مقایسه کامل گوگل پیکسل XL و سامسونگ گلکسی S7

این روز ها رقابت بین گوشی های اندرویدی با عرضه ی Galaxy S7 Edge سامسونگ و اخیرا گوشی Google Pixel XL بالا گرفته است. کدام یک برتری دارند؟ این به شما و نیازهای شما بستگی دارد. ما با مقایسه ی دقیق این دو گوشی سعی می کنیم تصمیم گیری را برای شما آسان تر کنیم.

مقایسه کامل گوگل پیکسل XL و سامسونگ گلکسی S7

کلیک- قصد داریم دو گوشی ۵٫۵ اینچی عالی و هوشمندانه به نام های Pixel XL بزرگ و جدید گوگل و Galaxy S7 Edge قدرتمند سامسونگ را با هم مقایسه کنیم. مدام یک از این دو گوشی موبایل اندرویدی بزرگ برای شما مناسب هستند و از نظر مشخصات، تکنولوژی دوربین و دیگر ویژگی ها چه تفاوت هایی دارند؟

گوگل به تازگی از گوشی هوشمند Pixel XL بزرگ خود رونمایی کرد، این گوشی به همراه گوشی Pixel 5 اینچی استاندارد(و شیک تر) در ماه اکتبر در اروپا به فروش می رسد. Pixel XL یک گوشی پرچم دار واقعی است که دارای صفحه نمایش بزرگ ۵٫۵ اینچی Quad HD، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قدرتمند و جدید ترین مدل پردازشگر Snapdragon با عملکرد باور نکردنی است.

بنابراین مقایسه ی Pixel XL با Galaxy S7 Edge، گوشی ۵٫۵ اینچی قدرتمند سامسونگ چگونه خواهد بود؟ کدام یک برای شما مناسب هستند؟ در زیر بررسی دقیقی از هر دو گوشی به عمل آورده ایم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

Pixel XL در برابر Galaxy S7 Edge : مشخصات در یک نگاه

مقایسه ی مشخصات گوشی ها

Pixel XL در برابر Galaxy S7 Edge : طراحی

طراحی هوشمندانه ی هر دو گوشی Pixel XL و S7 Edge تقریبا دارای سایز و وزن مشابه بوده و کار کردن با هر دوی آنها با یک دست واقعا مشکل خواهد بود. اما شباهت ها در همین جا پایان می یابند.

S7 Edge در پشت کاملا شیشه ای است و یک حلقه ی فلز در لبه های آن قرار گرفته تا طراحی چشمگیری را به وجود آورد. این گوشی مسلما به طور کلی یک آهنربای اثر انگشتی است، اما آن منحنی های شیب دار و لیز و حالتی که صفحه نمایش در لبه های گوشی کشیده شده است باعث می شود S7 Edge جذاب تر شود. این گوشی همچنین بسیار قوی بوده و کاملا ضد آب است.

در طرف دیگر رینگ، Pixel XL دارای طراحی نیمه شیشه ای، نیمه فلزی است که قطعا این مشخصات طراحی باعث می شوند در بین خیل گوشی های موبایل سر بلند باشد. Pixel درست مثل Edge جذاب است، اما به روش کاملا متفاوتی جذابیت خود را به دست آورده است. Pixel متاسفانه ضد آب نیست، پس حواستان باشد با گوشی زیر آن نروید.

Pixel XL در برابر Galaxy S7 Edge : صفحه نمایش و رسانه

هر دو گوشی دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی Quad HD هستند و هر دو تصاویری دقیق و واضح خلق می کنند. مهم نیست Pixel را انتخاب کنید یا S7 Edge را چون هر دو رنگ ها را غنی و با طراوت نشان می دهند، همچنین هر دو گوشی حداکثر روشنایی قوی و زوایای دید وسیعی ارائه می دهند.

مسلما، صفحه نمایش S7 Edge به لطف انحنای غیر معمولش در لبه ها برتری دارد. این طراحی جالبی است و سامسونگ سعی کرده تا از طریق ویژگی های صفحه نمایش Edge از آن حداکثر بهره را ببرد، ویژگی هایی مثل نمایش میانبر هایی به سمت مخاطبین و اپلیکیشن های محبوب شما. اما راستش را بخواهید طراحی حیله گرانه ای است.

