تفاوت های جالب بین نوت ۵ و نوت ۷ سامسونگ

سامسونگ در روز سه شنبه رسما فبلت جدید خود، نوت ۷ را رونمایی کرد که نسبت به نسل پیشین خود ارتقاء چشمگیری داشته است. در ادامه قصد داریم برخی موارد کلیدی بین نوت ۵ و نوت ۷ را مقایسه کنیم. توجه داشته باشید که ما در این مقاله تنها مشخصات دو گوشی را مقایسه می کنیم.

تفاوت های جالب بین نوت ۵ و نوت ۷ سامسونگ

به گزارش کلیک، سامسونگ هنوز قیمتی را برای نوت ۷ در انگلستان تایید نکرده است، اما طی پیش فروش هایی که Mobile Fun دریافت کرده، قیمت آن ۷۴۹ پوند بوده است. این گوشی رسما از ۱۶ آگوست قابل پیش سفارش خواهد بود و کسانی که این کار را انجام دهند، گوشی خود را تا ۳۰ آگوست دریافت می کنند. اما به طور کلی گوشی از ۲ سپتامبر وارد بازار می شود. می توانید نوت ۷ را در رنگ های آبی اخرایی و مشکی هم اکنون به طور مستقیم از طریق سامسونگ سفارش دهید. اگر قیمت ۷۴۹ پوند، قیمت رسمی گوشی باشد، نوت ۵ به طرز قابل توجهی ارزان تر بود. با وجود آن که هرگز به طور رسمی در انگلستان در دسترس نبود، اما شاید می شد از طریق سایت هایی مانند آمازون، آن را با قیمت ۴۷۹ پوند خریداری کرد. توجه داشته باشید که ما در این جا در حال مقایسه نوت ۵ ۳۲ گیگابایتی و نوت ۷ ۶۴ گیگابایتی هستیم.

لازم است اشاره کنیم که نوت ۵ هرگز به طور رسمی در انگلستان فروخته شد، ولی نوت ۷ توسط تمام اپراتورهای بزرگ و کوچک انگلستان ارائه خواهد شد.

طراحی و ساخت

نوت ۷ در حال حاضر تنها فبلت شاخص در محدوده سامسونگ است که تنها یک نسخه از آن وجود دارد، اما به عنوان استاندارد، دو لبه صفحه نمایش از ویژگی های آن است. این دستگاه در جلو و عقب گردتر شده است، اما طراحی آن برای طرفداران نوت ۵ بسیار آشنا خواهند بود.

همانند نوت ۵، نوت ۷ نیز از صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی SuperAMOLED با رزولوشن ۲۵۶۰x1440 برخوردار است، اما به جای گوریلاگلس ۴ از گوریلاگلس ۵ برای محافظت از صفحه نمایش استفاده می کند. نوت ۷ با اندازه ۱۵۳٫۲x76.1x7.6 میلی متر کمی بزرگ تر از نوت ۵ است، اما با وزنی معادل ۱۶۹ گرم، ۲ گرم سبک تر می باشد. توجه شما بیشتر زمانی جلب می شود که متوجه شوید ظرفیت باتری از ۵۰۰ میلی آمپر به ۳۵۰۰ میلی آمپر افزایش یافته است. این باتری از قابلیت شارژ سریع بی سیم و باسیم پشتیبانی می کند که به نوع خود جالب توجه است.

نکته مهم دیگر این است که سامسونگ نوت ۷ دارای دارای گواهی ضد گرد و غبار IP68 است و طرفدارانی که با عدم پشتیبانی نوت ۵ از microSD ناامید شده بودند، باید بدانند که حالا این قابلیت در نوت ۷ اضافه شده، به طوری که این گوشی قدرتمند تا ۲۵۶ گیگابایت را پشتیبانی می کند.

همانند همیشه، این گوشی جدید گلکسی نیز دارای قلم معروف S Pen سامسونگ است، اما این مدل با به روز رسانی های بیشتر و مختلف تری نسبت به نوت ۵ از راه می آید. آن طور که گفته می شود به لطف بهبود حساسیت فشار بر روی صفحه و نوک ۰٫۷ میلی متری، نوشتن با آن راحت تر شده است. قلم S Pen جدید مقاوم در برابر آب است، بنابراین شما می توانید زیر باران هم یادداشت بنویسید. این قلم حتی در حالتی که صفحه نمایش گوشی خاموش باشد کار می کند. دیگر ویژگی های جدید این گوشی شامل توانایی ایجاد فایل های gif و قابلیت اشتراک گذاری و پشتیبانی از دستورات ایر جدید است.

