گوگل تا کنون ۵۵۰ هزار دلار به یابندگان مشکلات امنیتی اندروید هدیه داده است

شرکت گوگل برنامه ارائه هدایای امنیتی خود را از ژوئن ۲۰۱۵ آغاز کرد و به افرادی که آسیب پذیری های امنیتی اندروید و گوشی های نکسوس را می یابند هدایای مالی می دهد.

گوگل تا کنون ۵۵۰ هزار دلار به یابندگان مشکلات امنیتی اندروید هدیه داده است

به گزارش کلیک، یک سال بعد این شرکت نتیجه این برنامه را در وبلاگ خود منتشر کرد که می توان آن را هم برای گوگل و هم برای یابندگان یک موفقیت به حساب آورد.
مدیر برنامه امنیتی اندروید گوگل (Android Security Rewards) می گوید این شرکت تا کنون بیش از ۵۵۰ هزار دلار به تعداد ۸۲ نفر از افرادی که موفق به یافتن بیش از ۲۵۰ آسیب پذیری امنیتی شده اند پرداخت نموده است.
یکی از یابندگان که گوگل او را با عنوان @heisecode معرفی می کند، توانسته بسیاری از باگ های اندروید را پیدا کند و برای یافتن ۲۶ آسیب پذیری مبلغ ۷۵ هزار ۷۵۰ دلار هدیه از گوگل دریافت نموده است.
اکنون با افزایش مبلغ جایزه گوگل از ۱ ژوئن ۲۰۱۶ این یابندگان بیش از پیش برای یافتن باگ های موجود در سیستم عامل گول تشویق شده اند.
از این به بعد یابندگانی که بتوانند گزارش های امنیتی با کیفیت بالا ارائه داده و آن را به اثبات برسانند، ۳۳ درصد بیشتر از قبل هدیه می گیرند. تست های CTS و پچ ها نیز افزایش ۵۰ درصدی در هدیه را تجربه کرده اند. همچنین جایزه یافتن مشکلات امنیتی در کرنل از ۲۰ هزار دلار به ۳۰ هزار دلار و در مورد دیگری از ۳۰ هزار دلار به ۵۰ هزار دلار افزایش یافته است.
برنامه هدایای امنیتی اندروید بخشی از برنامه بزرگتر هدایای امنیتی گوگل است که از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است. در این برنامه گوگل به افرادی که بتوانند مشکلات امنیتی نرم افزاری و سخت افزاری گوگل را بیابند هدایای مالی ارائه می دهد. از ژانویه ۲۰۱۵ نیز گوگل برنامه دیگری با عنوان کمک هزینه تحقیقاتی برای یافتن مشکلات امنیتی (Vulnerability Research Grants) را آغاز کرده است که به کارشناسانی که روی پیدا کردن باگ ها کار می کنند، قبل از شروع کار خود پول می دهد.

ارسال نظر