شروع گرمایش زمین از ۱۸۰ سال قبل

تغییرات دمایی و گرمایش زمین باعث به‌وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی در کره‌ی زمین شده از جمله آب شدن‌ کوههای یخی،خشکسالی و در این اواخر بروز بیماری‎های متعدد شده است. ولی حال زمین از کی این‌گونه دگرگون گشت؟

شروع گرمایش زمین از ۱۸۰ سال قبل

به گزارش کلیک، برطبق آخرین مطالعات انجام شده نقطه ی شروع تغییرات آب‌وهوایی زمین در عصر صنعتی و از ۱۸۰ سال پیش آغاز شده است.
تغییرات آب‌وهوایی خیلی قبل تر از آنچه تصور می‌کنیم شروع شده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده، این پدیده نگران‌کننده به دهه‌های ۱۸۳۰ و دوران صنعتی برمی‌گردد.
این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است در مورد جنبه‌های مختلف این گرمایش نوشته است.نتایج بررسی‌ها نشان داده است گرم شدن کره زمین در مناطق استوایی و نیمکره شمالی از سال ۱۸۳۰ شروع شده است، اما علت این امر چیست؟
محققان اظهار کردند: شروع عصر صنعتی و افزایش قابل توجه گازهای گلخانه‌ای در جو منجر به تغییر آب‌وهوا و گرم شدن زمین شده است.
ابرام نریلی، نویسنده این بررسی اظهار کرد: آن چیزی که به عنوان گرم شدن زمین امروز با آن مواجه هستیم در حدود ۱۸۰ سال پیش آغاز شده است.
این پژوهش که با همکاری ۲۵ پژوهشگر از ایالات متحده، اروپا، آسیا و استرالیا انجام شده بر روی تغییرات آب‌وهوایی در ۵۰۰ سال گذشته بوده و جدول تغییرات آب‌و هوایی مورد بررسی قرار گرفته است.
این پژوهش نقطه‌ی عطفی در دانستن تاریخ تحولات جوی و گرمایش زمین است و به درک بهتر از شرایط و عملکرد مخرب بعضی از صنایع بر روی طبیعت یاری می‌رساند.

ارسال نظر