سخت افزار و عملکرد

نوت ۵ یک گوشی هوشمند فوق العاده سریع است، و ما آن را در بنچمارک های Geekbench 3 و GFXBench T-Rex برای سنجش زمان پاسخگویی تست کردیم. اگر سامسونگ ادعا می کند که عملکرد و زمان پاسخگویی پردازنده آن ۳۱ درصد سریع تر و GPU آن ۵۸ درصد بهتر عمل می کند، پس نوت ۷ باید با نوت ۵ تفاوت های قابل لمسی داشته باشد.

بر روی کاغذ که شاهد تفاوت چندانی در سخت افزار نیستیم. با این حال، در حالی که هر دو گوشی از ویژگی های ۴ گیگابایت رم LPDDR4 و یک پردازنده هشت هسته ای ۶۴ بیتی برخوردار هستند، سی پی یو نوت ۷ ، ۲٫۳-/۱٫۶ گیگاهرتز سریع تر نسبت به سی پی یوی ۲٫۱-/۱٫۵ گیگاهرتزی نوت ۵ عکس العمل نشان می دهد. پردازنده های گرافیکی نیز از API ولکان استفاده می کنند. هنوز نتایج بنچمارک برای نوت ۷ را نداریم، اما می دانیم که از همان پردازنده گلکسی ۷ استفاده می کند، که Exynos 8890 است.

همانطور که قبلا ذکر شد، استاندارد ذخیره سازی از ۳۲ گیگابایت در نوت ۵ به ۶۴ گیگابایت در نوت ۷ افزایش یافت. هم چنین شیار کارت حافظه microSD به این مدل اضافه شد، که به شما اجازه اضافه کردن ۲۵۶ گیگابایت حافظه را می دهد.

اتصالات و ویژگی های اضافی

نوت ۷ برای اولین بار در خانواده گلکسی به ویژگی جدید پورت USB-C برای شارژ و انتقال داده سریع مجهز شده است. در مقایسه، نوت ۵ دارای یک پورت Micro-USB می باشد. هم چنین استفاده از پورت " آینده نگرانه است، چرا که در آینده بیشتر از آن استفاده خواهد شد.

یکی از ویژگی های بارز و جالب توجه نوت ۷ که پیش از این هم زیاد به آن پرداختیم، اسکنر عنبیه چشم است، که برای افزایش امنیت دستگاه به کار گرفته شد. این تکنولوژی اولین بار است که در یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد و از این نظر نوت ۷ را بسیار خاص کرده و به نوعی می توان گفت که نام آن را در تاریخ به عنوان اولین دارنده این تکنولوژی در گوشی های هوشمند ماندگار کرد. اما دومین محصول الکترونیک است که از این تکنولوژی استفاده کرد. اولین تبلت های گلکسی مخصوصی بود که دولت هند سفارش آن را به سامسونگ داد.

نوت ۷ هم چنین از همان مشخصات اتصال مدل قبلی، از جمله پشتیبانی از NFC و MST برای خدمات پرداخت استفاده می کند. علاوه بر این هر دو مدل نوت ۵ و نوت ۷ از سیستم پرداخت سامسونگ یا Samsung Pay پشتیبانی می کنند.

دوربین

دوربین نوت ۷ همانند گلکسی ۷ است، که دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه دریچه دیافراگم ۱٫۷ و OIS هوشمند می باشد. از طرف دیگر، نوت ۵ مانند گلکسی ۶ دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ۱٫۹ است. دوربین های سلفی هم در هر دو گوشی ۵ مگاپیکسل است، و ظاهرا سامسونگ اعتقادی به ارتقاء دوربین جلو ندارد.

اگر شما بخواهید گوشی خود را تعویض و آن را به روز رسانی نمایید، نوت ۷ در نگاه اول کمی گران به نظر می رسد. اما اگر شما برای ارتقاء گوشی خود این هزینه را بپردازید، می توانید از عملکرد فوق العاده، صفحه نمایش دو لبه فوق العاده، یک قلم کاربر پسند، یک اسکنر عنبیه جدید و دوربین های به روز رسانی نهایت لذت را ببرید.

ارسال نظر