اطلاعات تکمیلی در مورد باتری آیفون ۷ و ۷ پلاس منتشر شد

بالاخره چند روز پس از رونمایی رسمی از گوشی‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس اپل، اطلاعات دقیق و تکمیلی در مورد باتری این گوشی‌ها منتشر شد، برای دانستن جزییات بیشتر با ما همراه باشید.

اطلاعات تکمیلی در مورد باتری آیفون ۷ و ۷ پلاس منتشر شد

به گزارش کلیک، در مراسم رونمایی از آیفون ۷ و ۷ پلاس تقریبا تمام اطلاعات مهم در مورد این گوشی ارائه شد؛ اما اطلاعات تکمیلی در مورد لوازم و قطعات جانبی این گوشی‌ها در این رویداد به طور کامل ارائه نشد. در این مراسم توضیحات دقیقی در مورد ظرفیت باتری‌ این دو گوشی بیان نشد. برای دانستن اطلاعات بیشتر و دقیق در مورد باتری این دو گوشی با ما همراه باشید.

اپل در مراسم رونمایی خود به مصرف کمتر پردازنده روی تراشه این دو گوشی یعنی A10 Fusion و همچنین بهینه‌سازی بخش نرم‌افزاری آن‌ها اشاره کرد که می‌تواند باعث کاهش مصرف باتری شود. اپل مدعی است این دو گوشی جدید از عمر باتری بالایی برخوردار هستند. ظرفیت باتری این دو گوشی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. اپل در گوشی آیفون ۷ از باتری ۱۹۶۰ میلی آمپری استفاده کرده است؛ این در حالی است که گوشی آیفون ۶ اس از باتری ۱۷۵۰ میلی آمپری برخوردار بود. در گوشی آیفون ۷ پلاس نیز از باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری استفاده کرده است که ظرفیت آن نسبت به باتری ۲۷۵۰ میلی آمپری آیفون ۶ اس پلاس تا اندازه‌ای افزایش یافته است.

استفاده از یک باتری با ظرفیت کمتر از ۲۰۰۰ میلی آمپر واقعا در یک پرچم‌دار متداول و مرسوم نیست؛ اما باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که اپل برای تأمین سخت‌افزار خود و همچنین طراحی و ایجاد نرم‌افزار خود به هیچ شرکتی وابسته نیست و تمام آن‌ها را خود طراحی و تولید می‌کند. در محصولات اپل سخت‌افزار و نرم‌افزار کاملا با یکدیگر سازگار هستند و این موضوع به معنای این است که گوشی‌های آیفون حتی با ظرفیت باتری کمتر نیز می‌توانند با محصولات سایر شرکت‌ها رقابت کنند.

سال گذشته باتری آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس نسبت به باتری آیفون ۶ و ۶ پلاس از ظرفیت کمتری برخوردار بود که کمی خنده‌دار به نظر می‌رسید! ظرفیت باتری آیفون ۷ از هر گوشی دیگری که اندازه صفحه نمایش آن در همین سطح است و تا به امروز تولید شده است، بیشتر است. این در حالی است که باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری آیفون ۷ پلاس نسبت به باتری ۲۹۱۰ میلی آمپری آیفون ۶ پلاس که دو سال پیش عرضه شد، از ظرفیت کمتری برخوردار است.

حال باید دید ادعای اپل در مورد عمر بالای باتری گوشی‌های جدید خود تا چه میزان درست است که در آزمایشات بررسی عملکرد باتری در آینده مشخص می‌شود. البته باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که بهره‌وری انرژی در هسته‌های پردازنده چهار هسته‌ای A10 Fusion بسیار بالا است.

ارسال نظر