اعلام نحوه محاسبه سطح بازیکنان در بازی FIFA 17

اخیرا شرکت EA مطالبی جدیدی را در مورد نحوه جزییات امتیاز دهی بازیکنان در بازی FIFA 17 منتشر کرده. اگر از طرفداران این بازی مهیج هستید این مطلب را بخوانید.

اعلام نحوه محاسبه سطح بازیکنان در بازی FIFA 17

کلیک- از موضوعات داغی که هر سال در زمان ارائه بازی FIFA بین طرفداران بوجود می آید. میزان قدرت و سطحی است که شرکت الکترونیک آرتز برای بازیکنان این بازی در نظر گرفته‌. به همین دلیل امسال شرکت EA تصمیم دارد جزییاتی از نحوه محاسبه امتیاز و سطح بازیکنان را برای علاقه‌مندان بیان کند.

سایت ESPN در رابطه با این موضوع مصاحبه‌ ای با مایکل مولر مورینگ که مسئولیت چیدمان سطح بندی بازیکنان را در بازی ‌های FIFA بر عهده دارد، انجام داده.

مولر مورینگ در صحبت‌ های خود گفته که چگونه حدود ۵٫۴ میلیون امتیاز را بین ۷۰۰ باشگاه و ۱۸ هزار بازیکن در بازی FIFA 17 تقسیم کرده است. مصاحبه مورینگ با این سوال آغاز شد، او چگونه به بازیکن ناشناسی که در آخرین روز ‌های نقل و انتقلات وارد یک تیم ناشناس می‌ شود امتیاز می ‌دهد؟ مورینگ در پاسخ به این سوال گفت:

در این راه ۹ هزار نفر در سراسر دنیا با در نظر گرفتن قابلیت‌ های بازیکنان هر منطقه به او کمک می ‌کنند تا امتیاز مخصوص به آن بازیکن داده شود.

شرکت الکترونیک آرتز به این افراد را بررسی‌ کنندگان می‌ گوید. این افراد شامل مربیان، استعداد یاب‌ های حرفه ‌ای و کسانی که کل بلیط‌ های بازی یک تیم را برای تماشا و بررسی خریداری می ‌کنند، می ‌شوند. زمانی که این افراد بررسی‌ های لازم را برای سطح یک بازیکن انجام داده‌ اند گزارشات خود را در یک سایت محافظت شده وابسته به شرکت الکترونیک آرتز می گذارند.

در مرحله بعد این اطلاعات در اختیار ۳۰۰ ادیتور قرار می ‌گیرد که این افراد بازیکنان را بر اساس گزارشات، در ۳۵ دسته مختلف دسته بندی می‌ کنند. در مرحله آخر، شرکت EA این گزارشات نهایی را با اطلاعاتی که از منابع دیگر بدست می آورد مقایسه می کند و مناسب‌ ترین سطح امتیاز را به یک بازیکن می‌ دهد.

مورینگ در ادامه صحبت‌ هایش می‌ گوید:

سطح امتیازی که ما از این روش برای هر بازیکن بدست می آوریم همیشه امتیازی قطعی و درست از آب در نمی آید. در بعضی موارد با سطح واقعی یک بازیکن فرق می کند. برای مثال در تیم‌‌ هایی که پپ گواردیولا به عنوان سر مربی در آن مشغول به کار است، همیشه می بینیم که همه بازیکنان در مدت زمان بازی، پاس ‌های بسیار زیادی بین هم رد و بدل می ‌کنند؛ اما واقعیت این است که بازیکنان در حال پیاده سازی سیستم سر مربی خود در زمین هستند و به این معنا نیست که همه بازیکنان این تیم پاسور سطح بالایی هستند.

همچنین تقریبا غیر ممکن است که شما بتوانید قدرت تکل زنی و یا کنترل توپ یک بازیکن را دقیق بدست آورید و درصد جزیی خطا در امتیاز دهی طبیعی است.

نکته دیگری که مورینگ در صحبت ‌هایش در مورد نحوه امتیاز دهی گفت سطح فوتبال کشور و لیگی است که یک بازیکن در آن فعالیت دارد:

مثلا اگر لیونل مسی در حال حاضر مشغول بازی در لیگ ایرلند بود مسلما سطح امتیازی که به او تعلق می‌ گرفت بسیار با امتیاز کنونی فرق داشت، زیرا سطح مسابقات لیگ در امتیاز دهی یک بازیکن تاثیر زیادی دارد.

در مواقعی سطح امتیازی که از فرمول اولیه بدست می‌ آید با واقعیت یک بازیکن تفاوت زیادی داشته و نحوه محاسبه سطح بعضی از بازیکنان با این روش سازگاری ندارد.

برای مثال بازیکنی مثل توماس مولر را اگر در فرمول بالا قرار دهیم می‌ بینیم در هیچ کدام از ویژ‌گی‌ های مورد نظر ما نمی‌ تواند نمره خوبی بگیرد. او همیشه جای گیری ‌های بسیار خوبی در زمین فوتبال دارد اما توانایی دریبل بالایی ندارد و نمی ‌تواند شوت ‌های بسیار محکمی را روانه دروازه کند. قدرت تمام کنندگی او گاهی اوقات بسیار بالاست و گاهی نیز عکس این ماجرا اتفاق می افتد. بنابراین با توجه به فرمول ما توماس مولر باید امتیاز بسیار پایینی در بازی داشته باشد که البته این موضوع با واقعیت فرق دارد. در چنین مواردی خود شرکت EA وارد میدان می شود و امتیاز اصلی یک بازیکن را مشخص می ‌کند.

ارسال نظر