مدل جدیدی از Huawei Mate 8 با قابلیت تاچ حساس به فشار در راه است

طبق اخبار درز کرده از سمت TENAA، هواوی قصد دارد یک نسخه جدید از گوشی هوشمند پرچمدار خود را با قابلیت صفحه لمسی حساس به فشار وارد بازار کند.

مدل جدیدی از Huawei Mate 8 با قابلیت تاچ حساس به فشار در راه است

به گزارش کلیک، هنگامی که گوشی هوشمند Huawei Mate S در ماه سپتامبر گذشته رونمایی شد، یکی از خصوصیات آن مجهز بودن به صفحه لمسی حساس به فشار بود. اگر شما با این قابلیت آشنا نیستید، باید بگوییم که این یک فناوری است که به صفحه نمایش امکان می دهد نیروی وارد شده به صفحه را ارزیابی کند و بفهمد کاربر با چه میزان نیروی در حال وارد کردن فشار به آن است. با استفاده از این فناوری، گوشی هوشمند می تواند بین نیروهای اندک، متوسط و زیاد وارد شده به صفحه تمایز قائل شود و بر اساس میزان نیروی وارد شده، پاسخ های متفاوتی را به درخواست کاربر بدهد. مشابه این فناوری با نام تاچ ۳ بعدی (۳D Touch) در آیفون ۶s و آیفون ۶s Plus نیز به کار رفته است.

سه ماه پس از عرضه Huawei Mate S شرکت هواوی از پرچمدار سال جدید خود یعنی Huawei Mate 8 رونمایی کرد، ولی متاسفانه این گوشی جدید به فناوری تاچ حساس به فشار مجهز نبود. اما اکنون به نظر می رسد شرکت هواوی به دنبال تولید و عرضه مدل جدیدی از این گوشی با فناوری نامبرده است. مرکز رگولاتوری چین با نام TENAA اخیرا برای مدل جدیدی از Mate 8 گواهی تایید صادر کرده است که مشخصات آن با مدل قبلی یکسان است. بنابر این انتظار می رود تنها تفاوت مدل جدید با پدرخوانده خود مجهز بودن به فناوری تاچ حساس به فشار باشد.

لازم به یادآوری است که گوشی Huawei Mate 8 به یک صفحه نمایش LCD با اندازه ۶ اینچ مجهز است که از رزولوشن ۱۹۲۰x1080 برخوردار است. پردازنده Kirin 950 وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد که یک تراشه ۸ هسته ای با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز است. همراه با این پردازنده یک پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4 نیز در این گوشی به کار رفته است. این گوشی به ۴ گیگابایت رم و مقدار ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. همچنین برای افرادی که به حافظه بیشتری نیاز دارند، امکان پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD تا ۱۲۸ گیگابایت فراهم شده است. علاوه بر این ها Huawei Mate 8 یک حسگر اثر انگشت نیز در پشت خود قرار داده است. این گوشی برای ثبت تصاویر از یک دوربین پشتی ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت OIS و با دریچه دیافراگم f/2.0 استفاده می کند. برای ثبت تصاویر سلفی نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. وظیفه تامین نیرو بر عهده باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری بوده و اندروید مارشمالو Android 6.0.1 که با رابط کاربری Huawei's Emotion 4.0 پوشش داده شده است بخش نرم افزاری این گوشی را تشکیل می دهد.

اکنون با درز این خب از سمت TENAA باید منتظر باشیم تا هواوی به صورت رسمی این خبر را اعلام کند. با واکنش هواوی به این خبر می توان مطمئن شد که آیا هواوی واقعا قابلیت تاچ حساس به فشار را به پرچمدار خود اضافه کرده است یا خیر.

ارسال نظر