنند، شناسایی کنند. بخش اصلی این ابزار SAGE است. این بخش در واقع یک ابزار با آزمون فازی است که مایکروسافت از آن برای تامین امنیت ویندوز ۷ استفاده می کرده است. مایکروسافت در این زمینه می گوید در برخی موارد یافتن باگ های اپلکیشن و یا نرم افزار می تواند برای یابنده باگ و همچنین طراح اپلیکیشن، تا میلیون ها دلار سود و ارزش به همراه داشته باشد. SAGE کمک کرد تا مایکروسافت بتواند حدود ۳/۱ تمام مواردی که در ویندوز ۷می توانستند آسیب های میلیون دلاری برای این شرکت به همراه آورند را شناسایی و رفع کند.

اما Project Springfield از SAGE به همراه تعداد زیادی ابزار دیگر در جهت آزمون های فازی استفاده می کند. به علاوه در کنار این ابزارهای مختلف و آزمون های فازی، از Azure که بر پایه فناوری ابری سازی کار می کند و همچنین یک واسط کاربری که به گفته مایکروسافت استفاده از آن برای کاربران بسیار ساده و راحت است، استفاده می کند. استفاده از این واسط کاربری حتی برای افرادی که هیچ آشنایی با نرم افزارهای امنیتی را ندارند نیز ساده و آسان است.

مایکروسافت در ادامه اضافه می کند که استفاده از Project Springfield برای اپلیکیشن هایی مناسب است که به کاربران اجازه می دهد تا فایل های متنی و دیگر فرمت هایی که ممکن است آلوده و مخرب باشند را بار گذاری کنند. آزمون فازی استفاده شده در Project Springfield ، با وارد کردن ورودی های تصادفی به اپلیکیشن مورد بررسی، بخش هایی را که ممکن است تحت تاثیر ورود داده ها و ورودی های غیر قابل پیش بینی از کار بیفتند و عملکرد مناسبی از خود نشان ندهند را شناسایی می کند.

علاوه بر این Project Springfield با استفاده از هوش مصنوعی بخش هایی از اپلیکیشن طراحی شده و مورد بررسی که می تواند در هنگام ورود داده های پیش بینی نشده، بیشتر در معرض خطر و تهدید باشد را شناسایی می کند و این بخش ها و اطلاعات آن ها در بانک اطلاعاتی خود نگهداری می کند تا بتواند از آن ها در مواقع دیگر استفاده کند.

به محض این که کاربر برای استفاده از این ابزار ثبت نام می کند، می تواند داده های باینری را برای بررسی به آن وارد کند. بعد از ورود داده های باینری توسط کاربر، Project Springfield می تواند عملیات بررسی و آزمایش اپلیکیشن و یا نرم افزار را شروع کند. همانطور که گفته شد این ابزار تحت فناوری Cloud کار می کند. بعد از بررسی و آزمایش اپلیکیشن، در صورت پیدا شدن باگ Project Springfield به کاربر پیامی مبنی بر وجود باگ در اپلیکیشن یا نرم افزار را ارسال می کند و کاربر می تواند بخشی که در آن باگ یافت شده است را ترمیم کند.

البته مایکروسافت هنوز در خصوص زمانی که ابزار را به صورت کامل در اختیار عموم قرار دهدف صحبتی نکرده است اما کاربران می توانند از طریق لینک زیر به صورت آزمایشی با این ابزاز کار کنند. نکته مهم این است که قبل از استفاده از این ابزار کاربر باید برای استفاده از Project Springfield ثبت نام کند.

ثبت نام و ورود به صفحه Project Springfield

ارسال نظر