Apple Photos در مقابل Google Photos؛ کدام بهتر است؟ - قسمت اول

ذخیره عکس‌ها در کلود به دلایل امنیتی خیلی مهم است. گوگل و اپل، هر دو کلود ذخیره عکس دارند، ولی تشخیص اینکه کدام بهتر است چندان راحت نیست.

Apple Photos در مقابل Google Photos؛ کدام بهتر است؟ - قسمت اول

کلیک - امروزه برای ما چیزی مهم‌تر از عکس‌های دیجیتال نیست و حفظ و نگهداری از آن‌ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین در ادامه اپلیکیشن‌های Photos اپل و گوگل با یکدیگر مقایسه می‌شوند.

برای مقایسه عادلانه کتابخانه عکس آی‌کلود اپل را انتخاب می‌کنیم. قابل ذکر است که نمی‌توان همه جزییات و تفاوت‌های بین این دو سرویس را پوشش داد.

پلت‌فرم‌ها و اپلیکیشن‌ها

عکس اپل بر روی موبایل‌های اپل و سیستم‌های عامل دسکتاپ اپل قابل دسترسی است و دسترسی به آن بر روی دیگر دستگاه‌ها کمی سخت است. شما می‌توانید Photos را در IOS، macOS و iCloud بر روی وب برای دسترسی ساده به عکس‌ها داشته باشید، ولی بر روی اپلیکیشن‌های اندروید نمی‌توانید از آن استفاده کنید. آی‌کلود ویندوز نیز قابلیت‌های دانلود و آپلود اولیه‌ای برای اجرا روی سیستم‌عامل مایکروسافت در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

۱apps

عکس گوگل، مانند بسیاری از محصولات گوگل زمانی قابل استفاده است که کاربر به اینترنت وصل باشد. این اپلیکیشن از طریق هر نوع مرورگری در دسترس است. اپلیکیشن‌های موبایل اندروید و iOS اجازه می‌دهند که تصاویر خود را آپلود کنید و بر روی موبایل یا ابزارهای دسکتاپ ویندوز یا مک به آن‌ها دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که عکس گوگل، به خوبی با درایو گوگل یکپارچه است و می‌توانید از دسکتاپ نیز استفاده کنید.

اگر از عکس اپل استفاده می‌کنید، هیچ پشتیبانی برای اندروید ندارد و پشتیبانی از ویندوز نیز محدود است. سرویس گوگل برای استفاده بر روی چند پلت‌فرم راحت‌تر است و اپلیکیشن وب ساده‌تری نیز دارد، ولی اگر از اپلیکیشن‌های اپل مانند آیفون و مک بوک استفاده کنید بنابراین برای استفاده از آی‌کلود راحت‌تر هستید.

قیمت و فضای ذخیره‌سازی

عکس گوگل این امکان را فراهم می‌آورد که تعداد نامحدودی از عکس‌ها و فیلم‌ها را ذخیره کنید. ولی باید مقداری تغییر اندازه نیز بدهید (عکس‌ها باید حداکثر ۱۶ مگاپیکسل و فیلم‌ها حداکثر با رزولوشن ۱۰۸۰ باشند). اگر می‌خواهید اندازه عکس و فیلم‌ها را تغییر ندهید‌، می‌توانید از درایو گوگل استفاده کنید. هر فرد ۱۵ گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره بر روی درایو گوگل دارد و ماهیانه برای ۱۰۰ گیگابایت، هزینه‌ها از ۱٫۹۹ دلار شروع می‌شود.

۲apps

آی‌کلود پنج گیگابایت به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. اکثر افراد فضای رایگان را در یک ماه اول پر می‌کنند. با پرداخت هزینه بیشتر به آی ‌کلود، می‌توانید فضا را افزایش دهید. قیمت‌ها از ۰٫۹۹ دلار در ماه برای ۵۰ گیگابایت شروع می‌شود. البته می‌توانید کتابخانه عکس آی‌کلود را استفاده نکنید و همه عکس و ویدیوهای خود را بر روی دستگاه خود نگه‌ دارید، ولی اگر زمانی برای دستگاه شما اتفاقی افتاد، آن وقت ممکن است به دردسر بیفتید.

آی‌کلود و درایو گوگل از نظر فضای ذخیره‌سازی، قابل مقایسه هستند. برای ذخیره یک ترابایت فضای کلود شما باید ۹٫۹۹دلار در ماه هزینه کنید. کاربران درایو گوگل می‌توانند تا ۳۰ ترابایت فضا در اختیار داشته باشند و ماهیانه برای آن هزینه‌ای برابر ۲۹٫۹۹ دلار پرداخت کنند. سیستم ذخیره‌سازی نامحدود، رایگان و آسان برای ذخیره‌سازی گوگل برای بسیاری از کاربران معمولی و عکاسان فوق‌العاده است. زمانی که قیمت و هزینه را با هم مقایسه می‌کنیم، گوگل پیروز است.

گزینه‌های ویرایش

اگر می‌خواهید کارهایی بیشتر از ذخیره عکس‌هایتان انجام دهید، واقعیت این است که اپل برای مک این قابلیت را گذاشته است که کمی گزینه‌های ویرایش پیشرفته در اختیار داشته باشد. گوگل برخی گزینه‌های ویرایش معمولی دارد، ولی به پای گزینه‌های ویرایش مک نمی‌رسد.

۳

بر روی موبایل، هر دو عکس گوگل و عکس اپل، برخی ابزارهای ویرایش دستی برای تنظیمات اولیه و برخی فیلترها در اختیار شما قرار می‌دهند، ولی به خاطر داشته باشید که عکس اپل فقط برای iOS است. عکس گوگل چند ترفند قدرتمند خوب دارد. گزینه‌های عکس گوگل از طریق وب و موبایل در دسترس هستند ولی برای تغییرات پیشرفته باید از فتوشاپ یا GIMP استفاده کنید.

۴

عکس اپل یک مجموعه جامع‌تر از ابزارهای ویرایش برای موبایل و دسکتاپ (سیستم‌عامل مک) دارد. همچنین اپلیکیشن‌های اپل می‌توانند توسط سایر افزونه‌ها ارتقا یابند و این برای مجموعه ابزارهای ویرایش عکس برگ برنده است.

ارسال نظر