آیفون ۸ احتمالا به یک نمایشگر خمیده ۳۶۰ درجه‌ای مجهز خواهد شد

اپل ممکن است طراحی گوشی‌های هوشمند آینده خود را دستخوش تغییرات اساسی کند. یک پتنت جدید، توسط این کمپانی در امریکا به ثبت رسیده است که از برنامه احتمالی آن برای ساخت آیفون‌هایی با نمایشگرهای خمیده ۳۶۰ درجه‌ای و فاقد هرگونه دکمه فیزیکی پرده برمی‌دارد.

آیفون ۸ احتمالا به یک نمایشگر خمیده ۳۶۰ درجه‌ای مجهز خواهد شد

به گزارش کلیک، تصاویر مندرج در این پتنت، یک گوشی را به تصویر کشیده‌اند که دارای یک نمایشگر خمیده ۳۶۰ درجه‌ای با پوشش کامل در تمامی سطوح جلویی، پشتی و جانبی آن است.

این نمایشگر به دلیل اینکه فاقد هرگونه لبه است، امکان پخش ویدئوها را با عمق بیشتر فراهم می‌کند. از طرف دیگر به دلیل گسترش نمایشگر یاد شده در تمامی سطوح جانبی و پشتی گوشی، کاربران قادر خواهند بود تصاویر را در یک حلقه پیوسته مشاهده کنند.

iphone-wraparound

همچنین این طرح، اپل را قادر می‌سازد که از نواحی فیزیکی بیشتری روی آیفون برای نمایش لوگوها یا نوتیفیکیشن‌ها بر روی لبه‌های خمیده آن استفاده کند.

غول کره‌ای صنعت الکترونیک جهان یعنی سامسونگ نیز سیستم مشابهی را برای گوشی‌های هوشمند گلکسی S6 Edge و S7 Edge خود به کار گرفته و از صفحه نمایش خمیده برای نشان دادن نوتیفیکیشن‌های برخی از اپلیکیشن‌های خاص در نواحی جانبی گوشی استفاده می‌کند.

ثبت اختراع یاد شده می‌تواند به برنامه اپل برای دوری هر چه بیشتر از دکمه‌های فیزیکی اشاره کند. این دکمه‌ها ممکن است با دکمه‌های مجازی نقش بسته بر روی صفحه نمایش لمسی یا حتی فناوری‌های مبتنی بر شناسایی حرکت جایگزین شوند، به طور مثال، به کمک این فناوری‌ها کاربران قادر خواهند بود تنها با نگاه به گوشی و حرکت انگشتان خود به طرفین، قفل گوشی را باز کنند.

اپل، درخواست ثبت این پتنت را در آوریل ۲۰۱۵ به سازمان ثبت اختراع و مالکیت معنوی آمریکا تحویل داده و به تازگی موفق به اخذ تاییده برای آن شده است.

گوشی جدید به تصویر کشیده شده در این پتنت، ممکن است دارای یک صفحه نمایش ثانویه داخلی نیز باشد که در زیر یک بدنه نیمه شفاف پنهان شده و خلق تصاویر سه بعدی از قبیل هولوگرام را امکان پذیر می‌کند.

۱۱۲۳۰۶-۶۴۰

این طراحی جدید می‌تواند در آیفون‌های ۷ یا ۸ به کار گرفته شود. مطابق شایعاتی که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شوند، احتمالا تا پایان سال میلادی جاری شاهد رونمایی از نسل جدید آیفون یعنی آیفون ۷ خواهیم بود.

علاوه بر این ممکن است در نسل بعدی آیفون، شاهد استفاده از پنل‌های OLED برای اولین بار باشیم، چرا که گزارش‌هایی در وب‌سایت‌های مختلف منتشر شده است که از ارسال درخواست سفارش این نمایشگرها توسط اپل به تامین‌کنندگان بزرگ جهان، حکایت می‌کنند.

این پنل‌ها به خاطر نمایش خیره‌کننده رنگ‌های روشن و چشم‌نواز و همچنین صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف توان شناخته می‌شوند.

ارسال نظر