زاکربرگ تصاویر دیده نشده از فیسبوک را در وب منتشر کرد

مطمئنا بسیاری از کاربران فضای مجازی حداقل یک حساب کاربری در فیسبوک دارند و در آن فعال هستند. حال، مارک زاکربرگ در اقدامی جالب تصاویر دیده نشده ای از محل نگهداری دیتا سنتر های فیسبوک منتشر کرده است!

زاکربرگ تصاویر دیده نشده از فیسبوک را در وب منتشر کرد

به گزارش کلیک، خنک نگه داشتن سرور ها و دیتا سنتر ها آسان نیست و مصرف انرژی همیشه یک معضل پیچیده برای شرکت های فناوری به شمار می رفته است. شرکت های مختلف تلاش کرده اند تا برای حل این مشکل به روش های مختلف دست به کار شوند؛ از جمله گوگل که با استفاده از تخصص AI در پی روش های منحصر به فرد و مقرون به صرفه است، در حالی که مایکروسافت در پی نگهداری دیتا سنتر ها در زیر آب است! البته فیسبوک یک راه حل بسیار ساده تر در جلوی خود می دید و آن هم مهاجرت به یک کشور سردسیر بود!

این شبکه اجتماعی دیتا سنتر های خود را در لولئا در شمال سوئد (حدودا ۷۰ مایلی جنوب مدار قطب شمال) سال ها پیش تاسیس کرد و به وضوح می توان این نکته را متوجه شد که هنوز هم یک منبع افتخار برای مدیر عامل این شرکت یعنی مارک زوکربرگ تلقی می شود. دیروز، بنیانگذار فیس بوک تعداد زیادی عکس از محل نگهداری دیتا سنتر ها منتشر کرد و گفت که می خواهد برخی از عکس های نادر از پیشرفته ترین فناوری هایی که فیس بوک در سراسر جهان در حال ساخت است را به رخ جهانیان بکشد! در ادامه می توانید برخی از تصاویر منتشر شده توسط مارک را مشاهده بفرمایید.

۱۴۴۴۱۱۳۸_۱۰۱۰۳۱۳۶۶۷۵۸۹۳۱۶۱_۸۲۲۷۷۴۳۸۷۰۰۳۷۰۳۳۵۸۰_n-0

۱۴۴۷۹۵۳۶_۱۰۱۰۳۱۳۶۶۷۵۹۰۸۱۳۱_۱۰۱۷۲۰۴۷۹۶۴۱۱۶۳۲۵۳۵_n-0

۱۴۴۲۵۴۲۸_۱۰۱۰۳۱۳۶۶۷۶۲۴۲۴۶۱_۴۸۵۲۳۴۰۶۹۰۹۰۱۹۵۸۹۶۹_o

۱۴۴۳۵۲۸۳_۱۰۱۰۳۱۳۶۶۷۵۹۹۷۹۵۱_۵۶۹۸۸۸۱۸۰۹۵۴۵۹۸۶۰۴۶_o

۱۴۴۶۸۴۰۱_۱۰۱۰۳۱۳۶۶۷۶۰۶۲۸۲۱_۲۹۲۱۶۴۸۲۸۰۹۷۵۱۷۷۴۳۸_o

ممکن است تصاویر فوق نشان دهنده فناوری پیشرفته ای باشد، اما نکته جالب توجه این است که تمرکز فیسبوک بر سرد نگاه داشتن محل نگهداری دیتا سنتر ها باعث شده تا رنگ و لعاب نشان داده شده در تصاویر به آبی و خاکستری متمایل باشد؛ درست بر خلاف رک های سرور و دیتاسنتر گوگل که هر رنگی که دلتان بخواهد در آن جا پیدا می شود! البته همیشه مسئله هزینه و امنیت از اهمیت بیشتری نسبت به زیبایی برخوردار است و نباید در این زمینه خطر کرد؛ آن هم فیسبوک!

با این حال، نمی توان انکار کرد که مراکز داده هایی بدین شکل، موتور های جدید و نوین اقتصاد دیجیتال هستند. می توانید تصاویر بیشتری را از این دیتاسنتر ها در صفحه فیسبوک مارک زاکربرگ مشاهده بفرمایید.

ارسال نظر