همچنین در هر دو گوشی یک جایگاه کارت حافظه ی microSD برای گسترش فضای حافظه ی Pixel XL و S7 Edge وجود دارد. Pixel XL با حافظه های ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می شود، در حالی که S7 Edge با حافظه های ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی ارائه می شود.

Pixel XL در برابر S7 Edge : سیستم عامل و ویژگی ها

Galaxy S7 Edge هنوز از اندروید ۶٫۰٫۱ استفاده می کند، در حالی که Pixel XL از آخرین ورژن سیستم عامل Android Nougat بهره می برد. سیستم عامل Android Nougat ویژگی های جدید و جالبی از جمله پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل، ابزار کمکی جدید، مسدود کردن شماره های محلی و ویژگی های استفاده ی بهتر از باتری به Pixel اضافه می کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به راهنمای ویژگی های Android Nougat مراجعه کنید.

به محض اینکه سامسونگ آماده شد، S7 Edge نیز باید به Nougat ارتقا یابد. این بدان معنی است که S7 Edge نیز به زودی همان ویژگی های عالی Pixel XL را به دست خواهد آورد.

هر دو گوشی ها دارای حسگر اثر انگشت هستند که باعث می شود سریع تر قفل گوشی را باز کنید. این حسگر ها در S7 Edge در زیر صفحه نمایش کار گذاشته شده اند، در حالی که اسکنر Pixel XL در پشت گوشی قرار گرفته است.

Pixel XL در برابر Galaxy S7 Edge : عملکرد و طول عمر باتری

Galaxy S7 Edge سامسونگ زمانی که در ماه مارس امسال رونمایی شد، یکی از سریع ترین گوشی های اندرویدی بود. اما Pixel XL گوگل از آخرین مدل پردازشگر Snapdragon 821 بهره مند است و بدان معنی است که این گوشی بزرگ قاعدتا باید روی کاغذ نسبت به S7 Edge برتری داشته باشد.

با این حال، هنوز هم که هنوز خبر ها حاکی از عملکرد سریع و راحت S7 Edge در استفاده ی روزانه می باشند و بعید است که به این زودی ها این عملکرد کند شود. هنوز هم می توانید بهترین و جدید ترین بازی ها را با frame rate عالی اجرا کنید وحتی در عین حال که بازی می کنید می توانید جلسه ی بازی خود را ضبط و ذخیره کنید.

طول عمر باتری S7 Edge عالی است. می توانید با یک بار شارژ کردن ۲۴ ساعت کامل از گوشی استفاده کنید، البته بیشتر از ۲۴ ساعت امکان استفاده نیست. طول عمر باتری Pixel XL هنوز تست نشده است، بنابراین وقتی بررسی کاملی از طول عمر باتری این گوشی به عمل آمد به شما خبر می دهیم.

Pixel XL در برابر Galaxy S7 Edge : دوربین ها

هر دو گوشی دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هستند، اما از حسگرها و اپلیکیشن های دوربین متفاوتی بهره می برند.

اسنپر S7 Edge یک دوربین فوق العاده و با استفاده ی آسان است، این دوربین در حالت full auto می تواند در هر شرایط آب و هوایی، عکس های جذاب و بدون تار شدگی بگیرد. قدرت عکس برداری آن به خصوص در نور کم فوق العاده است.

Pixel XL دریچه ی چندان بزرگی ندارد، اما بسته ی حسگر ها با پیکسل های زیاد آن بیشترین نور ممکن را جذب می کنند. همچنین برای آب و هوای با شرایط نوری نا مطلوب اط حالت HDR+ استفاده کنید. در بیشتر اوقات می توان انتظار تصاویر زیبا و دقیقی داشت، همچنین به لطف ویژگی فوکوس خودکار در حین عکاسی سرعت عکس گرفتن در Pixel XL بسیار زیاد است.

هر دو گوشی می توانند ویدئو با کیفیت ۴K UHD ضبط کنند و دارای ویژگی تثیبت کننده ی قوی ای هستند که برای مواقعی که در هنگام عکس برداری دست تکان می دهید یا در حال پرش می باشید مناسب است.

ارسال نظر